FixPak installation
Fra : Bo Rasmussen

Dato : 08-07-02 14:51

Hi group.

Har installeret en dansk Warp 4.0 på en ny maskine 1,6 GHz Pentium 4 med 512
KB Ram.

Ved forsøg på at installere XRDM006 bøvser maskinen :

SYS0147
Der er ikke tilstrækkeligt ledigt internt lager
til, at kommandoen kan udføres. Processen, som denne
pop-op vises for, vil blive afsluttet.

Mener helt bestemt at denne fejl er misvisende, og skyldes noget manglende
fremad-kompatabilitet
i OS/2'en.
Havde ingen problemer med at installere den på en 486'er med 32 MB Ram og
150 MB disk
engang i 1998!

Nogen, der kender et trick ?

Bo

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 08-07-02 15:03

02/07/08 15:49:16
02/07/08 15:49:16 OS2SERV.EXE started.
02/07/08 15:49:16 Installation is examining your system, please wait.
02/07/08 15:49:16 Collecting supported CSD levels and COMPIDs for this
FixPak. Please be patient, this can take a few minutes.
02/07/08 15:49:16 Building service list from 3 product directories found in
this FixPak.
02/07/08 15:49:16 G:\FPAKW40\OS2\NLV\XRDM006\FIX\OS2.1\SRV_PROD.OS2
02/07/08 15:49:18 G:\FPAKW40\OS2\NLV\XRDM006\FIX\OS2.2\SRV_PROD.OS2
02/07/08 15:49:18 G:\FPAKW40\OS2\NLV\XRDM006\FIX\OS2.3\SRV_PROD.OS2
02/07/08 15:49:18 Fixpak Archiving is enabled.
02/07/08 15:49:18 Scanning drive C: for SYSLEVEL files supported by this
FixPak.
02/07/08 15:49:20 Found C: XRD4000 C:\OS2\INSTALL\SYSLEVEL.OS2
02/07/08 15:49:20 Scanning drive D: for SYSLEVEL files supported by this
FixPak.
02/07/08 15:49:20 Scanning drive E: for SYSLEVEL files supported by this
FixPak.
02/07/08 15:49:21 Scanning drive F: for SYSLEVEL files supported by this
FixPak.
02/07/08 15:49:23 Found F: XRD4000 F:\OS2\INSTALL\SYSLEVEL.OS2
02/07/08 15:49:23 Checking for existing Archive and Backup paths.
02/07/08 15:49:27 Select the Products you want to service, then press the
"Install" or "Uninstall" button.
02/07/08 15:49:31 Installation is examining your system, please wait.
02/07/08 15:49:33 Checking FixPak space requirements against harddisk, free
space. Please be patient as this can take a few minutes.
02/07/08 15:49:33 Drive D: Need 20877693 Free 5236001280
02/07/08 15:49:33 Building response file C:\OS2\INSTALL\XRDM006.RSP
02/07/08 15:49:33 Please wait while service is being applied to your system.
02/07/08 15:49:33 Starting FSERVICE.EXE /R:C:\OS2\INSTALL\XRDM006.RSP
/S:G:\FPAKW40\OS2\NLV\xrdm006
02/07/08 15:49:48 Ended, RC 1
02/07/08 15:49:48 Install failed, RC 1. Check C:\OS2\INSTALL\SERVICE.LOG for
information that may help determine the cause of the failure.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-07-02 17:05

On Mon, 8 Jul 2002 15:50:53 +0200, Bo Rasmussen wrote:

> [...]
>i OS/2'en.
>Havde ingen problemer med at installere den på en 486'er med 32 MB Ram og

Hvor meget af de 512Mb hukommelse prober Merlin ??
Der findes et patch til loaderen til MCP1/eCS1.00, da Microsoft
fik presset nogle bundkortfabrikankter til kun at benytte ACPI
til ressourcehåndteringen, hvilket betød at blandt andet OS/2 og
Linux ikke længere var istand til at få størrelsen af
hukommelsen udleveret fra BIOS'en. Hvis denne loader har
problemer, så har Merlin's gamle loader sikkert også.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I've never met a nymphomaniac I didn't like...

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 08-07-02 16:44

On Mon, 8 Jul 2002 13:50:53, "Bo Rasmussen" <no@email.dk> wrote:

> Har installeret en dansk Warp 4.0 på en ny maskine 1,6 GHz Pentium 4 med 512
> KB Ram.
>
> Ved forsøg på at installere XRDM006 bøvser maskinen :

Lige en lille tanke: Bruger du 4OS2?

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 08-07-02 17:07

"Torsten Balle Koefoed" <tbk@somewhere.dk> wrote in message

> Lige en lille tanke: Bruger du 4OS2?
>
> --
> Yours etc.
> Torsten Balle Koefoed

Det tror jeg ikke, ved ikke hvad 4OS2 er.

Det er en OS/2 Warp version 4.0 - 29H3344 står der på CD'en

Bo

Fra : peter volsted

Dato : 08-07-02 21:37

hi

> [...]
> KB Ram.
>
> Ved forsøg på at installere XRDM006 bøvser maskinen

XRDM006 - tastefejl?
iflg.:
<http://ps.boulder.ibm.com/pbin-usa-ps/getobj.pl?/pdocs-usa/softupd.html>
findes 'kun' 005, 010 & 012.
rsu-installation fra den site kan iøvrigt varmt anbefales.

> SYS0147
> Der er ikke tilstrækkeligt ledigt internt lager
> til, at kommandoen kan udføres. Processen, som denne
> pop-op vises for, vil blive afsluttet.

Prøv med: "SET SHELLHANDLESINC=50" i config.sys

--
good luck

peter

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 08-07-02 23:03

> XRDM006 - tastefejl?

Nej, det er ikke en tastefejl, der er en multilingual fixpaksamling leveret
fra IBM Developer connection (i 1998).

Jeger ikke i tvivl om, at der findes nogle glimrende updates på nettet, men
jeg kan ikke få installeret net på maskinen uden servicepakinstallation

IBM web-browser og hent netscape navigator, som bliver installeret fra
warp4's original-CD er
totalt outdated - har hentet NS communicator og kopieret den på en CD - men
den vil kun installere
sig med servicepakke 5 eller nyere

> <http://ps.boulder.ibm.com/pbin-usa-ps/getobj.pl?/pdocs-usa/softupd.html>

Prøver at downe 12'eren herfra, så må jeg kaste den på en CD, og se om det
kan lykkes den vej.
Bo

Fra : The Amazing Grace

Dato : 09-07-02 01:28

Bo Rasmussen wrote:

> Prøver at downe 12'eren herfra, så må jeg kaste den på en CD, og se om det
> kan lykkes den vej.

Jeg har en CD liggende og glo med nem rsu-install af fixpak 7 eller 8.
Jeg lover ikke at jeg kan finde den, for jeg har ubegribeligt flytterod.

Men hvis du er interesseret vil jeg gerne lede efter den og sende den
til dig.

Mads Hansen

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 09-07-02 06:35

Takker tusind mange gange for tilbuddet, men
det er lykkedes mig-gennem en anden, velfungerende, OS/2 maskine at få
downet både fixpak 5 og12.
RSU installationsforsøg af begge giver samme fejl.

Har iøvrigt også prøvet med en engelsk version af warp4 med samme resultat.

Jeg kan ikke forstå, hvis jeg er den første, der har oplevet dette fænomen.
Bios opsætningen af maskinen giver da også mulighed for at 'sætte X' i OS2
som OS.
Der må findes en løsning.

Bo

Fra : The Amazing Grace

Dato : 09-07-02 10:57

Bo Rasmussen wrote:

> [...]
> Bios opsætningen af maskinen giver da også mulighed for at 'sætte X' i OS2

Prøv i hvert fald at fjerne "x" i OS/2 i BIOS.

Det var vist noget der havde at gøre med OS/2 ver. 2.1, men ej relevant
fra Warp 3 og frem.

Andre kan måske give en mere detaljeret forklaring?

Mads Hansen

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : peter volsted

Dato : 09-07-02 19:57

hi Bo

Som Mads mener jeg osse du skal prøve uden x for OS/2. Såvidt jeg husker det,
bevirkede 'krydset' at OS/2 v. 2.1 'læste' hd-geometrien på den 'gamle måde',
idet M$-Intel havde indført én af de mange konkurrentvelige standarder.
'Standarden' blev indbygget i Warp 3 og efterfølgere.

> Bo Rasmussen wrote:
>
> RSU installationsforsøg af begge giver samme fejl.

Giver c:\os2\install\rsuinst.log forklarende oplysninger? Hvis ja, vil det
være i de sidste få linier
Hvis ikke, så studer:
<http://ps.boulder.ibm.com/pbin-usa-ps/getobj.pl?/pdocs-usa/softupd.html#rsuprobs>
og lær, hvordan du 'debugger' installationen.
Forsikker dig endnu engang, at du har seneste csf- & rsuinst-file

Forøvrigt viser: 'dir G:\FPAKW40\OS2\NLV\xrdm006' at FP'en er unzipped til
fix\os2.1, fix\os2.2, fix\os2.3 & fix\os2.4? Hvis ikke, er det problemet.

Jeg har samlet nogle ng-indlæg om fp-inst-problemer, jeg havde gemt. Dem
sender jeg dig pr. mail.

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 09-07-02 20:32

On Tue, 9 Jul 2002 05:35:08, "Bo Rasmussen" <no@email.dk> wrote:

> RSU installationsforsøg af begge giver samme fejl.

Kører du med den allernyeste version af CSF-programmet (service.exe)?
Jeg mener at have haft problemer indtil jeg upgraderede til v1.44.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 09-07-02 20:35

Det gør jeg uden tvivl ikke.
Prøver om jeg kan finde det et sted.

Bo

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 10-07-02 16:50

Hi Group.
Problemet er løst, det var mig, der havde glemt at installere på en
partition <= 1024 cyl

Tak til alle, der har bidraget.
Bo