ISDN -> Ethernet
Fra : jesper

Dato : 03-07-02 17:07

Hejsa!
Ang. subj. har jeg haft kig på en Edimax 10Mbps Internet Access Server, men
den er desværre udgået hos forhandleren.
Er der nogen der ved, hvordan man nemmest og billigst for lavet ISDN om til
Ethernet, samt hvor man evt. kan købe ovennævnte???

--
Mvh Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-07-02 08:40

"jesper" <midtgaard@ostenfeld.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved, hvordan man nemmest og billigst for lavet ISDN om
til
> Ethernet, samt hvor man evt. kan købe ovennævnte???

Det du skal bruge er vel i ISDN-ethernet-router. Zyxel laver gode routere,
men jeg ved ikke hvad der er billigst. Brugte en Zyxel da jeg havde P@ ISDN,
men den er gået i udu, så jeg kan end ikke bruge den som dial-in til mit LAN

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : jesper

Dato : 04-07-02 10:58

Jeg har kigge på Zyxel's producter, men jeg synes de er for dyre(>1900)!
Den dims jeg skal bruger, skal bare kunne omsætte signalet fra et ISDN modem
til Ethernet, altså ikke en router.
Den Internet Access Server fra Edimax, som jeg har kigget på kostede kun
800,-, så den er en del billigere end en router.
Så hvis der er nogen der ved, hvor man får fat i en lignende dims, ville jeg
meget gerne have det at vide.

Mvh Jesper

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-07-02 12:51

"jesper" <newsreader@ofir.dk> writes:

> [...]
> Den Internet Access Server fra Edimax, som jeg har kigget på kostede kun
> 800,-, så den er en del billigere end en router.

Det du beskriver er en router, uanset om den er simpel eller ej. Det
giver ikke umiddelbart nogen mening at konverterer mellem ethernet og
ISDN.

Jeg bruger selv en 3Com 891 ISDN router. Den kostede 1100 kroner fra
ny, så mon ikke du kan finde den lidt billigere brugt?

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-07-02 06:54

"jesper" <newsreader@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dyre(>1900)!
> Den dims jeg skal bruger, skal bare kunne omsætte signalet fra et ISDN

Det giver ikke mening at oversætte ISDN-signaler til Ethernet
Du skal have noget der kan foretage et opkald via ISDN og overfører
pakkerne til ethernettet.
Det er en router...

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 08-07-02 23:57

On Thu, 4 Jul 2002 11:57:39 +0200, "jesper" <newsreader@ofir.dk>
wrote:

>Jeg har kigge på Zyxel's producter, men jeg synes de er for dyre(>1900)!

Find evt. en eller anden forhandler, der har nogle brugte af slagsen
på hylden. Efterhånden som folk skifter til ADSL, bliver der en del af
den slags grej i "overskud"

Mvh Daniel, som har et par ZyXEL Prestige ISDN-routere stående på
lager :)