Skjul nummer?
Fra : HT

Dato : 30-06-02 13:39

Hvordan får man aktiveret nummerskjul med ISDN? Den gamle *31* virker ikke
her...

Det skal vel at mærke være skjul nummer fra opkald til opkald, ikke
permanent!

Nogle forslag?

HT

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 30-06-02 14:27

"HT" <hansthor@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> her...
>
> Det skal vel at mærke være skjul nummer fra opkald til opkald, ikke

Det afhænger af din ISDN terminal samt din abonnementsyupe.

Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : HT

Dato : 30-06-02 15:55

"Kasper Bøggild" <april02@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "HT" <hansthor@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det afhænger af din ISDN terminal samt din abonnementsyupe.

En Zyxel Omni.net LCD
Abonnementet er et almindeligt ADSL|BB med 2 numre på ISDN-siden.

HT

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 30-06-02 17:09

> En Zyxel Omni.net LCD

Kender den ikke personligt, men se i vejledningen efter CLIR

> Abonnementet er et almindeligt ADSL|BB med 2 numre på ISDN-siden.

Dit telefonabonnement skal have tjenesten ISDN skjul nummer kat. 3. På nye
ISDN installationer bliver tjenesten lagt ind automatisk, men hvis du har
haft ISDN i længere tid bør du lige tjekke med dit teleselskab.

Fra : HT

Dato : 30-06-02 22:05

> "HT" <hansthor@sol.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> Dit telefonabonnement skal have tjenesten ISDN skjul nummer kat. 3. På nye
> ISDN installationer bliver tjenesten lagt ind automatisk, men hvis du har
> haft ISDN i længere tid bør du lige tjekke med dit teleselskab.

Jeg har så sent som i dag forhørt mig på 4*80. Tjenesten skulle være
aktiveret.

HT

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-06-02 20:45

"HT" <hansthor@sol.dk> wrote in message

> En Zyxel Omni.net LCD

Kan den ikke,,, Har den selv, og tror ikke den kan...

Jeg kæmpede med at få et svar fra Zyxel tilbage til nov/dec 2000 har stadig
mail´s fra Zyxel.. Men ikke nogen løsning. Jeg spurtge samtidigt om
terminalskift.. Men det kan den vist heller ikke..

Ellers er den jo en rimelig fed adapter...

Ham Zyxel manden, snakkede noget om at man skulle aktivere "Supplementary
Service". via Configuration Manager.

Men har vist aldrig fået prøvet det...

Nu kan jeg heller ikke lige få Config manageren til at virke på nuværende
konfig af min computer... Kan kigge på det på den bærbare,, men ikke ligenu

Fra : Torbenth

Dato : 30-06-02 21:09

Bjarke Hansen skrev i meddelelsen
<3d1f5fa9$0$1428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Jeg kæmpede med at få et svar fra Zyxel tilbage til nov/dec 2000 har stadig
>mail´s fra Zyxel.. Men ikke nogen løsning. Jeg spurtge samtidigt om
>terminalskift.. Men det kan den vist heller ikke..

Med vis/skjul nummer kategori 3 bruger man (jeg) *31# til Eicon Diva.
Virker det ikke til din?

Mvh.
Torben

Fra : HT

Dato : 30-06-02 22:22

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> Bjarke Hansen skrev i meddelelsen
> <3d1f5fa9$0$1428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

<snip>

Nope, det virker ikke. Intet af vores udstyr kan lave terminalskift, selvom
vi abonnerer på det! Hverken Eicon Diva'en, min Zyxel eller vores Ascom
Eurit 20.

> Med vis/skjul nummer kategori 3 bruger man (jeg) *31# til Eicon Diva.
> Virker det ikke til din?

Det er forsøgt. Jeg kan sagtens indtaste det og den ringer fint op. Den
skjuler bare ikke nummeret, når jeg afprøver det med at ringe op til min
mobil. Det virker hverken på den eller den anden TA. Heller ikke "undertrykt
nummer" på Ascom'en har den ønskede effekt.... ??

Jeg har også her i fredags forsøgt at ringe til et nummer i Tyskland. Det
ku' jeg heller ikke, og det er ikke fordi vi har spærret for noget som
helst. Den meldte optaget, da jeg var godt halvvejs igennem indtastningen af
nummeret. Det virkede hverken med TDC's linier eller med Tryk-Selv 1001.
Hvad sker der??? Er det bare mig, der ikke kan hitte ud af at foretage et
udlandsopkald??

HT

Fra : Torbenth

Dato : 01-07-02 00:09

HT skrev i meddelelsen <3d1f7664$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
"undertrykt
>nummer" på Ascom'en har den ønskede effekt.... ??

Ja så kan jeg ikke hjælpe.
Det virker fint for mig med Eicon Diva. Både her i min campingvogn og på
hjemadressen.
Min Eicon er sat op til kun at bruge den ene kanal og ikke banke på.

Mvh.
Torben

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-07-02 06:59

"HT" <hansthor@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Heller ikke "undertrykt
> nummer" på Ascom'en har den ønskede effekt.... ??

Tyder på at tjenesten ikke er aktiveret på det nummer der forsøges fra

Fra : N/A

Dato : 07-07-02 06:57

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-07-02 06:57

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3d1f6d33$0$1440$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Diva.
> Den kunne lige så godt hede *#29# eller noget tredive

Well, *31# er nu en gang den internationale standard for DTMF-aktivering
af denne tjeneste.
At Zyxel så ikke understøtter den er noget andet. Det ville undre mig at
de understøtter den med en forkert kode (kan ikke huske hvad 29 bruges
til)

Fra : frank damgaard

Dato : 10-07-02 01:33

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Kan den ikke,,, Har den selv, og tror ikke den kan...

Den kan ikke via den analoge telefon, men:

> Ham Zyxel manden, snakkede noget om at man skulle aktivere "Supplementary
> Service". via Configuration Manager.

> Men har vist aldrig fået prøvet det...

Man kan også bruge et terminalprogram (f.eks. den der følger med
i ældre windows, eller downloade en fra Tucows)

I commandooversigten (fulgte med modemet, eller brug AT$ i
terminalprogram) :

&ZOx=s Write own phone number (including subaddress, if any).
The number secified by &ZOx will be used as the
calling party number while dialing
x = I(ISDN), A(POTS port, Phone 1) or
B(POTS port, Phone 2) (DSS1 only)
&ZO? Display the own phone numbers assigned via
the AT&ZOx=s command (DSS1 only)

Så sletter man den analoge telefon 1 eller 2's udgående nummer
så plejer det at virke som "skjul nummer":

ATZO2=
ATZO1=

Check med "AT&ZO?" før og efter.

--
no signature :)

Fra : JP

Dato : 08-07-02 22:45

> Nogle forslag?

Ring til 80222222, der mener jeg du kan aktivere det !!
Ellers mener jeg at du skal bruge *31#

Mvh

JP