Manglende login
Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 12-02-01 10:51

Hej Dav

På min arbejdsplads har vi skiftet vores kabling fra Coax til et
forkromet PDS-system. Efterfølgende kommer "Login-billedet" ikke frem
på ca ½-delen af maskinerne ved opstart, men de logger fint på, når
man logger på manuelt.

På Novells Knowledgebase har jeg læst at problemet skyldtes at Novell
Clienten undersøger om der er et netkort installeret inden at
netkortet er initialiseret. Jeg har fulgt Novells anbefalinger med at
låse både switch og netkort i hastighed, uden videre succes.

Vores maskinpark består af en blanding af Dell 500 & 800 MHz Pentium
III med 3Com 3c905c-tx-m netkort. Novell Client 3.1 - 3.2 eller 3.3,
Windows 95 eller 98. Switchen er en Cisco 2924. Serveren er en Dell
1300 med 500 MHz Pentium III og Novell Small Business Suite 5,0.

Der er tilsyneladende ingen sammenhæng mellem Client version, windows
version eller CPU-hastighed og om PC'en logger på ved start.

Er jeg den eneste der har haft "fornøjelsen" af det her ?

--

Morten

Fra : Christian Bering

Dato : 12-02-01 18:23

On Mon, 12 Feb 2001 09:50:30 GMT, from@nospam.dk (Morten From
Søndergaard) wrote:

>På min arbejdsplads har vi skiftet vores kabling fra Coax til et
>forkromet PDS-system.

Til lykke med det. :)

>Efterfølgende kommer "Login-billedet" ikke frem
>på ca ½-delen af maskinerne ved opstart, men de logger fint på, når
>man logger på manuelt.

Lyder som Spanning Tree Protocol (STP), der giver problemer. Slå det
fra på jeres switche på de porte, hvor der kun sidder PC'er eller
servere. Lad det være slået til på de porte, der er forbundet til
andre switches.
Eller led efter noget, der på Cisco-switches hedder "port fast" og slå
det til. Det burde løse dit problem, ellers skriv igen.

/Christian

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 13-02-01 10:08

On Mon, 12 Feb 2001 18:23:25 +0100, Christian Bering
<christian@bering.gl> wrote:

>Eller led efter noget, der på Cisco-switches hedder "port fast" og slå
>det til. Det burde løse dit problem, ellers skriv igen.

Det lader til at det var det. Tak for hjælpen.

--

Morten

Fra : Dan Mortensen

Dato : 12-02-01 18:21

Søndergaard) wrote:

>Der er tilsyneladende ingen sammenhæng mellem Client version, windows
>version eller CPU-hastighed og om PC'en logger på ved start.
>
>Er jeg den eneste der har haft "fornøjelsen" af det her ?

Næ, det har vi også haft engang. Den loggede automatisk på, når man
startede et program, som lå på serveren.

Det _kunne_ godt være installationen af klienten. Vi har ikke
problemet mere, men jeg _mener_ at vi fik det til at virke i sin tid
ved at installere Novell-klienten igen. Men det har du nok prøvet...