hash
Fra : Birgit

Dato : 23-06-02 22:21

hej gruppe
Min datter har et masivt hashmisbrug.

Jeg kan ikke få hende til at holde op. Hvad gør en klog. Jeg kan ikke holde
ud at se hende ødelægge sig selv og sin fremtid.

Birgit

Fra : kohaii

Dato : 23-06-02 23:13

Hej

jeg er selv tidligere stof misbruger og en ting kan jeg fortælle dig og
det var at hvad mine forældre sagde til det "var gammel dags" du kan
ikke gøre så meget man kan godt tvinge hesten hen til truet men man kan
ikke tvinge den til at drikke der er dog noget du kan gøre har hun en
meget god veninde som ikke ryger eller tager andre stoffer hvis ja så
hvis det var mig ville jeg tage kontakt til hende og prøve at få hende
til at tage en snak med hende for en ting der er lige så sikkert som
ammen i kirken og der er at man tager stoffer pga der er noget man ikke
kan finde ud af enten kan man ikke finde ud af livet og så er det sku
næmt at være skæv for så skal man ikke tage stilling til noget eller så
er det noget føelses mæsig og der igen hvis man er skæv ja så er
føelserne også skæve så mærker man dem ikke det der hjalp mig tilbage
var en tidligere kæreste der ringede til mig en dag og bare ville snakke
men da hun hørte at jeg var skæv (igen) så gik hun fuldstændig amok på
mig og jeg har aldrig oplevet hende så sur så jeg satte mig til at tænke
over om der var noget om det hun sagde og jeg kom frem til at det var
der og fandt så ud af hvor jeg skulle henvende mig og jeg fik også
hjælpen hvis du har brug for en at snakke med kan du kontakte mig på
kohaii@tiscali.dk

mvh kohaii

http://www.kandu.dk/

Fra : Zed

Dato : 03-07-02 01:00

"kohaii" <kohaii.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

<snip>
> [...]
> er det noget føelses mæsig og der igen hvis man er skæv ja så er
> føelserne også skæve så mærker man dem ikke

ved nu ikke...de få gange JEG ryger i løbet af et år er det ren og skær pga
at det er sjovt, ikke pga at jeg har følelsesmæssige problemer og vil løbe
fra dem.

....og det er precist på samme måde med de venner jeg har der ryger.

derimod hvis du tænker på hårde stoffer - så er jeg nok mere enig, men det
kommer nok an på forbruget.

-Zed

Fra : kohaii

Dato : 03-07-02 08:21

der er meget stor forskel på at ryge 2-3 gange om året og så at ryge
2-3gange om dagen ikke og hvis man gør det er så er der noget galt inden
i en selv det med at du ryger et par gange om året kan slet ikke
sammelignes for så han ALLE unge i dag et problem da de går i byen og
drikker hver weekend og det er ikke sådan jeg ser det men hvis du får et
hverdags forbrug så er der dælme et eller andet galt kan du nu forstå
mig

mvh kohaii

http://www.kandu.dk/

Fra : Buller

Dato : 21-07-02 09:35

alle ryger hash eller har prøvet det . Når jeg siger alle menes læger,politi
politiker./alle. Danskerne ligger som nr 2 over dem der ryger mest hash i
eroupa.

Fra : Mogwai

Dato : 19-09-02 09:54

Jeg bruger denne gruppe til at få skrevet mine tanker og handlinger ned mens
jeg kæmper mig ud af dette helved som jeg har skabt for mig selv.

Hvis i har nogle kommentare vil jeg meget gerne høre dem.

Først lidt forhistorie:

Jeg er en gift mand på 34 og far til 2 børn, jeg har røget hash hverdag i de
sidste 6 år, det startede egentlig fordi min kone og jeg fandt ud af at det
hjalp os med at klare vores søn's kolik, det blev en dårlig vane men
egentlig ikke noget problem, jeg har i mange år haft et krævende job inden
for IT og har ikke haft nogle problemer med at passe mit arbejde eller
familie, men iløbet af det sidste år er jeg begyndt at blive ligeglad med
alt, jeg hader at gå på arbejde, kan ikke tage mig sammen til at lege med
børnene mm.
Jeg har i længere tid indset at jeg nok skal til at holde op med at ryge
hash da jeg kan se at det ikke føre noget godt med sig, min kone har ikke
noget problem med at lade være med at ryge men jeg kan mærke at det er meget
svært for mig så jeg har hele tiden udskudt det med at holde op.

Nu kommer vi til det som skræmmer mig og var grunden til at jeg nu endelig
besluttede mig for at kvitte hashen:

Inat kunne jeg ikke falde i søvn selv om jeg havde røget, jeg lå hele tiden
og fik nogle mærkelige tanker som jeg ikke kan forklare hvor kom fra,
tankerne gik hele tiden ud på at gøre en ende på mit liv så jeg kunne slippe
af med alle de problemer en familie jo har i dagligdagen så som Økonomi,
bekymringer om børnene, skattevæsnet mm. Jeg var på intet tidspunkt itvivl
om at jeg ikke ville tage mit liv, men jeg bliv utrolig bange da jeg
notrmalt er en meget psykisk stærk person som aldrig har haft den slags
tanker før. Jeg har brugt hele min arbejdsdag på at læse om hashmisbrug og
er 100% siker på at nu skal det stoppe, jeg regner med at tage en lang snak
men min kone iaften når børnene er lagt i seng, og jeg ved at hun vil støtte
mig hele vejen igennem.

Dette var hvad jeg fik skrevet ned d. 16-9-02

Tenere

Fra : Mogwai

Dato : 19-09-02 09:59

d. 17-9-02

kl. 9:00
Havde lidt svært ved at falde i søvn, tankerne fløj rundt i hovedet på mig,
men da jeg tændte lidt lys var det som om det hjalp, har sovet godt men var
meget træt her til morgen
kl. 10:00
Føler mig ikke så træt som jeg plejer, er også i lidt bedre humør
kl. 13:30
er begyndt at tænke en del på det, kan mærke trangen til at ryge, så det er
sikkert en god ide at stoppe hashrygningen nu
kl. 23:50
2.dag uden hash, kan mærke at trangen er der men jeg har det virkelig godt,
jeg tror at min beslutning om at droppe hash'en blev taget på det rigtige
tidspunkt, jeg er lidt mere iretabel men ellers er der ikke de store
ændringer endnu, men det kommer jo nok senere, er spændt på om jeg får flere
af de mærkelige tanker når jeg går i seng om lidt, samt hvor svært jeg får
ved at falde i søvn.

Tenere

Fra : Mogwai

Dato : 19-09-02 10:01

18-9-02
kl. 15:00
Sov lidt uroligt men ellers ikke nogle problemer. Har haft travlt på
arbejdet idag så jeg har slet ikke tænkt på det, lige nu tror jeg det bliver
nemmere end jeg havde regnet med. en sideting er at jeg har heller ikke haft
det samme behov for sex som jeg plejer, har faktisk ikke tænkt på det siden
jeg røg sidst, men jeg tror nu ikke at lysten er helt væk, sikkert bare
udskudt da Katia alligevel bløder. Jeg kan alledere mærke at jeg har det
meget bedre med mig selv, har mere overskud men hukommelsen er stadig lidt
sløv men den kommer jo tilbage iløbet af et per uger, kroppen skal jo lige
afgiftes.

Fra : Mogwai

Dato : 19-09-02 10:02

19-9-02
kl. 10:00
Havde en meget dårlig nat, lidt mærkelige tanker og en stor trang til at
ryge, idag kan jeg mærke at jeg bliver meget nemt sur og vred, man siger jo
også at det er en af de ting man kan forvente så det må jeg bare tage i stiv
arm og komme videre, har besluttet mig for at dete her skal ikke knække mig.

Fra : Mogwai

Dato : 20-09-02 22:41

20-9-02
kl. 23:30
Har egentlig ikke nogen trang til at ryge, men jeg er ved at blive sindsyg
af ikke at få sovet ordentligt, jeg er meget træt men kan ikke sove, er
utrolig rastløs, keder mig vildt meget, det kunne være at jeg skulle til at
finde en hobby, jeg ved bare ikke rigtig hvad det skulle være men det finder
jeg jo nok ud af.
Hvis jeg faldt for fristelsen for at ryge en joint ville det være for at
kunne sove ordentlig, men hvis det bliver ved med at påvirke min søvn vil
jeg spørge min læge om jeg ikke kunne få noget til at hjælpe mig med at få
sovet.

I min dagligdag er det på min energi jeg kan mærke mest, nogle gange er jeg
fuld af energi og arbejder for 3 mennesker og så lige pludslig bliver jeg
totalt træt og kan ikke tage mig sammen til noget lidt senere stormer jeg
derud af igen.

Normalt har jeg lyst til sex flere gange daglig men siden jeg røg min sidste
joint i søndags har jeg ikke haft nogle tanker i den retning, nu er konen
også ved at være færdig med at bløde så det bliver spændende at se om det er
noget permenent, det tror jeg ikke at det er men det ville ikke undre mig
hvis det ene problem blev afløst af det andet.

Da jeg altid fik ædeflip når jeg røg er der kommet en anden god ting med
rygestoppet, jeg har smidt 2 kilo siden i søndags, så nu kan det være at jeg
endelig kan komme af med de overflødige kilo.

Fra : Mogwai

Dato : 21-09-02 08:51

21-9-02
kl. 9:45

Gik i seng kl. 1:30 igår og var ikke længe om at falde i søvn, fik sovet til
kl. 9 uden mange forstyrelser, havde et mareridt om at min søn døde så jeg
vågnede, men efter det var er ikke noget der forstyrede min søvn.

Det er som om det bliver nemmere at droppe hash'en end jeg havde regnet med,
den eneste trang jeg har til at ryge er vanen og den mener jeg godt at jeg
kan styre.

Hvis det ikke bliver værre end det er nu så har mit hashmisbrug ikke været
så slemt som jeg troede.

Fra : Mogwai

Dato : 22-09-02 10:35

Det blev meget værre.

Jeg er gået totalt ned psykisk, kan ikke blive klog på mig selv, mine tanker
er en total forviring, tænker på selvmord, kærlighed, er ked af det, er
glad, er opgivende, vil ikke acceptere et nederlag, tror ikke at jeg klare
det, ved at jeg er stærk nik til at komme ud af dette helved.
Kort sagt, mine tanker dækker alle aspekter at livet uden at komme med nogen
løsning på noget af det.

Har lige læst på nettet at det er sådan jeg kan regne med at have det de
første 2 uger efter men har røget den sidste fed, og at man først er ude af
misbruget og istand til at klare livet uden problemer efter 6-10 uger, så
der er vist ikke andet for end at få noget naturmedisin til at hjælpe med at
falde ned igen.

Tenere

Ps. her er et link til en side der kan fortælle en hvad man kan forvente at
der sker inden man er ude af misbruget og hvad man kan gøre for at komme
igennem afvændingen.

http://www.droginfo.com/danskgui.htm#Hvordan%20forbliver%20jeg%20fri%20af%20
hash?

Fra : Claus Christian lars~

Dato : 03-10-02 20:04

Mogwai wrote:
> [...]
> det, ved at jeg er stærk nik til at komme ud af dette helved.
> Kort sagt, mine tanker dækker alle aspekter at livet uden at komme med nogen

Du skulle tage ned og besøge din læge. Han/hun vil uden tvivl kunne
hjælpe dig.Du har vist fået er depresion og sådan noget kræver
proffesionel hjælp.

Hilsen Claus

Fra : Mogwai

Dato : 13-11-02 11:16

Du havde ret, jeg har fået en depression og er nu i behandling, det er en af
grundene til at jeg ikke har fået opdateret min dagbog på denne newssite.

/Tenere

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 22-12-02 22:07

Mogwai wrote:
> Du havde ret, jeg har fået en depression og er nu i behandling, det er en af
> grundene til at jeg ikke har fået opdateret min dagbog på denne newssite.

Det er da så godt at du får gjort noget ved det. Det er jo desværre en
meget udbredt sygdom.

Det siges at motion og sund kost kan virke bedrende på den sygdom.

Og...nul sprut og speciel tobak....

God jul og god bedring.

Hilsen Claus

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 08-10-02 13:57

"Mogwai" <mogwai2860@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
klare
> det, ved at jeg er stærk nik til at komme ud af dette helved.

Utrolig flot dagbog du har skrevet .. og den siger en masse om din
reelle kamp for og ønsket om at komme ud af det misbrug du har været
inde i ... du har min dybeste respekt .. men det er nok alt alt for
svært at komme ud af uden professionel hjælp .. mit råd er at du
kontakter din læge/og eller en psykolog med kendskab til misbrug der
findes forskellige steder hvor der er afvænning og hvis du skriver
hvor du bor skal jeg gerne sende nogle adresser hvor du kan henvende
dig om professionel hjælp ..
Håber at høre fra dig enten her eller i min private mailpost ...
heldoglykkeknus fra Ami

Fra : Mogwai

Dato : 09-10-02 11:53

Tror jeg er ved at være ude af det værste, nu har jeg ikke røget hash i over
3 uger og er ved at finde mig selv igen.

Har bare ikke haft tid til at opdatere min dagbog, men regner med at gøre
det snarest mulig.

/Tenere

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-10-02 14:32

> Tror jeg er ved at være ude af det værste, nu har jeg ikke
> røget hash i over 3 uger og er ved at finde mig selv igen.
>
> Har bare ikke haft tid til at opdatere min dagbog, men regner
> med at gøre det snarest mulig.

Jeg synes de er utroligt flot at du vil skrive din "dagbog" her i
gruppen.

Jeg støtter fuldt ud op om dig i den kamp for at komme videre i
tilværelsen. Håber at dine erfaringer kan være med til at endnu flere
kommer ud af deres misbrug, samt at mange vil undlade at starte på et
misbrug.

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : jj@narcononeu.dk

Dato : 03-09-02 15:37

Birgit <mortil3@sletdettehotmail.com> skrev:
> [...]
>
>Jeg kan ikke få hende til at holde
>op. Hvad gør en klog. Jeg kan ikke holde
>ud at se hende ødelægge sig selv og sin fremtid.

hej Birgit

Prøv http://www.narkobehandling.dk/
De hjælper alle.

Med venlig hilsen Jørgen

Fra : Sus Michaelsen

Dato : 06-09-02 06:38

On 03 Sep 2002 14:36:51 GMT, jj@narcononeu.dk wrote:

>hej Birgit
>
>Prøv http://www.narkobehandling.dk/
>De hjælper alle.
>
>Med venlig hilsen Jørgen

Hej Birgit

At noget skal lykkes for din datter kræver naturligvis, at hun selv
vil have hjælp og ønsker at standse sit hashmisbrug.
Henvend dig til Rådgivningscentret i nærheden af din bopæl.

Hej fra
Sus

Fra : Paul...

Dato : 19-09-02 06:33

Hash er i manges uinformeredes øjne ufarligt, her er nogle af de
konsekvenser ingen taler om...dårlig hukommelse, en sløv tilværelse,
indlærings vanskeligheder, støtte til rocker miljøet, at man bevæger sig i
kriminelle kredse, at man er del af noget ulovligt, at man er medvidende om
ulovlige ting, at der hvor der er Hash er der også andre stoffer, at den
sunde indstilling til livet mistes, livsglæden forsvinder, man synker stille
ind i sig selv, og men ude lukkelsen af normale venner kommer
misbrugervennerne ind i stedet, med en øget negativ indvirkning til føgle,
en ond spiral starter, den er progresiv, man konkluder dette på forskellige
måder, men en kendsgerning er at alle NARKOMANER startede med Hash, så hvor
er lige det hyggelige ved Hash ?
Birgit du kan få hjælp i ALANON, din datter i NA hvis hun er villig til at
hjælpe sig selv, og erkende sit problem.
hels og lykke
paul