FTP upload - blanding af ASCII og binære f~
Fra : Torben Frøberg

Dato : 20-06-02 20:47

Jeg skal have lavet et script, der uploader en hel del filer til en
ftp-server. Filerne er en blanding af ASCII (Aktuelt filer med et HTML
indhold) og binære filer (Aktuelt gif filer).

Scriptet laves i perl, og det er derfor jeg henvender mig i denne gruppe.

Jeg har tænkt mig at bruge modulet (tror jeg nok det hedder) Net::FTP.
Inden jeg jeg kalder metoden "put ( LOCAL_FILE [, REMOTE_FILE ] )" bør
jeg så tjekke om filen, der skal uploades er en ASCII fil eller en binær
fil, for at sætte den rigtige "transfer mode" (binary, ascii) inden jeg
"put'ter".

Hvis det er tilfældet, hvordan undersøger jeg så om en fil er binær
eller ascii.

Hvis der er nogen, som har et stykke kode liggende, der kan genstarte en
overførsel, hvis den er en eller anden grund, går ned i første forsøg
vil jeg gerne se det.

På forhånd tak for hælpen.

Torben

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-06-02 21:11

On Thu, 20 Jun 2002 21:46:45 +0200, Torben Frøberg wrote:

> Jeg skal have lavet et script, der uploader en hel del filer til en
> ftp-server. Filerne er en blanding af ASCII (Aktuelt filer med et
> HTML indhold) og binære filer (Aktuelt gif filer).

Er der nogen grund til ikke bare at overføre alle filer som binære?

Mvh.

--
Rogue: You don't know, or you don't care? Adam Sjøgren
Wolverine: Pick one. asjo@koldfront.dk

Fra : Torben Frøberg

Dato : 20-06-02 21:46

> Er der nogen grund til ikke bare at overføre alle filer som binære?

Du har helt ret i, at det er det nemmeste.Men siden ftp-protokollen nu giver mulighed for

at sætte transfer mode, kunne man jo godt forestille sig, at det har en
årsag. Men den er muligvis historisk betinget, og af mindre praktisk
betydning i dag.

Torben

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 21-06-02 04:31

In <3D123F04.90301@mail.dk> Torben =?ISO-8859-1?Q?Fr=F8berg?= <torben.froberg@mail.dk> writes:

> [...]

>at sætte transfer mode, kunne man jo godt forestille sig, at det har en
>årsag. Men den er muligvis historisk betinget, og af mindre praktisk

Jeg bruger altid ascii-mode til at hente c-kode, som jeg ved er blevet
skrevet paa en windows-maskine til min unix, for saa forsvinder de her
Control-M'er. Det ville ikke ske med binaer mode.

/Martin

Fra : Torben Frøberg

Dato : 21-06-02 07:09

> Jeg bruger altid ascii-mode til at hente c-kode, som jeg ved er blevet
> skrevet paa en windows-maskine til min unix, for saa forsvinder de her
> Control-M'er. Det ville ikke ske med binaer mode.

Men nu er problemet nok ikke

så stort her, da det kun er HTML-filer, der skal uploades til vores
web-hotel. Forøvrigt så er det fra linux til windows.

Torben

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-06-02 21:44

On Thu, 20 Jun 2002 22:45:56 +0200, Torben Frøberg wrote:

> [...]
> forestille sig, at det har en årsag. Men den er muligvis historisk
> betinget, og af mindre praktisk betydning i dag.

Med andre ord: Du har slet ikke brug for den skelnen, du prøver bare
at gøre det, fordi muligheden er der?

Brug binary.

,

Fra : Torben Frøberg

Dato : 21-06-02 00:07

Adam Sjøgren wrote:

> Med andre ord: Du har slet ikke brug for den skelnen, du prøver bare
> at gøre det, fordi muligheden er der?
>
> Brug binary.

Det vil jeg gøre. Men jeg spekulerer stadig på, hvorfor man har de options.

Der burde være en årsag.

Torben

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 21-06-02 00:23

Torben Frøberg <torben.froberg@mail.dk> skrev:

> Det vil jeg gøre. Men jeg spekulerer stadig på, hvorfor man har de
> options. Der burde være en årsag.

ASCII upload kan bruges til at konvertere linieskift mellem
forskellige standarder. Altså hvis man fx fremstiller en fil under
Windows op uploader den til en Unix server. Har jeg ladet mig
fortælle.

Anders.
--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 20-06-02 22:32

In article <3D123125.1040703@mail.dk>, Torben Frøberg wrote:
> Hvis der er nogen, som har et stykke kode liggende, der kan genstarte en
> overførsel, hvis den er en eller anden grund, går ned i første forsøg
> vil jeg gerne se det.

Gør modulet ikke det selv ? den returner sikkert 1 eller hvad har vi
hvis ting får i stykker, også er den vil bare at smide det ind i en eval
eller bare en if/unless ting.

Daniel.