PM
Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-06-02 14:19

Hi there!

Her for nogle måneder siden dukkede der et værktøj op der skulle afløse
WatchCAT som der jo er visse problemer med, når man benytter den nyeste
generation af vore alle sammens ynglings styresystem.

Det hedder/hed Process Manager (Forkortet PM) og var ganske simpelt et
program der blev startet op, med kroge der gjorde det muligt via hotkeys at
starte det op, hvorefter man fik nogenlunde de samme drabsmuligheder som i
WatchCAT.

Jeg har ledt på kryds og på tværs efter det, men har denne gang ikke kunnet
finde det....har i en henvisning til det ??

Live long and prosper...

Fra : Jan Eri

Dato : 18-06-02 21:31

Det er ikke Process Commander du mener, fra Stardock? Du kan lese om
den på <http://www.stardock.com/pchowto/>, men den fungerer ikke uten
videre som den skal etter FP13 for Warp4, selv om det finnes kronglete
omveier.

Den andre jeg har brukt er CAD Cmdr (se
<http://www.pcs-soft.com/productcc25.htm>). Det har heller ikke med
dette programmet skjedd utvikling på lenge.

Jeg er ikke sikker på at noen av dem er bedre enn Watchcat...

mvh Jan

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jan Eri ~~ Protector AS ~~ Norway

Fra : Peter Jespersen

Dato : 19-06-02 00:03

On Tue, 18 Jun 2002 20:31:29 GMT, Jan Eri wrote:

> [...]
>den på <http://www.stardock.com/pchowto/>, men den fungerer ikke uten
>videre som den skal etter FP13 for Warp4, selv om det finnes kronglete

Fandt selve exe-filen i en backup på min server
Den hedder "Process Manager" er version 0.204 fra Januar 22, 2002 og er
Copyrighted til JMA <http://www.jma.se>.
Det er kort sagt en Alpha/Beta ting...som måske/"måske ikke" er under
udvikling.
Men den er bedre end WatchDog og har ikke problemer med den seneste
generation som PC/WatchCat.

>Den andre jeg har brukt er CAD Cmdr (se
><http://www.pcs-soft.com/productcc25.htm>). Det har heller ikke med
>dette programmet skjedd utvikling på lenge.

Nej, og der sker ej heller nogen videre udvikling....AFAIR er udviklerne
forsvundet...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-06-02 22:50

Peter Jespersen wrote:

> Den hedder "Process Manager" er version 0.204 fra Januar 22, 2002 og er
> Copyrighted til JMA <http://www.jma.se>.

Han har den ikke liggende på hjemmesiden. Hvis det er
freeware/shareware, må du meget gerne sende den til mig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : The Amazing Grace

Dato : 19-06-02 00:00

Kim Ludvigsen wrote:

> Han har den ikke liggende på hjemmesiden. Hvis det er
> freeware/shareware, må du meget gerne sende den til mig.

Jeg vil også gerne have den.

VH

Mads Hansen
--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Allan

Dato : 19-06-02 08:30

On Tue, 18 Jun 2002 21:02:47 UTC, "Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote:

> [...]
> udvikling.
> Men den er bedre end WatchDog og har ikke problemer med den seneste

Så vidt jeg har hørt, bruger mange da stadig Watchcat, og den skulle vist være
ok. Jeg holdt selv op med det pga musse-problemerne; men de skulle vist
kunne løses nu.
PM er det rene vand ved siden af Watchcat. Jeg har brugt den siden januar,
og den er på ingen måde imponerende i forhold til gode gamle watchcat.
Der findes mange nyere udviklede plugins til Watchcat - jeg kan da huske, at
jeg havde både den bedre kill funktion og prioritets-ændring af processor
virksomt tidligere (et HD crash tog livet af det hele ).

PM kan kun en brøkdel af WC - og så holder den ganske enkelt op med at
poppe op med CTRL-CTRL kombinationen lige pludseligt - og sp kan det jo
være ligemeget.

For dem der vil prøve Jan's Process Manager - søg efter filen pmb2a.zip (google).

Jeg er ikke imponeret, og vil se at få taget mig sammen til at få samlet alle
stumperne til WC, der var meget mere effektiv - især med 3. parts plugins.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 19-06-02 12:11

On 19 Jun 2002 09:29:39 +0200, Allan wrote:

>Så vidt jeg har hørt, bruger mange da stadig Watchcat, og den skulle vist være
>ok. Jeg holdt selv op med det pga musse-problemerne; men de skulle vist
>kunne løses nu.

Fortæl endelig hvis du finder ud af det.
Brugte WatchCAT under WSEB, men den nægter pure under eCS....betalte endda
for den, så hvis problemerne kan løses - burde jeg måske overveje at hive fat
i BMT for at se om ikke jeg kunne få fat i den fulde pakke igen - har haft
indtil flere vulkanudbrud der har fjernet WC originalpakken.

Fra : Allan

Dato : 19-06-02 22:16

On Wed, 19 Jun 2002 09:11:22 UTC, "Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote:

> Fort‘l endelig hvis du finder ud af det.
> Brugte WatchCAT under WSEB, men den n‘gter pure under eCS

Well, tog mig lige sammen, og hentede WC igen fra hobbes.
Installerede uden problemer, og virker fint.
eCS med fix 2.
Den er endda installeret med keyboard aktivering - men indtil videre har det
sjovt nok ikke generet min mus. Det havde jeg ellers forventet.
Regner med at få smidt en knap på en comport snart - så burde det jo
ikke give problemer med musen.

>....betalte endda
> for den, sÕ hvis problemerne kan l°ses - burde jeg mÕske overveje at hive fat
> i BMT for at se om ikke jeg kunne fÕ fat i den fulde pakke igen - har haft
> indtil flere vulkanudbrud der har fjernet WC originalpakken.

Det er vist ellers mange hundrede år siden, man kunne købe den originale
WC pakke

Hov, kommer lige til at tænke på, at hvis det er en betalt pakke, så er der jo
nogle extra utilities med af mere grovkornede slagtemetoder. Dem tror jeg
du skal holde fingrene langt væk fra - de vil givetvis ikke virke, og kan sikkert
lægge hele OS'et død.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-06-02 00:50

On 19 Jun 2002 23:16:09 +0200, Allan wrote:

<snip>

> [...]
>sjovt nok ikke generet min mus. Det havde jeg ellers forventet.
>Regner med at få smidt en knap på en comport snart - så burde det jo

Det var nu ikke musseproblemerne der fik mig vænnet fra....det skete vel en
gang om ugen at det sagde klik og WC skærmen dukkede op.
Men den nægtede fuldstændig at virke da jeg gik fra eCS Preview2/WSEB og til
eCS GA...installationen gik fint, den nægtede bare at reagere på noget som
helst.

Det plugin jeg nok mest har benyttet mig af, faktisk i forbindelse med
Netscape Communicator, var Chris Wohlgemuth's HideWindow - der gjorde det
muligt at gemme vinduet på et dødt program, vel det man kalder en zombie....
WNice er en anden lille genialitet...

>Det er vist ellers mange hundrede år siden, man kunne købe den originale
>WC pakke

Sidst jeg kiggede efter hos BMT solgte de den stadig...

> [...]
>du skal holde fingrene langt væk fra - de vil givetvis ikke virke, og kan sikkert

Vel det ser ud til at al min dokumentation forsvandt sidste sommer, da jeg
forsøgte at installere W2K...det var af denne grund at jeg begyndte at tage
backups...også af min inbox hvor brevet lå (Det var AFAIR en attachment)

Så det kan vel være ligemeget...fandt en WC på en CD jeg brændte sidste
forår...hvorfor jeg ikke fik brændt den registrerede pakke har jeg ikke
anelse om.

Live long and prosper...

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 20-06-02 12:08

> Well, tog mig lige sammen, og hentede WC igen fra hobbes.
> Installerede uden problemer, og virker fint.
> eCS med fix 2.

Jeg har også altid brugt vagtkatten; den har dog desværre det problem, at
den forhindrer en maskine i at gå i standby og i suspend-to-disk, så på min
bærbare måtte den desværre, sine ni liv til trods, dø. :/

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-06-02 14:00

On Thu, 20 Jun 2002 12:08:04 +0100, Mads Orbesen Troest wrote:

>Jeg har også altid brugt vagtkatten; den har dog desværre det problem, at
>den forhindrer en maskine i at gå i standby og i suspend-to-disk, så på min
>bærbare måtte den desværre, sine ni liv til trods, dø. :/

Der kan du jo så bruge PM...den er absolut bedre end ingenting. Og i
modsætning til WatchDOG er der ingen ustabilitet

Har forresten lige installet WC på min eCS 1.02...stadig det samme, den
ignorerer den tildelte hotkey...

Live long and prosper...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-02 13:38

Peter Jespersen wrote:

> Har forresten lige installet WC på min eCS 1.02...stadig det samme, den
> ignorerer den tildelte hotkey...

Jeg tror ikke, det skyldes eCS. Jeg har samme problem på WSeB, hvor den
tidligere har fungeret perfekt. Jeg må indrømme, at jeg ikke husker
præcis, hvornår den holdt op med at svare på hotkey'en - måske da jeg
skiftede computer, ellers må det være et stykke software, der generer
den. Jeg har tildelt den en hotkey via XWP, men dels er det kun
PM-udgaven, jeg får åbnet, og dels virker den ikke altid.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 20-06-02 22:46

On Thu, 20 Jun 2002 12:38:08 UTC, Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk> wrote:

> Jeg tror ikke, det skyldes eCS. Jeg har samme problem pÕ WSeB, hvor den
> tidligere har fungeret perfekt. Jeg mÕ indr°mme, at jeg ikke husker
> pr‘cis, hvornÕr den holdt op med at svare pÕ hotkey'en - mÕske da jeg
> skiftede computer, ellers mÕ det v‘re et stykke software, der generer
> den. Jeg har tildelt den en hotkey via XWP, men dels er det kun
> PM-udgaven, jeg fÕr Õbnet, og dels virker den ikke altid.

Har du sat WC til at åbne fullscreen, når den åbnes via objectet ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-06-02 00:05

Allan wrote:

> Har du sat WC til at åbne fullscreen, når den åbnes via objectet ?

Hvor flovt, jeg var ikke klar over, man kommer ind til programmets
opsætningsmuligheder, når man åbner objektets indstillinger. Jeg har nu
aktiveret "use device driver" under "Hotkey detection", og nu reagerer
Watchcat atter på CTRL-ALT-W. Med et mærke ud for "Activate Watchcat",
får jeg nu også åbnet helskærm, når jeg bruger XWP-hotkey'en. Tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-06-02 00:07

On Fri, 21 Jun 2002 01:04:46 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

>Hvor flovt, jeg var ikke klar over, man kommer ind til programmets
>ops tningsmuligheder, nÕr man Õbner objektets indstillinger. Jeg har nu
>aktiveret "use device driver" under "Hotkey detection", og nu reagerer
>Watchcat atter pÕ CTRL-ALT-W. Med et m rke ud for "Activate Watchcat",
>fÕr jeg nu ogsÕ Õbnet helsk rm, nÕr jeg bruger XWP-hotkey'en. Tak!

Ahh det var der det gemte sig.
Ikke fordi jeg havde behov for det....da WC ikke ville lege med i går
udkommenterede jeg WC i config.sys.
Da jeg ville se om det ikke kunne lykkes at slå WC til igennem
objektindstillingerne slog jeg WC til igen i config.sys....af en eller anden
grund bestemte WC sig automatisk til at ville lege med igen. Men nu ved heg
hvor hunden er begravet til næste gang - Takker.....

>--
>Mvh. Kim Ludvigsen

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-06-02 18:36

Peter Jespersen wrote:

> [...]
> anden grund bestemte WC sig automatisk til at ville lege med igen. Men nu
> ved heg hvor hunden er begravet til næste gang - Takker.....

Nå det viste sig at være en kort fornøjelse....
var ved at editere nogle konfig-filer på min server igennem en SSH tunnel,
da EIDE-driveren (Danis506 1.4.4) begyndte at bippe (UDMA fejl)...hvorefter
alt frøs...efter reboot, opdagede jeg at al struktur på boot-drevet var
fuldstændig smadret.... Vel den holdt da i 9 dage, lidt af en rekord ...
det ser ud til at være klogest hvis jeg holder mid til Linux....

Det besynderlige er at det altid kører noget nær perfekt, indtil det hele
eksploderer og alt forsvinder på een gang.

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Linux User # 148303

Fra : Allan

Dato : 20-06-02 20:32

On Thu, 20 Jun 2002 11:00:21 UTC, "Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote:

> Der kan du jo sÕ bruge PM...den er absolut bedre end ingenting. Og i
> mods‘tning til WatchDOG er der ingen ustabilitet

..... lige bortset fra at i 3 ud af 10 tilfælde aktiverer den ikke ved tryk på ctrl-ctrl,
selvom man ingen problemer har.

> Har forresten lige installet WC pÕ min eCS 1.02...stadig det samme, den
> ignorerer den tildelte hotkey...

Det lyder mystisk. Har du installeret andre programmer, der 'leger' med hotkeys ?
Hvad med en extern switch ?
(Jeg regner med at få banket en sammen i aften; da det satans Aopen lydkorts
joystick port ikke vil virke).

Fra : Allan

Dato : 01-07-02 23:29

> ..... lige bortset fra at i 3 ud af 10 tilf‘lde aktiverer den ikke ved tryk pÕ ctrl-ctrl,
> selvom man ingen problemer har.

> Det lyder mystisk. Har du installeret andre programmer, der 'leger' med hotkeys ?
> Hvad med en extern switch ?

Kan så lige tilføje, at det med en extern switch klart kan anbefales fremfor keyboard
aktiveringsmetoden. Nu har jeg kørt med keyboard metoden i et stykke tid, og den
laver alskens ballade med musen. Ikke at selve musen bliver generet - der sker bare
end masse "fjernstyrede" ting af sig selv på skærmen en gang imellem - og et par enkelte
gange har det været umuligt at få et program i "fokus".
Har så lige lavet en COM-switch, og det ser ud til at køre og virke en del bedre nu.