Vildt duperet!
Fra : Astrup

Dato : 15-06-02 22:12

Hehe var lige inde på www.netskole.dk
Og så at jeg kan tage stort set hele min htx uddandelse der inde!!!
Men er en uddandelse der inde mindst lige så god og giver mig de samme
muligheder som f.eks en HF enkeltfag? Er det det samme nevau kemi C som min
htx???

Fra : Sanne Bülow

Dato : 17-06-02 08:58

> Men er en uddandelse der inde mindst lige så god og giver mig de samme
> muligheder som f.eks en HF enkeltfag? Er det det samme nevau kemi C som
min
> htx???

Jeg ved ikke helt præcist hvordan det er med de fag, men jeg har fulgt andre
fag hos dem og det har været helt i top.

Hovedparten af deres kurser koster ikke noget (endnu, desværre kan den nye
regerings udspil komme til at betyde øget deltagerbetaling) og trods det er
læreren virkelig god og hjælpsom.De har min anbefaling.

------------
Sanne Bülow

Dragons aren't extinct; they just learned to hide in books.
------------

Fra : Astrup

Dato : 17-06-02 13:12

Ok! Tak...

Men når du skal finde et arbejde er det eksamens papir fra Net skolen lige
så god som den fra f.eks det alm. gym, hf enkeltfag eller???

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-06-02 09:08

"Astrup" <mr_bean007@ofir.dk> skrev:

> Men når du skal finde et arbejde er det eksamens papir fra Net skolen lige
> så god som den fra f.eks det alm. gym, hf enkeltfag eller???

Ja, det er det. Netskolen er et samarbejde mellem tre godkendte
uddannelsesinstitutioner og derfor er beviserne fuldt gyldige.

--
Kurt Lund

Fra : Allan Riise

Dato : 19-06-02 17:15

Kurt Lund <kl@fabel.dk> scribbled:

> Ja, det er det. Netskolen er et samarbejde mellem tre godkendte
> uddannelsesinstitutioner og derfor er beviserne fuldt gyldige.

Desværre har vores ny undervisningsminister stoppet tildelingen af midler
til netskolen, så alle kurser nu er betalingspligtige
Havde ellers tilmeldt min kone og jeg til 4 forsk. kurser, 2 hver, men det
vil nu med bøger og kursusbetaling løbe op i over 10.000.- så det bliver
ikke denne gang, da der ikke kan søges hverken SU eller anden form for
økonomisk støtte.
Så meget for regeringens støtte til IT.
Troede ellers at de ville gøre Danmark til et foregangsland inden for ny
teknologi, men not

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : Sanne Bülow

Dato : 20-06-02 00:31

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| vil nu med bøger og kursusbetaling løbe op i over 10.000.- så det bliver
| ikke denne gang, da der ikke kan søges hverken SU eller anden form for

Hvad er det for nogen kurser? Jeg har næsten lige tilmeldt mig og fik
beskeden, at der måske kom øget deltagerbetaling fra nytår (mener jeg det
var) men at jeg herefter, skulle jeg ikke ønske at betale, ville kunne melde
mig ud. Men at det ikke var afgjort endnu??

Fra : René Bloch

Dato : 21-06-02 11:16

> [...]

> Så meget for regeringens støtte til IT.
> Troede ellers at de ville gøre Danmark til et foregangsland inden for ny

Det er ikke kun netskolens IT-kurser men alle IT-kurser på Handelskoler,
Tekniske skoler og AMU-centre man har pålagt brugerbetaling.

Det interessante er at kurserne jo én gang er betalt over bruttoskattet.

På den måde kan man jo godt love skattestop, når man hæver skatten to gange!

hilsen René

Fra : P.C.

Dato : 22-06-02 12:47

Hi.

"René Bloch" <6x106106@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja , det er vildt og totalt tåbeligt at investere milliarder i It. udviklingen
og så alligevel ikke mene noget med det.
Der er måske nogle der vil være uenige, men det er efterhånden typisk at vi skal
bruge 80 millioner på H.C.Andersens jubilæum , medens verden rundt om spurter
afsted i den teknologiske udvikling. Vi kan så få Eu støtte til folkedragter og
lade den teknologiske udvikling gå os forbi ,fordi der ikke er nogle af vennerne
der ved noget om computere.
Desværre er det ikke rigtigt vejen frem at satse på det sikre og kendte. Tænk at
vi skal til at fejre forfatteren til Kejserens nye klæder , og 200 år efter
hans fødsel er vi ikke blevet klogere eller mere kritiske overfor bluff og Karl
Smart.
At vi overser muligheder for indtægeter i milliard klassen og istedet satser på
bagstræberi og Jante lov.
Dette er et faktum og jeg kan udmærket dokumentere det jeg skriver, men helt
typisk går det netop først ud over sådan noget som fjernundervisning ,og årsagen
er at dem der sidder og kan beslutte ,enten har rådgivere der lider af teknologi
forskrækkelse eller også har de rådgivere der ligesom i H.C's eventyr , sidder
for godt i deres embeder til at de gider lære noget om den teknologi der
allerede er her.

P.C.

Fra : Astrup

Dato : 22-06-02 16:11

Jamen det er da trælst... Synes sgu da lige det var skide smart!!! :(

Hvorfor skal man selv købe bøgerne! Man burde da kunne låne dem at skolen og
betale depositum... Og så sende dem tilbage efter skoleåret!!!

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 23-06-02 20:54

Ja det ser mærkeligt ud, med denne betaling.
Men jeg arbejder selv med denne form for undervisning, og jeg kan fortælle
jer at det er sådan at man ikke må anvende bøger til undervisningsbrug uden
at betale afgift til forfatteren.
Hvis eleverne køber deres bøger så er der betalt forfatterafgift og så er
problemet væk.
I kan jo så bare sige at det gælder ikke for folkeskolen, ja rigtigt der er
der andre regler.
Netskolen og andre tilsvarende skoler underviser ikke børn men voksne og så
skal man altid selv betale for sine materialer herunder bøger.
En anden tilg er at lærerene selv skriver en del materiale som også skal
betales, det dækkes af materialeomkostningerne på kurset derfor betaling.
Hvis I går på aftenskole under folkeoplysningen så skal I jo også selv købe
bøgerne.

Niels Gjermandsen