2 Eicon DIVA på en ISDN linie
Fra : Claus

Dato : 16-06-02 20:55

Hej

På min Siemens EURO-NTBA box er der 2 stik, kan man ikke sætte 2 ISDN modems
på den ?
Jeg har prøvet men så ryger linket i begge modems, det er 2 Eicon Diva ISDN
modems.

nogle ider til hvad jeg kan gøre ?

mvh Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-06-02 20:52

"Claus" <descent@earthling.net> skrev i en meddelelse
> På min Siemens EURO-NTBA box er der 2 stik, kan man ikke sætte 2 ISDN
modems
> på den ?

Jo

> Jeg har prøvet men så ryger linket i begge modems, det er 2 Eicon Diva
ISDN
> modems.

Bruger du lige kabel til begge?
Fejlen er typisk når et af kablerne er krydset

Fra : Claus

Dato : 16-06-02 21:03

> Bruger du lige kabel til begge?
> Fejlen er typisk når et af kablerne er krydset

Det ene kabel er med 7 ledninger i det andet er vist kun med 4 ledninger i.
De viker dog begge hvis jeg tager det andet ud og kun tilslutter det ene,
altså bare ikke på samme tid.

mvh Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-06-02 21:05

> [...]
ledninger i.
> De viker dog begge hvis jeg tager det andet ud og kun tilslutter det

Tyder på at de kortslutter hinanden. Brug 2 ens kabler

Fra : Sørensen

Dato : 17-06-02 05:18

> "Claus" <descent@earthling.net> skrev i en meddelelse
> ledninger i.
> ene,
>
> Tyder på at de kortslutter hinanden. Brug 2 ens kabler
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kan det være termineringsmodstanden der står forkert ?. Den skal stå på 50
ohm (sidder i bunden af NTèn hvis det er en af De gamle ellers bag det hvide
dæksel)

vh.
Sørensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-06-02 06:59

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
> Kan det være termineringsmodstanden der står forkert ?.

Nej, den skal stå på 50 ohm

Fra : Claus

Dato : 17-06-02 21:49

2 ens kabler nu virker det :)