rexexp over flere linier
Fra : DUdsen

Dato : 14-06-02 16:46

Er det mugligt at lave et mønster der stater når den møder et
mønster på en linie og fortsætter indtil den den når et anden
mønster selvom der gør flere linier inden den møder det andet
mønster.
npget i stil med
/trigger1\mtrigger2/ det skal bruges til at editere i en række
filer på en gang

--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Bjørn Hee

Dato : 14-06-02 18:13

DUdsen wrote:

> [...]
> mønster.
> npget i stil med
> /trigger1\mtrigger2/ det skal bruges til at editere i en række

Med s-optionen matcher "." osse "newline", så:

/trigger1.*trigger2/s

--
MVH Bjørn Hee <b@h33.dk> L|J(_) C
http://www.h33.dk/ | (¨) Z

Fra : DUdsen

Dato : 14-06-02 19:00

Bjørn Hee wrote:

> Med s-optionen matcher "." osse "newline", så:
>

> /trigger1.*trigger2/s

her er prblemet s/trigger.*trigger/\snytekst/g virker ikke
kan jeg ikke bruge \s sammen med erstat funktionen.
Og i givet fald hvordan tester jeg om det er der hunden ligger
begravet

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-06-02 20:07

On Fri, 14 Jun 2002 20:00:06 +0200, DUdsen <dudsen@gjk.dk> wrote:

>her er prblemet s/trigger.*trigger/\snytekst/g virker ikke
>kan jeg ikke bruge \s sammen med erstat funktionen.

s/trigger.*trigger/nytekst/gs

--
- Peter Brodersen

Fra : DUdsen

Dato : 14-06-02 21:07

Peter Brodersen wrote:

> s/trigger.*trigger/nytekst/gs

Er det mig der laver en stor fejl? jeg kan ikke få det til at
dudsen@dhcp0404 ~ $ cat sqltest
create database test (
tal integer,
navn varchar(50),
kommentar blob
dudsen@dhcp0404 ~ $ cat sqltest |perl -ne 'print if
(/create.*tal/s)'

vi er enige om at denne burde printe create database test (
tal interger, eller har jeg ikke fattet noget af det.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 14-06-02 21:38

> [...]
>
> vi er enige om at denne burde printe create database test (
> tal interger, eller har jeg ikke fattet noget af det.

-n læser en linie af gangen. For at få den til at læse hele filen, så brug
perl -0777 -ne

"perldoc perlrun" for dokumentation af -0
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : DUdsen

Dato : 15-06-02 11:30

Lars Balker Rasmussen wrote:

> -n læser en linie af gangen. For at få den til at læse hele
> filen, så brug
> perl -0777 -ne
>
> "perldoc perlrun" for dokumentation af -0

Der var den hvorfor står sådan noget gemt 200 linier inde i
perldoc filen.
Tak for den hurtige hjælp.

Fra : Peter Makholm

Dato : 14-06-02 21:16

DUdsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> dudsen@dhcp0404 ~ $ cat sqltest |perl -ne 'print if
> (/create.*tal/s)'
>
> vi er enige om at denne burde printe create database test (
> tal interger, eller har jeg ikke fattet noget af det.

Nej. Selvom at dit regulære udtryk virker på flere linjer, så bliver
der med -n stadigvæk kun læst en linje ind ad gange.

--
Peter Makholm | I have something to say: It's better to burn in
peter@makholm.net | hell, than to fade away!

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 14-06-02 17:45

In <1024069825.369210@kalvebod.groenjord.dk> DUdsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> [...]
>mønster.
>npget i stil med
>/trigger1\mtrigger2/ det skal bruges til at editere i en række

Du kan f.x. saette $/=undef dvs. at $_ bliver hele filen.

Mvh
Martin