Ir to phone
Fra : kf

Dato : 13-06-02 20:07

Efter jeg har fået en ADSL opkobling hos Zillion kan jeg ikke få min
Palm m505 til at connecte til AvantGo eller for den sags skyld andre
steder, via min mobiltlf ! ( nokia 6310 ) Zillion har oplyst et par
muligheder, men jeg har ikke fået et svar der virker ! Mobiltlf.
forhandleren --- det samme ! lort lige så surt som at sejle i tømmerflod i
modvindtp://www.kontiki.subnet.dk KonTiki Logen på Internet.

> "Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim
Larsen,

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-06-02 20:32

kf wrote:
> [...]
> muligheder, men jeg har ikke fået et svar der virker ! Mobiltlf.
> forhandleren --- det samme ! lort lige så surt som at sejle i tømmerflod i

Du skal blot kontakte din Palm-leverandør og bede om at få udskiftet dit
PalmOS med OS/2, så kører det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 15-06-02 23:10

Kim Ludvigsen wrote:

> Du skal blot kontakte din Palm-leverandør og bede om at få udskiftet dit
> PalmOS med OS/2, så kører det.

Tror du den kan køre på en Dragonball ??

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Linux User # 148303

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-06-02 01:06

Peter Jespersen wrote:

> Tror du den kan køre på en Dragonball ??

Det er da et forsøg værd, og jeg kunne ikke komme i tanke om andre råd,
jeg kunne komme med i denne gruppe.

>Peter Jespersen, Linux User # 148303

Det er forøvrigt en slemmer signatur du har, når du poster her

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 17-06-02 19:32

On Sun, 16 Jun 2002 02:06:21 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

>Det er da et fors°g v rd, og jeg kunne ikke komme i tanke om andre rÕd,
>jeg kunne komme med i denne gruppe.

>Det er for°vrigt en slemmer signatur du har, nÕr du poster her

Vel der er en forklaring påalt - jeg forsøgte at tilrette et PM123 skin,
hvilket resulterede i at jeg mistede alt på min 40Gb disk, ialt tre
styresystemer.
Så jeg forsøger langsomt at få stykket min eCS sammen igen, mit primære OS er
nu Linux, men nu må vi se hvordan eCS arter sig.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 18:37

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote in message
On Sun, 16 Jun 2002 02:06:21 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

Vel der er en forklaring påalt - jeg forsøgte at tilrette et PM123 skin,
hvilket resulterede i at jeg mistede alt på min 40Gb disk, ialt tre

Hvordan bar du dig af med det?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

- Skriv lige lidt info om det indlæg I svarer på; vi andre er jo ikke
tankelæsere...
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter. Det er jo
ikke Jeopardy.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-06-02 00:10

On Mon, 17 Jun 2002 19:37:19 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
>
>Vel der er en forklaring påalt - jeg forsøgte at tilrette et PM123 skin,
>hvilket resulterede i at jeg mistede alt på min 40Gb disk, ialt tre

Ville rettet mit Novocain skin til så der var normalizer knap
support...fulgte ikke helt opskriften, dumt fandt jeg senere ud af.
Fik tilføjet en novocain henvisning for meget i sidste linie. Da jeg startede
PM123 op...ved jeg ikke hvad der skete, andet end at WPS'en blev låst af en
ekstrem harddisk aktivitet...tænkte dem holder nok op af sig selv. Hvilket
den også gjorde efter en 10minutters tid da den løb tør for plads på boot
partitionen (den havde ædt omkring 1.5Gb) og beklagede sig over at der ikke
var plads til at skrive ini-filerne til disken og alt frøs. Eneste udvej var
en hardware reset da en den ikke reagerede på de tre gyldne.
Efter reboot opdagede jeg at hele boot partitionen var revet op, min 20Gb
applikations partition var helt ukendelig, ØV, ikke igen.
Linux'en kunne ikke boote, opdagede senere at også /home partitionen var
smadret, den måtte aflives......Min Windows 2000 kunne ej boote, aflivede
den.

For en sikkerheds skuld byttede jeg den GXP60 det var gået ud over, ud med
datadisken i min server (En Cuda IV) kopierede alt over fra Cuda'en til
GXP'en, der nu har kørt en måned upåklageligt i serveren og endda ved en
marginal højere ydelse.

Mit SiS745 ser ud til bedre at kunne lide Cuda'en...nu da danis506 driverne
har fået SiS745 understøttelse (Daniella har endda selv kastet sig over et
SiS chipsæt, så der er kommet yderligere optimeringer) slipper jeg for IBM
driverne....og Promise kontrolleren i serveren har ingen problemer med
GXP'en.

Jeg er ikke sikker på hvad det egentlig var der skete (At det var PM123 der
udløste en kædereaktion var sikkert bare en tilfældighed), men heldigvis
havde jeg lagt alt det vigtige på min gamle GXP22 disk der ikke blev berørt
af uheldet. Havde dog ikke fået taget backup den sidste uge, så der røg en
del breve med i købet....

Så pas godt på jeres data, det kan tage lidt tid at lave en backupscript, men
det er absolut tiden værd.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-02 01:16

> [...]
> smadret, den måtte aflives......Min Windows 2000 kunne ej boote, aflivede

Linux' fdisk kunne ellers gøre meget ved det. Eller en backup af
partitionstabellen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-06-02 18:42

Peter Jespersen wrote:

> Vel der er en forklaring påalt - jeg forsøgte at tilrette et PM123 skin,
> hvilket resulterede i at jeg mistede alt på min 40Gb disk, ialt tre
> styresystemer.

Surt show! Hvordan bar du dig ad? Det lyder utroligt, at en tilretning
af et skin kan ødelægge en hd.

> Så jeg forsøger langsomt at få stykket min eCS sammen igen, mit primære OS er
> nu Linux, men nu må vi se hvordan eCS arter sig.

Held og lykke. Måske man skulle tage varsel af din oplevelse og få taget
en backup.

--
Mvh. Kim Ludvigsen