system fonte
Fra : steen

Dato : 30-05-02 13:34

Hi all

Min font i f.eks <view.exe>'s knapper (søg, udskriv, etc) er grim. Jeg
kan fint rette den pr session, rettelsen bliver bare ikke hængende. Ja
jeg ved godt ALT skal bruges for default ændring.
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 31-05-02 09:16

> Min font i f.eks <view.exe>'s knapper (søg, udskriv, etc) er grim. Jeg
> kan fint rette den pr session, rettelsen bliver bare ikke hængende. Ja
> jeg ved godt ALT skal bruges for default ændring.

I User.INI->PM_SystemFonts->DefaultFont kan man indstille det default font
OS/2 bruger i programmer der ikke eksplicit sætter fonts. Du skal bare lige
vide før du ændrer det, at en del programmer mukker lidt i deres layout, så
der ikke altid er helt plads nok til teksten; skodkode. :( Jeg kørte i lang
tid med "9.WarpSans" fordi jeg som du fandt kæmpe-Arial jævnt grimt; nu hvor
jeg kører 1280x1024 synes jeg dog ikke det er SÅ slemt, og jeg har valgt at
leve med det, grundet de nævnte problemer med dialoger/kontroller hvis
størrelse ikke korrekt tilpasser sig bredden af det tekst der står i dem.

Jeg har engang lavet et lille REXX script man kan ændre det med; det kan
downloades fra Team OS/2 Aalborgs hjemmeside
(http://www.subetha.dk/TeamOS2).

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : steen

Dato : 31-05-02 22:00

Mads Orbesen Troest wrote in a message to All:

MOT> dialoger/kontroller hvis størrelse ikke korrekt tilpasser sig
MOT> bredden af det tekst der står i dem.

Samme her - for ringe PM ikke kan finde ud af det..!! Men problemet med
<view.exe>'s knapper løses nu ikke med PM's default font.
Har forøvrigt også leget lidt med menu-fonten, men er vendt tilbage til
Warpsans.9

MOT> Jeg har engang lavet et lille REXX script man kan ændre det med;

Er hentet - lidt mere avanceret end det jeg havde.

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/