få en differens af filer Eller finde unikk~
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 28-05-02 15:52

Jeg har kæmpet et par dage med et logisk set lille problem, men
tilsyneladende svært at programmere i pascal/VB og hvad jeg nu kender.
derfor prøver jeg lige her om nogen kan se en håndterlig løsning:
jeg har to filer: Katalog og Lager og skal så have lavet en liste Solgt
altså en liste af numre som står i katalog men ikke i lager.

Jeg har i forsøget appendet de to lister og sorteret, hvorved jeg har en
sumliste.
Fra denne skal jeg altså KUN bruge rækker som optræder 1 gang.

finn
--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Michael Kristensen

Dato : 28-05-02 16:04

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> Fra denne skal jeg altså KUN bruge rækker som optræder 1 gang.
ok

> Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
Derfor følgende forslag:
'sort Katalog Lager | uniq -u'

Mvh.
Michael

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 28-05-02 16:28

"Michael Kristensen" <mke@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> ok

> Derfor følgende forslag:
> 'sort Katalog Lager | uniq -u'
Aie!!!

hvor simpelt det kan gøres!!
nu har jeg slåst et par dage med flere sprog.. á bly'r for gammel.....

Tusind tak

finn

Fra : Dennis Haney

Dato : 29-05-02 13:35

Michael Kristensen <mke@nospam.dk> writes:

> ok

> Derfor følgende forslag:
> 'sort Katalog Lager | uniq -u'

Og inde i perl for fuldstændighedens skyld...

open(F1,'Katalog')||die$!;
open(F2,'Lager')||die$!;
my %cnt;
$cnt{$_}++ for <F1>,<F2>;
close F1;
close F2;
foreach (keys %cnt) {
print if $cnt{$_} = 1;
}

se perldoc -q intersect

--
Dennis
I too have always thought explanations were overkill when correcting peoples

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 29-05-02 14:29

Dennis Haney <davh@diku.dk> writes:
> foreach (keys %cnt) {
> print if $cnt{$_} = 1;

==, ikke =

Pas på med det ;)
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-05-02 00:11

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:

> ==, ikke =
>
> Pas på med det ;)

Jeg synes det er værre, at Dennis ikke testede sin kode inden han sendte den

Men, så kan man jo bare omdefinere problemet så det passer
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn