Savner German File Distribution
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-05-02 23:01

Er der nogen der ved, hvad der er sket med Michael Kaaber og hans site
på download.r23.dk? Jeg savner hans automatiske filmeldinger med nyt
OS/2 software.

--
Kim Ludvigsen

Fra : Kaare Olsen

Dato : 27-05-02 15:19

In <3CF00984.1080106@mail.dk>, Kim Ludvigsen wrote:

> Er der nogen der ved, hvad der er sket med Michael Kaaber og hans site
> på download.r23.dk?

Lukket pr. 1. maj.

> Jeg savner hans automatiske filmeldinger med nyt OS/2 software.

Jeg fører de samme filer: http://www.nightcall.dk/bbs/Gfd.html

Dog vil jeg ikke annoncere nye OS/2-filer her i gruppen, da automatiske
annonceringer efter min mening ikke hører hjemme i diskussionsgrupper.
Hvis der er interesse derfor, kan jeg kigge på at oprette en postliste
til annonceringerne...

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : The Amazing Grace

Dato : 27-05-02 15:31

Kaare Olsen wrote:

> Lukket pr. 1. maj.

Det var en skam...

> [...]
> annonceringer efter min mening ikke hører hjemme i diskussionsgrupper.
> Hvis der er interesse derfor, kan jeg kigge på at oprette en postliste

Jeg vil gerne med på sådan en postliste!
Vil du poste en besked her, når du er klar med noget?

VH

Mads Hansen
--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-05-02 19:53

Mee 2

/Knud

--
Scandinavian OS/2 Shareware Registration: http://www.berggreen.dk/
Team OS/2 Danmark: Links, tips, tilmelding p² http://www.teamos2.dk/

Fra : Allan

Dato : 27-05-02 21:37

On Mon, 27 May 2002 14:19:27 UTC, Kaare Olsen <kaare@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
> Dog vil jeg ikke annoncere nye OS/2-filer her i gruppen, da automatiske
> annonceringer efter min mening ikke hører hjemme i diskussionsgrupper.

Tak. Jeg kan kun give dig fuldstændigt ret - og jeg synes det var temmeligt
irriterende at over halvdelen af alle msgs i denne gruppe var de fil annonceringer.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-05-02 00:20

Kaare Olsen wrote:

> [...]
> annonceringer efter min mening ikke hører hjemme i diskussionsgrupper.
> Hvis der er interesse derfor, kan jeg kigge på at oprette en postliste

Nu er trafikken ikke så voldsom i gruppen, så mig ville det ikke genere
med automatiske annonceringer her. Men ellers ville jeg da blive
lykkelig for at blive sat på en postliste.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : The Amazing Grace

Dato : 28-05-02 00:03

Kim Ludvigsen wrote:

> Nu er trafikken ikke så voldsom i gruppen, så mig ville det ikke genere
> med automatiske annonceringer her. Men ellers ville jeg da blive
> lykkelig for at blive sat på en postliste.

Nej, selv er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal synes om de automatiske
annonceringer. Som Kim skriver, så er trafikken ikke overvældende i
gruppen, og konkret var jeg glad for det der kom fra R23.

Det var en nem måde at følge med i ny software, og det gav lidt ekstra
liv i gruppen.

Men når der kom mere end én annonce om dagen, syntes jeg at det var i
overkanten.

Så det er en svær balance.

Mads Hansen

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Kaare Olsen

Dato : 29-05-02 16:18

In <3CF2BB0B.7F4B91D7@worldonline.dk>, The Amazing Grace wrote:

> Nej, selv er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal synes om de automatiske
> annonceringer. Som Kim skriver, så er trafikken ikke overvældende i
> gruppen, og konkret var jeg glad for det der kom fra R23.

Filerne i annonceringerne fejler ikke noget.

> Det var en nem måde at følge med i ny software, og det gav lidt ekstra
> liv i gruppen.

Jeg synes annonceringerne var for dominerende.

> Men når der kom mere end én annonce om dagen, syntes jeg at det var i
> overkanten.

Mit system annoncerer automatisk nye filer straks de er ankommet (via
FidoNet, i øvrigt), og det resulterer ofte i mere end én annoncering om
dagen, og af og til i dage helt uden annonceringer.

Mht. postlisten, så arbejder jeg på sagen og skal nok give besked her i
gruppen når den er klar. Desværre lader det ikke til, at man selv vil
kunne til- og afmelde sig pga. begrænsninger i det programmel jeg bruger,
hvor valget står mellem tilmelding uden bekræftelse (ingen god idé)
eller manuel tilmelding foretaget af mig.

Hvis I vil se hvad der er kommet af nyt de sidste 30 dage, kan det ses i
filen ftp://ftp.nightcall.dk/pub/lists/nightnew.zip (ca. 30 kb) - den
indeholder dog også andet nyt end OS/2-filer, men nyhederne er opdelt i
kategorier, så det er til at overskue. Nyhedsfilen opdateres hver nat.

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 29-05-02 18:41

On Wed, 29 May 2002 15:17:50, Kaare Olsen <kaare@fabel.dk> wrote:

> Mit system annoncerer automatisk nye filer straks de er ankommet (via
> FidoNet, i øvrigt),

Er der stadig liv i Gode Gamle FidoNet<tm>?

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : Kaare Olsen

Dato : 29-05-02 19:11

In <dX11ojMsthPl-pn2-97diwVH5KH4m@localhost>, Torsten Balle Koefoed wrote:

> Er der stadig liv i Gode Gamle FidoNet<tm>?

Den danske del er der desværre ikke meget liv i mere; vi er blevet næsten
helt udkonkurreret af Internet/Usenet - mange flittige skribenter på
Usenet husker/kender jeg fra FidoNet, specielt i denne gruppe er der mange
kendte navne.

Internationalt sker der stadig en del i FidoNet, fx OS/2-konferencen med
ca. 800 breve i år, uden at det dog kan sammenlignes med
comp.os.os2-grupperne.

Mit FidoNet-system kører naturligvis under OS/2 (eComStation), som det har
gjort det de sidste ti års tid.

Nok om FidoNet, det er off-topic her i gruppen hvis jeg ikke ta'r meget
fejl.

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Knud Berggreen

Dato : 02-06-02 10:23

On Wed, 29 May 2002 20:10:40 +0200, Kaare Olsen <kaare@fabel.dk>
wrote:

>Nok om FidoNet, det er off-topic her i gruppen hvis jeg ikke ta'r meget
>fejl.

FidoNet er nok OT, men hvis du snakker om OS2net så må det vel være i
orden

/Knud

Fra : Kaare Olsen

Dato : 29-05-02 18:55

In <pan.2002.05.29.15.17.49.759344.1233@fabel.dk>, Kaare Olsen wrote:

> Mht. postlisten, så arbejder jeg på sagen og skal nok give besked her i
> gruppen når den er klar.

Så fik jeg sat listen op.

For tilmeldelse skal man skrive til mig på adressen i headeren og oplyse
hvilken adresse man vil tilmeldes med (det er desværre ikke muligt per
automatik pt.). Man kan ikke skrive til listen. Adresserne vil ikke
blive givet videre eller blive anvendt til andre formål.

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 30-05-02 02:28

> [...]
> hvor valget står mellem tilmelding uden bekræftelse (ingen god idé)
> eller manuel tilmelding foretaget af mig.

Hvad er det for programmel? MajorMajor skulle i hvert fald nok kunne klare
det. :) Hvis det bliver for bøvlet med manuel vedligeholdelse, så har jeg en
killer-server (486-66 med 32 MB RAM og Warp 4 :) stående, med bl.a.
mailserver og MajorMajor på; den skulle nok kunne klare en sådan liste hvis
det er.

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Kaare Olsen

Dato : 30-05-02 14:22

In <3cf57234$0$14570$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, Mads Orbesen Troest
wrote:

[Postlisteprogram:]
> Hvad er det for programmel?

Internet Rex; det er et FidoNet-program til brug ved transport af filer
via Internet. Desuden er der bl.a. indbygget mailserver, og mulighed for
postlister.

> MajorMajor skulle i hvert fald nok kunne klare det. :)

Hvor finder jeg en OS/2-version?

> Hvis det bliver for bøvlet med manuel vedligeholdelse,
[...]

Det lyder fristende med super-duper-maskine, men jeg tror egentlig ikke
at det bliver det store besvær.

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 30-05-02 16:08

> Hvor finder jeg en OS/2-version?

Der findes kun en OS/2 version. :) Det er Peter Moylan (ham med FtpServer og
mailserveren Weasel) der har lavet den. Den kan findes på
http://eepjm.newcastle.edu.au/os2/Major.html. Den er ikke voldsomt avanceret
men kan det den skal. Den spiller sammen med Weasel mailserveren, men kan
dog også anvendes med alle andre mailservere, så poller den bare en POP3
postkasse med jævne mellemrum, efter requests til den/listerne.

> Det lyder fristende med super-duper-maskine, men jeg tror egentlig ikke
> at det bliver det store besvær.

Nej, OK, der kommer sikkert ikke hundredevis af personer der skal
til/afmeldes. ;) Ellers bare sig til, det tager kun et øjeblik at oprette
den.

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Kaare Olsen

Dato : 30-05-02 19:02

In <3cf63288$0$14572$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, Mads Orbesen Troest
wrote:

> Der findes kun en OS/2 version. :) Det er Peter Moylan (ham med
> FtpServer og mailserveren Weasel) der har lavet den.

Jeg kender og har prøvet de to andre programmer, men Major Major har jeg
aldrig lagt mærke til - måske fordi behovet ikke har været der...

> Den er ikke voldsomt
> avanceret men kan det den skal.

Så vidt jeg kan forstå dokumentationen, er der ikke bekræftelse på
tilmeldinger til postlisterne (der står ikke noget om det). Kan du se
noget om det i din opsætning?

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Allan

Dato : 30-05-02 20:38

On Thu, 30 May 2002 18:02:02 UTC, Kaare Olsen <kaare@fabel.dk> wrote:

> Så vidt jeg kan forstå dokumentationen, er der ikke bekræftelse på
> tilmeldinger til postlisterne (der står ikke noget om det). Kan du se
> noget om det i din opsætning?

Nej, den mulighed findes ikke. Man bliver oprettet med det samme.
Jeg kan dog ikke se det store problem i dette.

Fra : Kaare Olsen

Dato : 30-05-02 22:10

In <YEdw17zDmnZd-pn2-VyGd8ZYd2VTz@garfield>, Allan wrote:

> Nej, den mulighed findes ikke. Man bliver oprettet med det samme. Jeg
> kan dog ikke se det store problem i dette.

Det kan være et stort problem, da det kan misbruges til chikane. Desuden
forhindrer det banale taste-/huskefejl når folk tilmelder sig en liste; fx
fik jeg for nogle måneder siden pludselig gode råd til nybagte mødre(!)
pga. sådan en fejl - og der var naturligvis ikke engang en
standardprocedure for at slippe for listen igen...

Jeg kiggede lige på McList, men det program ser heller ikke ud til at have
mulighed for bekræftede tilmeldinger. Nu prøver jeg at finde ud af om
GNU-projektets Mailman er porteret til OS/2 - Apache til OS/2 listen
administreres nemlig vha. Mailman (der har bekræftelsesfunktionen).

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Allan

Dato : 30-05-02 22:20

On Thu, 30 May 2002 21:09:42 UTC, Kaare Olsen <kaare@fabel.dk> wrote:

> Det kan være et stort problem, da det kan misbruges til chikane.

Jo, det er da muligt - jeg har bare aldrig hørt om det. Chancen for at nogen
opsporer din mailliste-server og generer nogen er nok ikke stor.
Desuden sendes der jo normalt en mail med unsubscribe info.

> Desuden forhindrer det banale taste-/huskefejl når folk tilmelder sig en liste;

Serveren bruger navnet fra headeren på din email.
Den er vist normalt rigtig

Derudover kan du jo selv udvide serveren med den funktion ved hjælp af
et filter, hvis du skulle kede dig

Fra : Kaare Olsen

Dato : 31-05-02 22:27

In <YEdw17zDmnZd-pn2-S8cOHy0sdpNt@garfield>, Allan wrote:

> Jo, det er da muligt - jeg har bare aldrig hørt om det.

Det har jeg.

> Chancen for at
> nogen opsporer din mailliste-server og generer nogen er nok ikke stor.

Normalt er man interesseret i, at ens liste kommer til folks kendskab;
hvis jeg havde mulighed for pr. automatik at at få bekræftet
tilmeldingerne til min OS/2-filer-liste, ville jeg fx omtale den på min
hjemmeside...

> Desuden sendes der jo normalt en mail med unsubscribe info.

Ja, men problemet er jo netop, at så bliver det uskyldige offer tvunget
til at foretage en aktiv handling, for at slippe for listen. Ved
bekræftelsesmetoden får man godt nok en e-mail, men uden at skulle gøre
noget aktivt hvis listen ikke har interesse.

> Serveren bruger navnet fra headeren på din email. Den er vist normalt
> rigtig

Du har aldrig prøvet at tilmelde dig en postliste via en webside, kan jeg
regne ud. "Skriv din e-mail-adresse hér for at få oplysninger om
<emne>", brugeren husker/taster forkert, og jeg får pludselig uønskede
oplysninger om slankemidler (for at ta' et nyt eksempel fra den virkelige
verden). Suk!

> Derudover kan du jo selv udvide serveren med den funktion ved hjælp af
> et filter, hvis du skulle kede dig

Kunne være en interessant lille opgave, hvis der ikke lige var mange andre
ting man også gerne ville have tid til...

Skal vi ikke skifte til e-mail, hvis du vil fortsætte snakken?

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Allan

Dato : 30-05-02 15:11

On Thu, 30 May 2002 13:21:53 UTC, Kaare Olsen <kaare@fabel.dk> wrote:

> Hvor finder jeg en OS/2-version?

Du får svært ved at finde andet end en OS/2 version

Fra : Kaare Olsen

Dato : 30-05-02 19:06

In <YEdw17zDmnZd-pn2-O6JiI2K5dBFH@garfield>, Allan wrote:

> Du får svært ved at finde andet end en OS/2 version

Efter at have læst din og Mads' artikler fandt jeg flere forskellige
versioner i min egen ftp-directory , dog ikke den nyeste, men det er
der rådet bod på nu.

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Knud Berggreen

Dato : 29-05-02 20:16

On Tue, 28 May 2002 01:02:35 +0200, The Amazing Grace
<amaze@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>gruppen, og konkret var jeg glad for det der kom fra R23.
>
>Det var en nem måde at følge med i ny software, og det gav lidt ekstra

Enig

>Men når der kom mere end én annonce om dagen, syntes jeg at det var i
>overkanten.

Enig igen

/Knud

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 30-05-02 02:21

> Er der nogen der ved, hvad der er sket med Michael Kaaber og hans site
> på download.r23.dk? Jeg savner hans automatiske filmeldinger med nyt
> OS/2 software.

Ja, jeg er glad for at det spammeri i gruppen her er væk... :)

/\/\\ads Orbesen Troest