Virtual PC
Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 15-05-02 23:52

Det er nu rimelig sjovt det her...
Jeg sidder nu og installerer Windows '98 i et vindue på min eComStation.
Jeg mangler dog stadig 69% (og 59 minutter) men jeg er spændt på hvordan
det kører under Virtual PC for OS/2 men indtil nu tegner det udemærket, og
hvor er det dog let (det har det i hvert fald været til nu). Jeg er spændt
på hvordan det kører når jeg lægger programmer ind også, men det må jeg
nok vende tilbage med senere for det bliver nok for sent før den er færdig
men installationen af Win'98.

Jeg skylder måske nok at fortælle at jeg har fået forhandling af Virtual
PC til OS/2 og til Windows. Jeg har dog ikke fået regnet på prisen endnu,
men det kommer i løbet af weekenden.

Hilsen/Regards
Knud

Member of Team OS/2 Denmark

--
Scandinavian OS/2 Shareware Registration: http://www.berggreen.dk/
Team OS/2 Danmark: Links, tips, tilmelding på http://www.teamos2.dk/

Fra : Knud

Dato : 16-05-02 07:09

Kan du ikke lige give lidt info om din HW så man kan bedømme performance
lidt, ( 1,5 time for WIN98 installation ! )

Knud

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-05-02 23:03

On Thu, 16 May 2002 08:08:42 +0200, Knud <KNUD-CH@POST1.TELE.DK>
wrote:

>Kan du ikke lige give lidt info om din HW så man kan bedømme performance

Tjo...
CD-ROM: 48 speed
CPU: AMD K6-2 500 MHz
Jeg har dediceret 64 MB til Win'98
HOST OS: eComStation Preview (har endnu ikke fået min danske GA)

Nu skal det jo nok siges at under VPC så er floppy og cd måske ikke
fuldt optimeret og det der med at installere Windows med plug'n'pray i
en box ovenpå et andet system måske heller ikke lige er det rigtige at
bedømme performance på.
Nu har jeg været til møde hele aftenen så jeg har ikke prøvet noget
"rigtigt" endnu. Jeg ved f.eks. heller ikke om der er
USB-understøttelse på dette system...

PS!
Kan du ikke være rar at skriver _under_ det du citerer?

Mvh

Team OS/2 Danmark: Links, tips, tilmelding p² http://www.teamos2.dk/

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 17-05-02 20:01

Knud Berggreen wrote:

> Tjo...
> CD-ROM: 48 speed
> CPU: AMD K6-2 500 MHz
> Jeg har dediceret 64 MB til Win'98
> HOST OS: eComStation Preview (har endnu ikke fået min danske GA)

Kommer der en dansk GA? Jeg har aldrig fået et klart svar fra Mensys...
Det kunne være skønt bare at få en engelsk/dansk blandingsudgave...
CP1/CP2 og SmartSuite findes vel på dansk?

Husk at skrive når du har en pris på VPC - jeg skal nok snart have en
eller to mere.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 17-05-02 22:30

On Fri, 17 May 2002 20:00:57 +0100, "Mikkel C. Simonsen"
<mcs@post5.tele.dk> wrote:

>Kommer der en dansk GA? Jeg har aldrig fået et klart svar fra Mensys...
>Det kunne være skønt bare at få en engelsk/dansk blandingsudgave...

Det er svært at sige, men jeg får med mellemrum (senest i dag) en
autogenereret bekræftelse på at jeg har åbne ordere på fire danske og
en finsk, så de mener nok selv at det er realistisk. 100% dansk tror
jeg dog ikke selv på.

>CP1/CP2 og SmartSuite findes vel på dansk?
SmartSuite findes på dansk og jeg vil formode at når der skrives
"dansk" så vil det også være denne der er med.
CP1/CP2 kan jeg ikke lige huske hvad er...???

>Husk at skrive når du har en pris på VPC - jeg skal nok snart have en
>eller to mere.

Jeg håber at jeg kan nå det i morgen.

Mvh
Knud

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 18-05-02 15:47

Knud Berggreen wrote:

> SmartSuite findes på dansk og jeg vil formode at når der skrives
> "dansk" så vil det også være denne der er med.
> CP1/CP2 kan jeg ikke lige huske hvad er...???

"Merlin Convenience Pack" (hvis jeg ellers kan stave det). Den Software
Choice opgradering eCS er baseret på.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Bent Nielsen

Dato : 17-05-02 23:38

"Mikkel C. Simonsen" skrev:

> Kommer der en dansk GA? Jeg har aldrig fået et klart svar fra Mensys...

Det har jeg. De skrev den 6 maj den kom på dansk, men kunne ikke sige
hvornår.
--
Mvh.
Bent Nielsen

Http://TeamNord.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-05-02 23:48

<mcs@post5.tele.dk> wrote:

>Husk at skrive når du har en pris på VPC - jeg skal nok snart have en
>eller to mere.

Så er den klar på http://vpc.berggreen.dk

Mvh
Knud

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 17-05-02 19:57

Knud wrote:

> Kan du ikke lige give lidt info om din HW så man kan bedømme performance
> lidt, ( 1,5 time for WIN98 installation ! )

Jeg har testet VPC på en bærbar med en 700MHz P3 CPU. Win95 OSR2 +
Office 2000 kører ganske glimrende... Hvis man installerer "Virtual
switch" driveren fungerer NetBEUI også glimrende i Windows.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 17-05-02 22:36

On Fri, 17 May 2002 19:56:52 +0100, "Mikkel C. Simonsen"
<mcs@post5.tele.dk> wrote:

>Jeg har testet VPC på en bærbar med en 700MHz P3 CPU. Win95 OSR2 +
>Office 2000 kører ganske glimrende... Hvis man installerer "Virtual
>switch" driveren fungerer NetBEUI også glimrende i Windows.

I vejledningen står der også "Virtual PC is very CPU intensive. The
minimum requirement is a MMX capable CPU with at least 266MHz.
Recommended speed is 500MHz."
Og som jeg skrev så er min på 500MHz. Jeg kan forestille mig at 700MHz
giver en væsentlig forbedring.

/Knud