Problemer med at sende mails fra perl og f~
Fra : M. Jørgensen

Dato : 13-05-02 13:52

Hejsa

Jeg fandt et script og installerede de.... nedenstående virker og
sender også email afsted.

Problemet er bare at når scriptet er færdigt med at udføre det det
skal afsluttes med en fejl 500 på apache serveren

Samtidig vil jeg meget gerne vide hvordan man bruger et modul som man
har hentet med install i PPM ??

Jeg fandt ud af at :

perl Makefile.PL
$MAKE
$MAKE test
$MAKE install

Men hvorfor og hvorhenne køres dette ?

Hvad er formålet ??

Ja jeg er newbvie på området, men har trods alt haft serveren kørende
i snart 1½ års tid....

scriptet :

#!c:/Perl/bin/Perl.exe

use Net::SMTP;

$smtp = Net::SMTP->new('dit.domæne.dk'); # connect to an SMTP server
$smtp->mail('test@test.dk'); # use the sender's address
here
$smtp->to('kvinder@test.dk'); # recipient's address
$smtp->data(); # Start the mail

# Send the header.
$smtp->datasend("To: test@test.dk\n");
$smtp->datasend("From: kvinder@test.dk\n");
$smtp->datasend("\n");

# Send the body.
$smtp->datasend("Hello, World!\n");
$smtp->dataend(); # Finish sending the mail
$smtp->quit; # Close the SMTP connection

Serverens fejlmeddelelse :

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was
unable to complete your request.

Please contact the server administrator, postmaster@ditdomæne.dk. and
inform them of the time the error occurred, and anything you might
have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error
log.

Apache/2.0.35 Server at dit.domæne.dk Port 6000

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-05-02 14:06

On Mon, 13 May 2002 14:52:00 +0200, M Jørgensen wrote:

> Problemet er bare at når scriptet er færdigt med at udføre det det
> skal afsluttes med en fejl 500 på apache serveren

Måske det er fordi scriptet ikke giver noget uddata? CGI-scripts
plejer at spytte Content-type: text/html\n\n og så noget HTML ud...

Mvh.

--
"Alla sammanträffande med verkligheten är helt Adam Sjøgren
slumpmässiga, alla melodier är påhittade." asjo@koldfront.dk

Fra : Dennis Haney

Dato : 13-05-02 14:22

M. Jørgensen <notmyemail@pc.dk> writes:

> Hejsa
>
> #!c:/Perl/bin/Perl.exe

Bruger du windows? Ellers skal her nok stå /usr/bin/perl

--
Dennis
I too have always thought explanations were overkill when correcting peoples

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-05-02 15:13

On 13 May 2002 15:21:56 +0200, Dennis Haney wrote:

> Bruger du windows? Ellers skal her nok stå /usr/bin/perl

Han skrev at der rent faktisk røg en email afsted, så mon ikke han
bruger Windows...?

,

Fra : M. Jørgensen

Dato : 13-05-02 18:54

Det er windows, som du jo kan se på linien udfor perl-scriptet

Ellers ville den havde hedder noget med /usr/..../..../

Jeg har imellemtiden undersøgt logfilen, der kommer med følgende fejl
:

[Mon May 13 19:44:32 2002] [error] [client 10.10.10.10] Premature end
of script headers: c:/program files/apache/cgi-bin/mail.cgi

Det blev jeg ikke klogere af......

Mogens Jørgensen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-05-02 19:02

On Mon, 13 May 2002 19:54:28 +0200, M Jørgensen wrote:

> [...]

> [Mon May 13 19:44:32 2002] [error] [client 10.10.10.10] Premature
> end of script headers: c:/program files/apache/cgi-bin/mail.cgi

Så læs mit svar på din oprindelige artikel; der er svaret.

Mvh.