er de muligt...
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 09-05-02 09:15

relativ simpelt at lave et script som skifter teksten mellem to strings?

eks.

nytekst.pl "Vi holder lukket idag"

skal skifte teksten mellem <marquee>plidder-pladder gammeltekst evt.

Formålet er selvfølgeligt at en ikke edbminded kontordame let skal kunne
lave en hurtig info.

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : wulff

Dato : 09-05-02 10:47

On Thu, 9 May 2002 10:15:07 +0200, "CykelSmeden fra Aalborg"
<outlook@acnord.SLET.dk> wrote:
>relativ simpelt at lave et script som skifter teksten mellem to strings?
>nytekst.pl "Vi holder lukket idag"

ja:

#!/usr/bin/perl

use strict;

my $infile = 'test.txt';

undef $/;
open (IN, $infile) or die "Kunne ikke åbne filen: $infile\n$!\n";
my $content = <IN>;
close IN;

$content =~ s!(<marquee>).*?(</marquee>)!$1@ARGV$2!s; # (evt. også g)

open (OUT, ">$infile") or die "Kunne ikke åbne filen: $infile\n$!\n";
print OUT $content;
close OUT;

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 09-05-02 21:21

wulff wrote:

> [...]
>
> $content =~ s!(<marquee>).*?(</marquee>)!$1@ARGV$2!s; # (evt. også g)
>
> open (OUT, ">$infile") or die "Kunne ikke åbne filen: $infile\n$!\n";

Tusind tak! --den var go'

finn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 11-05-02 12:05

CykelSmeden fra Aalborg wrote:
> [...]
Lige for forståelsens skyld:

hvad gør strict.pm?

hvis den linie er med på min gamle solaris, virker scriptet ikke, men det
virker fint uden den linie ??

på rh7x virker den både med og uden??

finn

Fra : Peter J. Acklam

Dato : 11-05-02 12:21

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> wrote:

> hvad gør strict.pm?
>
> hvis den linie er med på min gamle solaris, virker scriptet
> ikke, men det virker fint uden den linie ??

Da har du enten en nokså gammel versjon av Perl (5.001?) eller så
er Perl-installasjonen din ødelagt. I alle tilfeller bør du
vurdere å oppgradere til en nyere versjon av Perl.

Peter

--
#!/local/bin/perl5 -wp -*- mode: cperl; coding: iso-8859-1; -*-
# matlab comment stripper (strips comments from Matlab m-files)

Fra : Peter J. Acklam

Dato : 11-05-02 12:22

pjacklam@online.no (Peter J. Acklam) wrote:

> Da har du enten en nokså gammel versjon av Perl (5.001?) eller så
> er Perl-installasjonen din ødelagt. I alle tilfeller bør du
> vurdere å oppgradere til en nyere versjon av Perl.

Hm. Jeg tolket deg slik at Perl ikke finner "strict.pm", men det
behøver jo slett ikke å være tilfelle. Jeg trenger mer kaffe...

Peter

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 12-05-02 20:40

> Hm. Jeg tolket deg slik at Perl ikke finner "strict.pm", men det
> behøver jo slett ikke å være tilfelle. Jeg trenger mer kaffe...
du har rett med en nokså gammel version og jeg burde opgradere. Du har også
ret i at den ikke finder strict.pm som ligger i ...../perl/lib, hvor ....
er en superlang placering langt ind et oraclesystem. Da perl/unix er
wayoutofline for mig og maskinen er vedligeholdt af et "højt kvalificeret"
firma skal jeg vare mig for at røre ting der 'kan være årsagen til de
jævnlige problemer' med systemet ;(

men tak alligevel! -og velbekomme --

finn

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-05-02 12:15

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> writes:

> hvad gør strict.pm?

'perldoc strict' skriver følgende:

strict - Perl pragma to restrict unsafe constructs

Læs selv resten, for den lange historie.

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and the it
peter@makholm.net | breaks you heart. And if Antartcica doesn't do it

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-02 10:51

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> writes:

> Formålet er selvfølgeligt at en ikke edbminded kontordame let skal kunne
> lave en hurtig info.

Find ud af hvordan din webserver kan inkludere en fil mellem
<marquee>...</marquee> og så lade kontordamen rette i den fil.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 09-05-02 21:25

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Find ud af hvordan din webserver kan inkludere en fil mellem
> <marquee>...</marquee> og så lade kontordamen rette i den fil.
Åh det har jeg også tænkt på og i anden anledning søgt efter, men ikke
fundet en metode der kan inkludere alm. tekst, - kun billeder.

webserveren er en rød-hud på en rød-hat men en sådan mekanisme skulle vel
være html.

finn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-02 21:38

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> writes:

> webserveren er en rød-hud på en rød-hat men en sådan mekanisme skulle vel
> være html.

Du skal have aktiveret server-side-includes, og så kan du putte en
HTML-lignende dims i din side, som vil inkludere. Unix-gruppen har
nok et par folk der kan det på rygraden - jeg gør det ikke særlig tit.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn