2 kanaler, NTab og ISDN-telefon
Fra : Jakob Houkjær

Dato : 07-05-02 16:29

Jeg har en NTab hvor A/B-porte er deaktiveret og en Siemenes Profiset 30
ISDN-telefon.
Som modem bruger jeg miniVigor (har også forsøgt m. Eicon Diva u. held)

Problemstilling:
Ved opkobling til Internet på begge kanaler får personer der ringer til mig
optagettone (fordi begge kanaler er i brug)

Hvad kan man gøre for at automatisk få "smidt" en B-kanal og derefter
modtage det indgående opkald? (Er det ikke D-kanalen der overvåger dette)
Det virker fint den anden vej (når jeg skal ringe ud) når jeg benytter
miniVigor, og jeg har forsøgt med Eicon Diva og en analog telefon i denne.
Her er alt OK. Problemet er "blot" at det ikke kører når en ISDN-telefon er
tilsluttet i det andet ISDN-stik i NTab-boksen.

Vil en NT1-boks kunne afhjælpe dette for mig mystiske problem?

___________
Jakob Houkjær
Jeg repræsenterer med dette indlæg ikke TDC Internet

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-05-02 16:39

"Jakob Houkjær" <jaho@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan man gøre for at automatisk få "smidt" en B-kanal og derefter
> modtage det indgående opkald?

Vælge noget udstyr der både håndterer telefoni og data på en gang.

> (Er det ikke D-kanalen der overvåger dette)

D-kanalen er ganske passiv, men det er her det signaleres

> Det virker fint den anden vej (når jeg skal ringe ud) når jeg benytter
> miniVigor

Sært. Her må miniVigor have lavet en proprietær løsning der går ud på at
smide en B-kanal når den ser at Profisettet requester en sådan.
Det kan den kun gøre ved at lytte på sende-parret i S-bussen, hvilket
imo er ganske grimt

> jeg har forsøgt med Eicon Diva og en analog telefon i denne.
> Her er alt OK.

Dvs den analoge telefon på Eicon Diva ringer selvom du var koblet op med
begge kanaler på miniVigor?
Endnu en proprietær løsning på miniVigor, som kun Eicon'en åbenbart er
langsom nok til at udnytte.

> Vil en NT1-boks kunne afhjælpe dette for mig mystiske problem?

Nej

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 07-05-02 19:21

> Dvs den analoge telefon på Eicon Diva ringer selvom du var koblet op med
> begge kanaler på miniVigor?
> Endnu en proprietær løsning på miniVigor, som kun Eicon'en åbenbart er
> langsom nok til at udnytte.

Nja, et af mig vagt formuleret spørgsmål. Jeg mente at jeg har prøvet at
tage miniVigor'en af, tilslutte Eicon Diva og koblet op på 2 kanaler og
denne smider heller ikke den ene kanal når jeg tilringes (når ISDN-telefonen
er tilsluttet) Det virker naturligvis fint ved tilslutning PSTN-tlf. i selve
Diva'en og fjernelse af ISDN-telefonen.

> Nej

Hvor dælen er det så man kan finde løsningen. Skal man have en særlige
ISDN-telefon der kan understøtte "Call Bumping når man bundtler på Internet
som smider den ene B-kanal og derefter tillader det indgående opkald"

___________

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-05-02 21:23

> Det virker naturligvis fint ved tilslutning PSTN-tlf. i selve
> Diva'en og fjernelse af ISDN-telefonen.

Ja, for så håndterer samme enhed både data og telefoni og kan selv
prioritere kanalerne

> Hvor dælen er det så man kan finde løsningen.

Se ovenstående.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 07-05-02 22:27

> Ja, for så håndterer samme enhed både data og telefoni og kan selv
> prioritere kanalerne

> Se ovenstående.

Ja, men én ville jo gerne blot bruge ISDN-telefonen i disse for vort land så
moderne tider.....Men hvorom alting er; nu har jeg fået oprettet BeskedSvar
som aktiveres hvis begge kanaler er optaget og det er desuden fint hvis man
ikke er hjemme...
Jakob Houkjær

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-05-02 22:51

> Ja, men én ville jo gerne blot bruge ISDN-telefonen i disse for vort
land så
> moderne tider.....

I disse for vort land så moderne tider har man andre og mere velegnede
forbindelsestyper at afvikle pakkekoblet trafik af den magnitude over.
Call Bumping er noget slam som diverse fabrikanter af
multifunktionsudstyr har fundet på. Call Bumping kan ikke på en pæn måde
bringes til at virke mellem selvstændige ISDN-enheder.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content