SMTP/GWIA problem under SBS 6
Fra : Kresten

Dato : 01-05-02 19:28

Vi kører ovenstående og oplever store problemer med at anvende SMTP serveren
fra Groupwise til at afsende udgående mails. Vi bruger Groupwise SMTP fra
vores webserver til diverse filafsendelser og service mails samt internt fra
Outlook klienter såvel som Groupwise klienter.

Vi oplever en forsinkelse på typisk 45 sekunder til 1½ minut før SMTP
serveren svarer at mailen er afsendt. Dette sker imidlertid alene på mails
sendt fra Webserveren og Outlook klienter. Webserveren har en exception for
relay og Outlook klienterne logger ind på Groupwise kontoen med de
respektive passwords. Inbound fungerer fint - det er alene SMTP som kører
med forsinkelser.

Det skal lige siges at alt kører indenfor den medfølgende firewall og at
SMTP har fået tildelt 5 tråde til afsendelse - hvilket vel burde være nok.

Any ideas....

Fra : Erik Klausen

Dato : 01-05-02 20:49

Kresten wrote:
> [...]
> relay og Outlook klienterne logger ind på Groupwise kontoen med de
> respektive passwords. Inbound fungerer fint - det er alene SMTP som kører

Hvilken forbindelse har I ud af huset? Kan det være at de nævnte
mailklienter tilføjer noget (et V-card el.lign.) der tager lang tid at
sende?

Jeg går ud fra at det ikke er Idle-perioden der driller jer, og at post
afsendt fra Groupwise-klienten kører hurtigt nok igennem?

mvh.
Erik Klausen

Fra : Gustaf Serve

Dato : 03-05-02 17:56

On Wed, 1 May 2002 20:28:28 +0200, "Kresten" <isl52272@worldonline.dk>
wrote:

>Vi oplever en forsinkelse på typisk 45 sekunder til 1½ minut før SMTP
>serveren svarer at mailen er afsendt.

Prøv at telnette mod port 25. Går der lang tid før SMTP servicen
svarer? Det kan være et problem med DNS i så fald (start med, at sørge
for, at serveren selv figurerer i (sin egen) host fil)
(jeg har aldrig kigget på GroupWise men har set problemet på en RedHat
med Postfix)

--
Gustaf Serve

--
Gustaf Serve

Fra : Kresten Bergsøe

Dato : 06-05-02 15:09

En top down rebuild af posthuset samt en reboot så ud til at løse
problemet - under alle omstændigheder kører skidtet bortset fra at vi får
smadret de danske karakterer når vi sender via GW SMTP. Se eventuelt separat
tråd herom.

Tak for forslagene...

Kresten