FØLELSER?
Fra : Anette

Dato : 15-04-02 08:45

Følelser:
Ja hvad er det? Noget man ikke altid kan tackle. Følelser er irationelle.
Jeg vil gerne have det sådan, at jeg har styr på mig selv og mit liv, men
følelser kan man ikke styre.
Mænd har svært ved at vise følelser, og nogle mænd bliver bange, når det
drejer sig om følelser. Mænd er god til at såre en og ramme en
følelsesmæssigt, det er måske fordi de ikke tænker over det. Det har jeg
mest lyst til at tro på, men nogen gør det også med fuld overlæg. Jeg har en
veninde, som bare er blevet så hårdt ramt af sårede følelser af en mand, som
tramper på hende og misbruger hende følelsesmæssigt. Måske ved han det ikke,
men jeg synes ikke, at der er nogen undskyldning for sådan noget.
Mange mænd trækker sig også tilbage, når man snakker om følelser. Hvorfor???
Hvorfor kan mænd og kvinder ikke sammen - er det følelserne, der hele tiden
får skylden???
Jeg vil helst være ærlig og sige til en person, det jeg mener om ham (noget
positivt), men så får jeg også spørgmålet: Mener du virkelig det? Eller:
"Det er bare noget du siger" Eller også hører man ikke fra manden i lang
tid. Hvorfor er følelser blevet et tabuemne?
Nu skriver jeg godt nok om mænd, men kvinder er jo ikke bedre.
Jeg vil være mig selv og kunne vise følelser, for en person uden følelser -
det kan jeg ikke bruge til noget.
Jeg mener virkelig, at man skal vise følelser. Stå ved det. Verden ville
være meget bedre, hvis vi viste nogle flere følelser. Vær ikke bleg for at
vise, hvad du føler: Græd når du føler trang til det, bliv gal når der er en
grund. Vis de ting du føler, så ville alting ikke være så kompliceret.
Børn er gode til at vise følelser.
Viser man følelser, ved folk også, hvor de har en.
Er der ikke andre, der har noget at sige til følelser? Er jeg helt galt på
den????
_________________________________________ ICQ#:145361965 Current ICQ status:
SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142145361965 More ways to contact
me: http://wwp.icq.com/145361965 _________________________________________

Fra : Zed

Dato : 15-04-02 19:26

"Anette" <nette82@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<klip>
> [...]
> Viser man følelser, ved folk også, hvor de har en.
> Er der ikke andre, der har noget at sige til følelser? Er jeg helt galt på

Jeg har en overgang vist overfor en ven at jeg var ked af det og ville
snakke
Det resulterede i at venskabet er blevet mere fjern. Tror næsten hun blev
bange for mig.

Derfor holder jeg mig igen bag min facade

-Zed (m)

Fra : GJ

Dato : 16-04-02 21:13

> [...]
>bange for mig.
>
>Derfor holder jeg mig igen bag min facade

Nogle piger kan jo så heller ikke tackle når mænd viser følelser så
jeg tror den går lidt begge veje... men jeg tror det er gennemgående
at mænd ikke viser følelser, eller simpelthen ikke fatter hvorfor vi
piger ragerer som vi gør. Personligt kan jeg ikke fungere uden at jeg
kan vise følelser og vel at mærke der bliver lyttet til dem, omvendt
vil jeg heller ikke bryde mig om en fyr der ikke viser følelser.

Jeg tror problemet kan være at vi piger (mange af os) vil have en mand
der kan græde, men samtidig skal han også kunne være den store stærke
beskytter med 2 meter mellem skulderen ..... og de to ting er jo nok
ret svære at forene *s* (Men det MÅ da kunne lade sig gøre)

Jeg lever stadig i håbet *g*