Uanbringelige unge og rummelighed
Fra : Peter Andersen

Dato : 12-04-02 22:24

Jeg har forfattet en lille rapport på baggrund af et forløb for "unge
uanbringelige", hvor et af de centrale områder for mig har været rummelighed
ctr. stempling og urummelighed.

Når Rummelighed er blevet et centralt spørgsmål for mig, hænger det sammen
med, at alle vi "uanbringelige" jo "skal" være rummelige overfor de
mennesker og kulturer vi møder i vores arbejde.

Men der er ingen steder vi kan finde en egentlig anvisning på denne
rummelighed - der er heller ikke nogle der viser os hvor det så er vi skal
gøre af det rummede - etc...

Jeg forsøger at give et bud på denne rummelighed, og ser på positive og
negative "bivirkninger", og på, hvad vi som "professionelle" måske skal være
mere opmærksomme på - i vores liv som rummelig !

http://www.2matter.dk/rummelighed/

Jeg vil meget gerne høre eventuelle kommentarer, ligesom jeg gerne vil
debattere emnet her i "videnskab.psykologi". det er jo et tema der til
stadighed er aktuelt her også !

Min baggrund for at arbejde med en sådan målgrupper er som voksenunderviser
og psykoterapeut...

MVH

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 17-04-02 02:23

On Fri, 12 Apr 2002 23:24:21 +0200, "Peter Andersen"
<peter@2matter.dk> wrote:

>Jeg har forfattet en lille rapport på baggrund af et forløb for "unge
>uanbringelige", hvor et af de centrale områder for mig har været rummelighed
>ctr. stempling og urummelighed.

o.s.v. . Hvad har det med den her NG at gøre i grunden ? En forklaring
kunne være det være rart at få , muligheden for at der er nogfet man
ikke forstår er jo altid tilstede , så derfor vil jeg undlade at
komme med hvad jeg mener i forbindelse med det indlæg der reageres på,
angående " urummelighed og stempling" som begreber i den her
forbindelse , hvad den så end er .

Ved andre end den der har skrevet indlægget det ? Velatmærke
brug/misbrugs relaterede forhold o.l..?. Eller wha ?

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

"The Daily Taglinethief" : "It have ears , it MUST be a face" . fra
et Benny Hill show

Fra : Peter Andersen

Dato : 18-04-02 22:34

Hej Henning..

Når jeg har valgt at "reklamere" for rapporten her, så er det absolut fordi
jeg mener den har relevans for personer der arbejder med misbrug!

De drenge vi arbejdede med var for 90 % vedkommende misbrugere, og et af
resultaterne ved forløbet har været en væsentlig nedgang i drengenes
misbrug...!

Men nu var det jo ikke mig de ville høre fra

Peter

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 22-04-02 22:05

On Thu, 18 Apr 2002 23:34:25 +0200, "Peter Andersen"
<peter@2matter.dk> wrote:

> [...]
>misbrug...!
>
>Men nu var det jo ikke mig de ville høre fra

Hej Peter

Jamen det skulle du nok have nævnt . Læser du NG-en her ser du nok at
der ikke kommer FOR mange indlæg , og derfor var jeg spurgte - Bl.a..-

Det havde det så altså. Jamen da kunne det være rart hhv informativt
at høre mere om det du skrev . Håber du ikke er en af de der mener at
netop " DEN metode" er den eneste der duer .

Den fejl er desværre ret udbredt blandt de forskellige der er
indblandet i behandling o.l. på området her . Har du nogle erfaringer
på området brug/misbrug der duer , så hit med dem Hvis du gider
har tid o.s.v. .

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

"The Daily Taglinethief" :
"Jeg elsker loven og hader retfærdighed"
Kejseren af Lilliput i Jonathan Swifts , "Gullivers Rejser"

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-04-02 08:16

Hej Henning..

Det jeg mener i første omgang er væsentligt, er den indstilling behandleren
(og fsv. også samfundet) har til misbrug, og også til de bagvedliggende
årsager.

I det projekt jeg beskriver i rapporten har vi haft stort held med vores
metode - som langt hen ad vejen har handlet om at "rumme" - og gennem denne
rummelighed har vi så fået mulighed for at etablere en reel kontakt til den
unge misbruger.

Med reel kontakt mener jeg her en "følelsesmæssig" kontakt !

Jeg deltager gerne i en videre debat om emnet hvis der er behov for det her,
men vil lige nu "bare" henvise til rapporten.

MVH

Peter

PS! Tjaa - det er jo en noget stille gruppe her - altså bortset fra os to !
*GG*

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 06-05-02 20:18

On Sat, 27 Apr 2002 09:16:16 +0200, "Peter Andersen"
<peter@2matter.dk> wrote:

Hej Peter

Det sene svar fordi ADSL gik ned i hele landet i forgangne uge . Her
poå min lokale central futtede samtidigt elektronikken af , så efter
godt og vel en uge , måtte jeg æde den ultimative ydmygelse som
"gammel" superbruger og installere et elendigt modem for at hente
dynger af gammel post.

Men! Det gik ned fordi Adobe dokument læseren (5.0)
meldte en fejl. Og så have jeg fået nok for denne gang med at betale
minutpris for noget jeg i forvejen betaler 549 kr, om måneden for .
Grrrr

Iøvrigt vill det være mere end rart om man kunne få den i et andet
format end pdf enten Word.doc eller ( endnu bedre!) WordPerfect .wpd

Så derfor er det at jeg først svarer nu, og det udelukkende for at
melde man er interesseret og hvorfor først svar nu . Når jeg engang i
rimelig nær fremtid for fat i din rapport så vil jeg læse den og svare
på den .

Indrømmet. Det her har ikke så forfærdeligt megetmed emnet at gøre.
Men efter den lange tavshed hvor man jo harbedt dig om at melde
tilbage , var tiden inde til ast svare på hvorfor og hvorfor ikke..

Andet kunne man dårligt være bekendt når man nu har bedst om et svar
så derfor . Slut her og med enopfordring til mere debat gerne om
muligt nye og andre synspunkter .

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard , mld. von " Dr. M´s Klapsmühle-genossenschaft"

"The Daily Taglinethief" : " Scotty beam me up...SCOTTY!!........"