WARP 4.0 købes
Fra : Michael Simony

Dato : 08-04-02 21:36

Hej

Er der nogle som kunne tanke sig at sælge deres originale version af
OS/2 Warp 4.0?

Med venlig hilsen

Michael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-02 09:18

"Michael Simony" <m-simony@post.tele.dk> wrote in message
> Er der nogle som kunne tanke sig at sælge deres originale version af
> OS/2 Warp 4.0?

Den slags har vi dk.marked.privat.edb til...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Per Riber

Dato : 10-04-02 19:39

Wed, 10 Apr 2002 10:18:14 +0200 skrev "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk>:

>"Michael Simony" <m-simony@post.tele.dk> wrote in message
>
>Den slags har vi dk.marked.privat.edb til...

Jeg synes, det er helt i orden at udsende den slags forespørgseler
her. Hvor læser du henne, at man ikke må det..?

--
mvh Per

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-04-02 20:25

On Wed, 10 Apr 2002 20:39:03 +0200, Per Riber <pri@privat.dk> wrote:

>Jeg synes, det er helt i orden at udsende den slags forespørgseler
>her. Hvor læser du henne, at man ikke må det..?

Det læser han i fundatsen:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.os2

/Knud

Scandinavian OS/2 Shareware Registration: http://www.berggreen.dk/
Team OS/2 Danmark: Links, tips, tilmelding p² http://www.teamos2.dk/

Fra : Per Riber

Dato : 10-04-02 20:46

Wed, 10 Apr 2002 19:25:02 GMT skrev knud@berggreen.dk.invalid (Knud
Berggreen):

>Det læser han i fundatsen:
>http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.os2

Den siger ikke en dyt om privat køb/salg. Oven i købet tillader den
udtrykkeligt kommercielle annonceringer, ganske vist kun af nye
produkter, hvilket du da vist selv har benyttet dig af ved et par
lejligheder...

--
mvh Per

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-04-02 19:36

On Wed, 10 Apr 2002 21:46:29 +0200, Per Riber <pri@privat.dk> wrote:

>Den siger ikke en dyt om privat køb/salg.

Det gør den nemmerlig ikke.

>Oven i købet tillader den
>udtrykkeligt kommercielle annonceringer, ganske vist kun af nye
>produkter, hvilket du da vist selv har benyttet dig af ved et par
>lejligheder...

Jep, og hvis du ser under punkt 6, så ser du også hvem der har fået
oprettet gruppen i sin tid

Og som H.P.Holm er inde på, så lad være med at tænke på at få ændret
fundatsen. Et sådan forsøg vil bare forværre vilkårene for alle
OS/2-interesserede.

Fra : Per Riber

Dato : 15-04-02 21:36

Mon, 15 Apr 2002 18:36:22 GMT skrev knud@berggreen.dk.invalid (Knud
Berggreen):

>Det gør den nemmerlig ikke.

Hvorfor henviser du så til den?

>Og som H.P.Holm er inde på, så lad være med at tænke på at få ændret
>fundatsen. Et sådan forsøg vil bare forværre vilkårene for alle
>OS/2-interesserede.

Kunne aldrig falde mig ind, hvordan kommer du på dén idé?
Fundatsen fejler ikke noget, bl.a. fordi den tillader private
køb/salg-annoncer.

--
mvh Per

Fra : Allan

Dato : 10-04-02 22:42

On Wed, 10 Apr 2002 19:25:02 UTC, knud@berggreen.dk.invalid (Knud Berggreen) wrote:

> Det læser han i fundatsen:
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.os2

Når jeg læser det link, så står der klart og tydeligt at:
Et væsentligt formål med gruppen er at give mulighed for (cut )
efterlysning af soft- og hardwareløsninger,

Mon ikke du selv trænger til at _læse_ fundatsen ?

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-02 22:05

"Allan" <allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote in message
> Et væsentligt formål med gruppen er at give mulighed for (cut )
> efterlysning af soft- og hardwareløsninger,

Subj. har intet at gøre med efterlysning af en softwareløsning, men
efterlysning af en handel og den slags hører til i andre grupper.

Fra : Allan

Dato : 12-04-02 02:11

On Thu, 11 Apr 2002 21:04:55 UTC, "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

> "Allan" <allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote in message
>
> Subj. har intet at gøre med efterlysning af en softwareløsning,

Nå, er OS/2 ikke en softwareløsning ?
Jeg var ellers af den opfattelse, at vi alle her endda mente, at det var
den bedste softwareløsning, der findes !

>men efterlysning af en handel og den slags hører til i andre grupper.

Det fremgår ingen steder af fundatsen, at "handel" er forbudt i denne gruppe.
Det fremgår endda, at det er tilladt at oplyse "priser og forhandler" - og på en
forespørgsel efter en brugt Warp 4 må svar så være legale.

Hvis du mener, at "handel" skulle være forbudt i denne gruppe, så må du
vist have ændret fundatsen, før du får ret.

I øvrigt synes jeg det er en sørgelig måde at se TEAM OS/2 føre sig frem på.
En person ønsker at købe OS/2 - wauv fedt nok at se nogen nye interessere
sig for OS/2 idag -- og så er eneste svar fra en "support"-gruppe:
Fis et andet sted hen og spørg.

Vidner ikke ligefrem om den store seriøsitet for at fremme OS/2.

Fra : Per Riber

Dato : 12-04-02 05:36

12 Apr 2002 03:11:12 +0200 skrev allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan):

>Vidner ikke ligefrem om den store seriøsitet for at fremme OS/2.

100% enig i hele dit indlæg.

Jeg har vanskeligt ved at tro, at Jesper G. Poulsen taler på vegne af
ret mange andre end sig selv, men det ville være rart at høre om
holdningerne til dette spørgsmål fra andre af gruppens deltagere...

--
mvh Per

Fra : H. P. Holm

Dato : 12-04-02 06:08

Per Riber skrev:

> Jeg har vanskeligt ved at tro, at Jesper G. Poulsen taler på vegne af
> ret mange andre end sig selv, men det ville være rart at høre om
> holdningerne til dette spørgsmål fra andre af gruppens deltagere...

Ingen problemer herfra. Allerede ved gruppens oprettelse var det
klart at den ville have begrænset trafik, og at det ville være
smartest at samle alt med relation til OS/2 i én gruppe.

Ifølge min vurdering kan fundatsen til dk.edb.os2 ikke ændres uden
at gruppen samtidig bliver flyttet ind under dk.edb.system.*, så
undlad venligst at blande dk.admin og styregruppen ind i snakken.

Styregruppen har nogle principielle idéer om at skille opslag og
handel ud fra de almindelige debatgrupper, og det er sikkert de
principper som Jesper har fået forkert i halsen. dk.edb.os2 er
oprettet før det nuværende system til gruppeoprettelser og kører
på andre betingelser end de grupper der bliver oprettet idag.

--
Hans

Fra : John Faurholt

Dato : 12-04-02 06:33

On Fri, 12 Apr 2002 04:36:12 UTC, Per Riber <pri@privat.dk> wrote:

> ret mange andre end sig selv, men det ville være rart at høre om
> holdningerne til dette spørgsmål fra andre af gruppens deltagere...

Jeg finder det OK at henvende sig her i gruppen, det kan være svært nok at finde
ud af at købe OS2, selv hvis man er gl. bruger, idet der er et hav af varianter

Der er en tendens til "Lukkethed" OS2 fællesskabet.

John Faurholt

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-04-02 19:26

On 12 Apr 2002 05:32:40 GMT, john@jfmoulding.dk (John Faurholt) wrote:

>Jeg finder det OK at henvende sig her i gruppen, det kan være svært nok at finde
>ud af at købe OS2, selv hvis man er gl. bruger, idet der er et hav af varianter

Den gang jeg sammen med Eric skrev fundatsen som den er gældende i dag
var det underforstået at efterlysninger/annonceringer skulle være
tilladt i et rimeligt omfang og da udbud og efterspørgsel i dag er så
begrænset at en annoncering udenfor denne gruppe sandsynligvis ikke
ville give noget resultat så syntes jeg personligt at man bør se
igennem fingre med sådanne spørgsmål.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-04-02 12:23

On 12 Apr 2002 03:11:12 +0200, Allan wrote:

<snip>

> [...]
>Fis et andet sted hen og spørg.
>
>Vidner ikke ligefrem om den store seriøsitet for at fremme OS/2.

Helt enig, OS/2 software er ikke det letteste at købe idag.......Det sker så
sjældent at folk forvilder sig herind med OS/2 spørgsmål, "Hvordan vænner jeg
min WinXP af med at foretage spontane reboots" betragter jeg ikke som legale
OS/2 spørgsmål, selvom der er et slægtskab imellemde to systemer.

Det leder frem til et andet spørgsmål....Med den udvikling der har været her
i landet i løbet af den sidste håndfuld år - hvorfor er TeamOS/2 egentlig
stadig til ??

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-04-02 14:53

> Nå, er OS/2 ikke en softwareløsning ?

Jo. Og jeg vil gerne købe en stor kraftig computer til min OS/2. Men den
skal jeg kigge efter i en handelsgruppe.

> Jeg var ellers af den opfattelse, at vi alle her endda mente, at det var
> den bedste softwareløsning, der findes !

Ja, det er bare en skam at _løsningen_ har så begrænset hardwaresupport.

> I øvrigt synes jeg det er en sørgelig måde at se TEAM OS/2 føre sig frem
på.

Jeg har vel nærmest overgivet mig i kampen. Jeg er blevet beskyldt for at
være fanatiker og har fået mange skældsord med på vejen, for OS/2's skyld.
Jeg orker ikke mere...

> En person ønsker at købe OS/2 - wauv fedt nok at se nogen nye interessere

Mig bekendt er han ikke ny bruger af OS/2.

> Vidner ikke ligefrem om den store seriøsitet for at fremme OS/2.

Jeg har været meget seriøs engang. Nu har jeg en 486 med OS/2 til det
seriøse arbejde (Describe og billedbehandling). Mailserveren kører Debian
GNU/Linux. Routeren ligeså. Dagligdags-maskinen kører Win2000 (og Win98 til
særlige spil).

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-04-02 18:05

On Fri, 12 Apr 2002 15:53:27 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

IBM's behandling af OS/2 har ikke altid været lige god og meget ofte har den
været modstridende med det ledelsen har meldt ud.

Nu hvor vi for en gangs skyld har en ny generation bør vi vel også udnytte
det...

Selv hygger jeg mig med en eCS 1.01 på en 1Ghz Morgan, min intranet filserver
(Samba, FTPD) kører SuSE Linux....den står dog til udskriftning med en
WarpServer, når den i fremtiden skal varetage de sjove opgaver
(HTTPD,OpenSSHD, SFTP, Firewall).

>Ja, det er bare en skam at _løsningen_ har så begrænset hardwaresupport.

Der er problemer med de nyeste chipsæts (Sidder selv med et SiS745, der
mangler understøttelse i Danis506...så jeg benytter IBM EIDE driverne)....den
nyeste generation GPU'ere fra Nvidia (De vil ikke udlevere specs til deres
nyeste)....ellers er resten USB og lydkort relaterede...

VPC/2 har skabt en del røre rundt omkring...

>Jeg har vel nærmest overgivet mig i kampen. Jeg er blevet beskyldt for at
>være fanatiker og har fået mange skældsord med på vejen, for OS/2's skyld.
>Jeg orker ikke mere...

Jeg har så drejet den derhen hvor OS/2 ikke er løsningen på alt......men går
langt for at få bragt ikke-Windows løsninger ind, hvor det er muligt, det er
så oftest Linux (Mere specifikt SuSE Linux).
Det var også et ekstremt nederlag at jeg var tvunget til at benytte MS
produkter til fremstillingen af dokumentation i min hovedopgave, for ellers
var det ikke muligt at udveksle dokumenter med min projektgruppe.

> [...]
>GNU/Linux. Routeren ligeså. Dagligdags-maskinen kører Win2000 (og Win98 til

Hehe.....benytter selv en eCS, Win2000, SuSE Linux kombination, så de kan
sagtens leve sammen....nogle gange får Windows så bare ikke frigivet
hardwaren, ved en simpel restart, hvilket eCS kan blive lidt muggen over!

Det jeg vil frem til er at det sg' er en trist trendens der er til at give op
netop som vi er ved at få noget at arbejde med...det er noget jeg jævnligt
støder på...

Fra : Allan

Dato : 13-04-02 00:35

On Fri, 12 Apr 2002 13:53:27 UTC, "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

> Jo. Og jeg vil gerne købe en stor kraftig computer til min OS/2. Men den
> skal jeg kigge efter i en handelsgruppe.

Der er da intet i vejen for at spørge efter kompatibel hardware her i gruppen.

> Ja, det er bare en skam at _løsningen_ har så begrænset hardwaresupport.

Jeg synes ikke, jeg ser nogle voldsomme begrænsninger. Hvis bare man kigger
sig om, kan man finde supported hardware til de fleste ting.
Det kan da godt være, at en del lavpris-hardware ikke har drivere; men lavpris er
jo = lav kvalitet. Hvem køber regummirerede dæk til sin Porche ?

> [...]
> GNU/Linux. Routeren ligeså. Dagligdags-maskinen kører Win2000 (og Win98 til

Tja, mailserver og router kunne jo sagtens køre OS/2 , hvis det var dit ønske;
men det er jo dit eget valg.

Mit ønske var egentligt osse kun, at du ville lade være med at skræmme
folk væk fra gruppen, når de ønsker at køre OS/2.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 13-04-02 08:22

Allan skrev:

> Mit ønske var egentligt osse kun, at du ville lade være med at skræmme
> folk væk fra gruppen, når de ønsker at køre OS/2.

Ja dette kan jeg også tilslutte mig. Hjælp da dem som kommer, da de ikke
har andre steder at spørge. Det kan være på mail eller her i gruppen.
Selv og jeg har brugt OS/2 i lang tid, så er der meget at lære enu.
Jeg er slutbruger som ikke er programør. Men det afholder mig ikke for
at spørge om hjælp i denne gruppe eller andre. Jeg bruger også at
spørge på nogle channel på det der heder IRC, men det er langt fra alle
der ved hvad det er.
Jeg forsøger også at sende de oplysninger som jeg efter lang tids test
opsætning problemer ud til andre. Jeg bruger selv at printe indlæg som
har hjulpet mig, så jeg kan finde det igen, da det er nogle ting som
ikke altid er så let at finde på Nettet igen, da der bliver mindre og
mindre webpage omkring OS/2.
Min oplevelse er at dem, som gerne vil have hjælp, ikke har noget imod
at få det flytte fra nyhedsgruppe over på tlf, og så af den vej får
hjælpen så de kan arbejde med PC.
Det kræver jo også at de ikke gemmer sig bag en anonym hotmail eller
lignende. Et sådan indlæg må se i vejviseren efter hjælp fra min
side.

Der er kun en som blev afvist, da det mere var et spørsmål om af kunne
få et copy af X OS/2 end rigtig hjælp.
--
Mvh.
Bent Nielsen

Http://TeamNord.dk & Http://Box2000.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-04-02 18:37

On Sat, 13 Apr 2002 09:22:03 +0200, Bent Nielsen wrote:

<snip>

> [...]
>at spørge om hjælp i denne gruppe eller andre. Jeg bruger også at
>spørge på nogle channel på det der heder IRC, men det er langt fra alle

Deciderede OS/2 IRC kanaler ??

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-02 12:20

> Der er da intet i vejen for at spørge efter kompatibel hardware her i
gruppen.

Det påstår jeg heller ikke... Men skal jeg købe det skal jeg andre steder
hen...

> Jeg synes ikke, jeg ser nogle voldsomme begrænsninger. Hvis bare man
kigger
> sig om, kan man finde supported hardware til de fleste ting.

Hvorfor er jeg så holdt op med at fortælle om OS/2's fortræffeligheder, når
det ikke gider virke på det hardware som de personer jeg anbefaler det til,
ejer... ?

> Det kan da godt være, at en del lavpris-hardware ikke har drivere; men
lavpris er
> jo = lav kvalitet. Hvem køber regummirerede dæk til sin Porche ?

Det er korrekt, men så snakker vi ikke længere om folk der vil prøve OS/2.
Hvis du virkeligt _vil_ bruge OS/2, så skifter du al din hardware ud med
noget der er supportet.

> Tja, mailserver og router kunne jo sagtens køre OS/2 , hvis det var dit
ønske;
> men det er jo dit eget valg.

Det kan ikke klare sig med mine krav. Det hører til dels ind under en
virksomhedsstrategi der siger GPL (Opensource undtagelsesvis).

> Mit ønske var egentligt osse kun, at du ville lade være med at skræmme
> folk væk fra gruppen, når de ønsker at køre OS/2.

Jeg vil skræmme alle dem der vil prøve OS/2 væk. Det er mere til skade end
til gavn for OS/2, når de der vil prøve det ikke får det til at virke så
smertefrit som Win2000. Så kan du tro at det bliver haglet ned. OS/2 er et
skændsord i min omgangskreds, ikke fordi at jeg har sagt usandheder, men
fordi folk ikke er villige til at installere ekstra tweaks for at få det til
at spille rimeligt. Hvorfor tror du Linux er kendt som et system for nørder?

Hvis man virkeligt _vil_ bruge OS/2, så kan man få al den support fra mig
som jeg magter, men jeg vil ikke hælde det i hovedet på en der vil 'prøve'
det...

BTW. Min OS/2-maskine er forsynet med en printer der har bedre support i
OS/2 end i Windows. Jeg brugte 3 dage for at få den til at virke i Windows;
den virkede i OS/2 med det samme (med producentens driver).

Fra : John Faurholt

Dato : 13-04-02 12:57

On Sat, 13 Apr 2002 11:19:37 UTC, "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk>
wrote:

> Jeg vil skræmme alle dem der vil prøve OS/2 væk. Det er mere til skade end
> til gavn for OS/2, når de der vil prøve det ikke får det til at virke så

Jeg tror ikke man skal være bekymret for at skade OS2 overhovedet, det kan da
snart ikke skades meget mere end IBM selv sørger for

> Hvis man virkeligt _vil_ bruge OS/2, så kan man få al den support fra mig
> som jeg magter,

Godt man trods alt kan regne med dig

> BTW. Min OS/2-maskine er forsynet med en printer der har bedre support i
> OS/2 end i Windows. Jeg brugte 3 dage for at få den til at virke i Windows;
> den virkede i OS/2 med det samme (med producentens driver).

Kunne du lokkes til at fortælle hvilken printer der er tale om ?
John Faurholt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-02 14:04

"John Faurholt" <john@jfmoulding.dk> wrote in message
> Jeg tror ikke man skal være bekymret for at skade OS2 overhovedet, det kan
da
> snart ikke skades meget mere end IBM selv sørger for

Det har du så evigt ret i. OS/2 har mange kvaliteter. Synd at der ikke er
andre der har set lyset.

> Godt man trods alt kan regne med dig

Altid. Jeg er bare bange for at stille OS/2 i dårligt lys ved at kaste
gud-og-hvar-mand ud i det. Vi havde en Michael Simony i Team OS/2
Sønderborg, men hans OS/2-installation var vigende og til sidst væk. Hvis
han virkelig vil bruge OS/2 nu, så skal være velkommen. Men han skal også
_ville_ det, ellers gider jeg ikke bruge kræfter på det.

Windows;

> Kunne du lokkes til at fortælle hvilken printer der er tale om ?

Jada. Lexmark Z31. 1200x1200dpi i CMYK. Det ser bedre ud end noget fra en
farvelaser (600x600dpi, AFAIK).

Windows gik også ned under installationen af driverne.