Kan ikke sende fax via ISDN med mindre....~
Fra : Lasse

Dato : 15-03-02 09:10

Jeg har tilsluttet min analoge telefax til mit DIVA T/A ISDN Modem i phone
stik 1.

Der er INGEN problemer med at modtage telefax, men der er problemer med at
sende via ISDN.
Så snart jeg forsøger at sende, så afventer telefaxen ikke svar fra det
nummer jeg kalder (altså modtage de fax lyde), og derved sendes faxen IKKE.
Det mærkelige er at det virker hvis jeg tilsutter et analog stik.

Istedet kan jeg gøre:
Telefaxen har et telefonrør, som jeg kan ringe op med. Når jeg hører
modtagerens telefax, så trykker jeg på START, og så sendes faxen.

Mit modem har flg. indstillinger:
Indtastet min fax i telefonnr.
Opkaldstype: "Ind- & udgående opkald"
Har forsøgt både at have x og ikke have x i:
Dette nummer bruges kun til fax/modem
Ombyt ringekadence mellem de to numre

Er der nogen der kan/vil hjælpe ?

Fra : Sven

Dato : 19-03-02 16:45

Kontrollera att tjänstetypen för aktuell port (service type eller vad det
heter) inte är ställd på fax/modem. Om den är det kan du bara ringa till
motsvarande tjänst d.v.s. ISDN-fax. Ställ den på Normal, Telefon eller
liknande.
/Sven