+ og -
Fra : Lille mig

Dato : 12-03-02 23:54

Hejsa.

Jeg har skrevet et par gange her i gruppen pga skænderi og problemer med min
kæreste og jeg - vi bor sammen. Jeg har nu skrevet en plus og minus seddel
og været helt ærlig overfor mig selv. I dag viste jeg ham den så og han blev
meget stille. Jeg har ikke rigtig fået nogen respons og så er det jeg tænker
på om det var forkert af mig at vise ham den? jeg gjorde det jo for at
hjælpe ham og vores forhold.

Jeg sender den her (er det mig som er urimelig og stiller for høje krav?):
PLUS
MINUS

Ærlig
Spiser ikke pænt/ordentligt

Hjælpsom
Stædig

Sjov
Doven

Tager hensyn
Arbejder for meget

Til at stole på
Roser mig ikke

Naturlig
Ingen overraskelser/gaver

Giver mig min vilje tit
Ingen søde kommentarer

Hjulpet meget med mine problemer
Meget lukket og knudet inden i

Tager hensyn til mig normalt/seksuelt
Taler ned til mig

Er meget populær i byen
Holder ikke længe seksuelt

Har en god familie
Tænker hele tiden praktisk

Giver mig status
Ikke romantisk

Hjælper meget økonomisk
Afvisende - nærmest "bange" for mig

Driller
Ligeglad med om jeg skrider

Samme mening som mig mht. børn
Vil ikke have hund som er mit største ønske

God til børn
Vil ikke i parterapi og gøre mere for vores forhold

Har givet mig selvtillid
Vil ikke se tingene fra en anden vinkel

Går i bad hver dag
Vil ikke feste, drikke, danse, gå i byen mm.

Beskytter mig/os med kondom
Hvis ikke vi kom sammen ville han aldrig vælge mig som VEN

Positiv
Gnaven

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-03-02 01:54

In article <3c8e8722$0$269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Lille mig" <helle@jirty.dk> wrote:

> Jeg har skrevet et par gange her i gruppen pga skænderi og problemer med min
> kæreste og jeg - vi bor sammen. Jeg har nu skrevet en plus og minus seddel
> og været helt ærlig overfor mig selv.

Det er ellers ikke dig selv du har skrevet plus/minus-sedlen om.

> I dag viste jeg ham den så og han blev meget stille.

Det plejer også at være noget man snakker om inden. Du gav jo ikke
ligefrem ham mulighed for at lave en seddel om dig - vel at mærke uden
at være påvirket af din seddel.

> Jeg har ikke rigtig fået nogen respons og så er det jeg tænker
> på om det var forkert af mig at vise ham den? jeg gjorde det jo for at
> hjælpe ham og vores forhold.

Hvis du nu lavede en seddel om dig selv, hvor mange gange ville du så
skrive "egoistisk" i den?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : ignotus

Dato : 15-03-02 11:24

Ja du har skrevet før. Hver gang med udgangspunkt i at det
er din kæreste, der er noget galt med. Den holder altså bare
ikke... Og nu læser jeg sedlen og opdager, at det er en plus
og minus seddel på baggrund af, hvordan du opfatter ham.
Kære lille dig - du skaber unødvendig ballade og du skubber
din kæreste væk. Prøv at vende blikket ind ad - for jeg tror
meget af det er at finde hos dig selv!

/ignotus

Fra : Lille mig

Dato : 15-03-02 15:41

Ja det er nok mig som er egoistisk...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-03-02 16:02

hej lille mig...

det jeg kommer til at tænke på når jeg læser din plus/minus liste er om de
ting du nævner her virkelig er relevant for dit forhold og din kærlighed til
din kæreste??

du skriver han er :
ærlig,
hjæpsom,
sjov,
tager hensyn,
til at stole på,
naturlig,
giver dig din vilje tit,
hjulpet meget med dine problemer,
tager hensyn til dig,
er populær i byen,
har en god familie,
giver dig status,
hjælper økonomisk,
driller,
har samme mening omkring børn,
god til børn,
har givet dig selvtillid,
renlig,
beskytter dig seksuelt,
positiv

dette er alle sammen smadder gode ting i et forhold... selvom jeg egentlig
ikke kan se hvad det har med din kærlighed at gøre at han er populær i
byen... og at han har en god familie.... og at han giver dig status..... det
er IMO komplet urelevant i et forhold....

du skriver så hans negative sider:
spiser ikke pænt,
stædig,
doven,
arbejder for meget,
roser dig ikke,
ingen gaver,
meget lukket,
ingen søde kommentarer,
taler ned til dig,
holder ikke længe seksuelt,
tænker hele tiden praktisk,
ikke romantisk,
afvisende,
ligeglad,
vil ikke have hund,
vil ikke i parterapi,
vil ikke se tingene fra en anden vinkel,
vil ikke feste, drikke, danse, gå i byen mm
ville ikke vælge dig som ven..
gnaven...

her kollapser det så lige lidt for mig... der er for meget der ikke hænger
sammen...
han hjælper dig med dine problemer, men betragter dig ikke som en ven?? er
det ikke hvad venner gør?
er populær i byen.... men vil ikke feste??
beskytter dig... og tænker for praktisk??
giver efter for dig, men er stædig?
tager hensyn til dig, men kommer ikke med søde kommentarer og taler ned til
dig??
han hjælper økonomisk, men arbejder for meget?? og så er han doven???

jeg kunne sikkert finde en masse andre ting som også ville springe op i
hovedet på mig... men hvorom alting er så synes jeg du virker en smule
selvmodsigende....
hvis du skal lave sådan en plus/minus seddel så gør dig selv en
tjeneste..... lav den ud fra hvad du ønsker i et forhold..... find ud af om
din kæreste indeholder de kvaliteter du ønsker i en mand... lad være med at
forvente at du kan finde lige mange af hver ( for det fornemmer jeg du har
kæmpet for at gøre her)
pointen er jo at finde ud af om der er flere plusser end minusser... eller
om plusserne opvejer minusserne....

et forhold er kompromis efter kompromis.... og i og med at han gør alle de
positive ting for dig så synes jeg umiddelbart at han ofte går på kompromis
med dig...

og lige en ting..... hvis manden ike har lyst til at have hund eller gå i
byen så skal han vel ikke tvinges skal han??
du kan sagtens tage i byen alene..... og hvis du vil have hunde i dit liv så
find en hund du kan få lov at låne nu og da......
at spise pænt kan man lære.... ( omikke andet kommer det når man skal til at
lære sine børn det*G*)
at holde længere seksuelt kan du sagtens hjælpe ham med..... det er et
spørgsmål om at læse hans signaler og stoppe ham når han er tæt på.... til
fordel for jer begge....
hvorfor skal han kun være romantisk... kunne du ikke lige så godt være det??

uha.. jeg kunne vist blive ved.. men jeg holder for nu

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Sussi

Dato : 27-03-02 09:44

On Fri, 15 Mar 2002 16:01:51 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>hvorfor skal han kun være romantisk... kunne du ikke lige så godt være det??
>
>uha.. jeg kunne vist blive ved.. men jeg holder for nu

Hej Sabina

Det var dog et fantastisk godt svar - bedre kunne jeg ikke selv have
gjort det. Du er meget velformuleret, og det virker som om, at du har
lægt både dit hjerte og sjæl i at svare. Jeg er ret ny her på
nyhedsgruppen, men har med interesse læst alle inlæg. Hvis du er
terapeut, så ved jeg hvor jeg skal gå til, hvis jeg skulle få
problemer i mit parforhold .
Bedste hilsner

Sussi...

P.S. Jeg har været inde på mandezonen og læse hvad du har skrevet,
samt læst på din hjemmeside www.haardoktor.dk - skriver du flere
steder? Det er som om, at jeg næsten ikke kan få nok af dine ord;
måske jeg er din første fan? Og lad mig her lige sige, at jeg ikke
er psykopat eller tager pis på dig, jeg mener det skam helt seriøst.

P.S. Og lille mig, det er ikke for at tage side, men roser bare et
godt og velformuleret svar.

Fra : Alexander Køpke

Dato : 28-03-02 16:11

On Fri, 15 Mar 2002 15:40:54 +0100, "Lille mig" <helle@jirty.dk>
wrote:

>Ja det er nok mig som er egoistisk...

Næh, det synes jeg ikke, hvis det nu engang er det, du føler. Jeg
synes, at det var modigt at vise sedlen til din kæreste. Man kan jo
aldrig vide, hvordan andre folk reagerer.

Du skriver i denne NG, fordi du føler dig tynget af noget. Måske ved
du ikke helt præcis hvad.

Hvis du er interesseret i at finde ud af mere om dig selv, så skriv
til mig. Jeg har fundet en metode, hvormed man lidt efter lidt lærer
sig selv at kende. Man bliver mere og mere istand til at forstå sit
eget univers.

Med venlig hilsen

Alexander Køpke