Telefax til ISDN
Fra : Lasse

Dato : 09-03-02 09:58

Hej
Jeg har erhvervet mig en telefax, som jeg ønsker at tilslutte min ISDN.
Jeg har en DIVA T/A ISDN Modem (EICON).

Desværre har jeg ikke haft held til at få det tilsluttet, så det fungerer
sammen med ISDN (ved analog virker det).
Hvor skal jeg tilslutte fax forbindelsen, er det til modem eller til ISDN
boxen på væggen ?
Skulle mene jeg har prøvet det hele, uden held

Hvis det er til modem, skal jeg så lave en opsætningsændring derpå ?

mvh
Lasse

Fra : jan steen sørensen

Dato : 12-03-02 22:36

"Lasse" <lmn1999_2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har erhvervet mig en telefax, som jeg ønsker at tilslutte min ISDN.
> Jeg har en DIVA T/A ISDN Modem (EICON).

Din fax er (selvfølgelig) analog?

> Desværre har jeg ikke haft held til at få det tilsluttet, så det fungerer
> sammen med ISDN (ved analog virker det).

OK - det er den nok så

> Hvor skal jeg tilslutte fax forbindelsen, er det til modem eller til ISDN
> boxen på væggen ?
> Skulle mene jeg har prøvet det hele, uden held

Hvis Diva'en = modem - så JA!
Det mest smarte er at oprette et MSN nummer på din ISDN (hos TDC klarer de
det pr. telefon inden for 1 time!)
Derefter konfigurer du Diva'en til at svare på dit nye MSN nummer på den a/b
port faxen tilsluttes! OG kun dette nummer - ellers går ALLE kald i faxen

> Hvis det er til modem, skal jeg så lave en opsætningsændring derpå ?

Jeps.

Jan