Vi begravede vore Mor i dag men fik en ufo~
Fra : vitae shola

Dato : 05-03-02 22:46

Vi ankom som de føsrte og jeg fik den yderste stol henne ved Mors kirste.
Der var blomster overalt og det kunne have taget som et billede udfra en
bog.

Da Mor skulle bæres ud står jeg først sammen med søster og tager håndtager
og retter ryggen for dette gør man også i sorgen men plusdelig så jeg
omkring 150 mennesker og bårebuketter der fortsat ud af kirken. Her er min
erindring så smuttet indtil rustvognen kører.

Da gæsterne var gået hjem ville Far og søster og mig gå op til gravstedet
for at se blomsterne. Her skete det uforklarigen. Himlen var ren lyseblå pg
solene skinnede men ud fra solen trængte der sig en stærk solstråle som kun
ramte og oplyste Mor grav. Jeg tror at jeg ser syner men søster ser det
samme og Far spørger er det solstrålen ?.

Præsten nærmte i Mors begravelsetekst hvor et flittigt menneske Mor havde
været overfor bl.a. Ældresagen hvor hun lavede et kæmpe arbjede med bl.a.
besøgsvennerne og demens afd.samt var der altid for familien når vi havde
brug for hende. Kindelinjen i min Mor har altid blevet fra 98-105 år men mim
Mor som tilhørte den samme linje blev kun 57 år. Jeg sprugte efter en grund
til hvorfor Mor skulle væk fra denne jord lige nu og Præsten fortalte at Gud
havde ser al mors arbejde på jorden og ville nu have hende op til sig for
han kan bruge Mor.

Nu kommer så de 2 spørgsmål som jeg håber I holder i et sober sprog da når
en af sine allernærmeste går bort er en svær tid.

1- Hvilken hjælp kan Gud få af Mor og vil Mor blive en engel ?
2- Hvorfor var der kun den ene meget skarpe solstråle på Mors gravsted og
ikke blå naboernes

Jeg undskylder for evt. stavefejl men øjenen bliver en gang imellem udfyldt
af tåre som slører synet

--
De Bedste Hilsner
Vitae schola

Fra : Niels

Dato : 06-03-02 00:46

"vitae shola" <vitaeshola@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Først og fremmest gør det mig ondt at du skulle miste din mor.

Jeg har selv for nogle år siden mistet min Far og nogle år før det, mistet
min mor. Men da begge dødsfald var både ventet og ønsket af dem begge, har
jeg egentlig ingen sorg, og det forfærdelige savn har næsten fortaget sig.

> [...]
> en af sine allernærmeste går bort er en svær tid.
>
> 1- Hvilken hjælp kan Gud få af Mor og vil Mor blive en engel ?

Jeg tror at præsten har givet jer så megen trøst han kunne.. og måske sagt
noget han ville have formuleret lidt anderledes hvis han havde haft bedre
tid..

Sådan som jeg læser Bibelen vil alle mennesker som dør være som om de sover,
til den dag Gud selv henter dem op til sig til dom

> 2- Hvorfor var der kun den ene meget skarpe solstråle på Mors gravsted og
> ikke blå naboernes

Jeg ved det ikke, men jeg vælger at tro at Gud fortalte jer, at alt var i
orden!

> Jeg undskylder for evt. stavefejl men øjenen bliver en gang imellem
udfyldt
> af tåre som slører synet

Bare i orden..

Niels

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 06-03-02 01:04

> [...]
> ikke blå naboernes
>
> Jeg undskylder for evt. stavefejl men øjenen bliver en gang imellem

Må jeg kondolere med din mor. Det er tragisk, uforståeligt og uforeneligt
med
en kærlig Gud, når vi mister en af vore nære, alt, alt for tidligt. Dette er
sikkert
også nogle af de følelser som fylder dit, din søster og fars tanker.
Jeg er en personlig kristen og har selv oplevet noget lignende. Om man er
kristen eller ej, er døden en adskillelse som bringer dyb sorg og savn. Som
kristen kan man endog blive vred på Gud, som jo er almægtig og kunne have
forhindret din mors alt for tidlige død. Jeg tror ikke Gud ser på døden på
samme måde som os. Han er evig og når han henter en af vore kære hjem, er
det hjem til evig herlighed hos Gud. Vi som stadig lever på Jorden sørger og
kan ikke gribe
det uforklarlige på den anden side af døden. Bibelen fortæller jo en del om
det evige liv, men helt fatte hvordan det altsammen kan ske, gør vi næppe.
Et menneske består af ånd, sjæl og legeme. Legemet som er bolig for vor ånd
og sjæl, bliver ikke brugt mere når vi dør, så får vi et såkaldt
herlighedslegeme hos Gud. Sådan tolker jeg skriften, at vi skal gense de
hensovede, når vi selv dør en
gang. Og vi vil kunne genkende vores kære, som er gået bort før os. Det
fortæller os at sjælen og ånden - det som gjorde din mor til den hun var -
tager bolig i vort herlighedslegeme, som består i evighedernes evigheder.
Der er mange spørgsmål vi ikke får svar på her i livet, men vi kan leve i
håbet om
gensynet og visheden om, at Guds kærlighed og nåde i Jesus Kristus er nok
for
os. Bibelen fortæller, at Gud er vores himmelske far - fuldkommen i alt.
Derfor kan vi søge trøst i hans åndelige arme.
Man taler om at komme i Himmelen, hvor er den? Vores forstand rækker ikke
til
at forstå det. Den åndelige dimension er ufattelig. I den åndelige verden er
der
ingen afstand. Jeg fatter lidt, hvis jeg forestiller hvor hurtigt min tanke
kan være
lysår borte i eet nu.
Til dine 2 spørgsmål:
1) Din mor er over engle. Engle er gudsskabte tjenende væsner og Bibelen
siger
vi er langt mere værd, så glæd dig midt i sorgen, din mor har det så
godt nu.
Ingen smerte, sorg og møje, kun evig fryd og glæde hos Gud. Her på
Jorden
bruger Gud ofte os mennesker som redskaber eller sendebud. Derfor tror
jeg
Gud skal bruge din mor til noget specielt, som kun Han ved. Adam og Eva
havde jo også arbejde at udføre i Paradiset her på Jorden.
2) Sådan som du beskriver denne specielle solstråle, er jeg ikke i tvivl om,
at det
var et tegn fra Gud, for at trøste jer og vise at mor er hos Ham.

Jeg vil bede for dig og din familie
Ernst Pedersen

Fra : vitae shola

Dato : 06-03-02 08:58

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

at det
var et tegn fra Gud, for at trøste jer og vise at mor er hos Ham.

Jeg takker midt i sorgen over de flotte ord omkring min Mor og hvor hun er
henne nu. Det mærkelige er at kinderne på min mors linje altid har været
blevet over 100 årgle men Gud for mim Mor fra os som 57 år. Men somsagt
lavede mor et meget stort stykke fritvillig og humant arbejde indenfor
Ældresagend og dette arbejde havde Gud måske set og have brugt for sådan
noget oppe hus ham og derfor hentede mor der op.

Men solstrålen...den var simpelthenfantsatisk.

Lihe et lille spørgsmål som trknger sig op hertil sidst. Ville kunne nærme
min Mors værværd på nohle tidspunkter eller blibbe det kun bære
indbildingere for det med "Gengargere" er jo som rejel folk som ikke har
fundet ro og det er jeg overbevist om at vores Mor nu har fået.

--
De Bedste Hilsner
Finn Jensen

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 06-03-02 14:19

> [...]

> indbildingere for det med "Gengargere" er jo som rejel folk som ikke har
> fundet ro og det er jeg overbevist om at vores Mor nu har fået.

Jeg forstår fuldstændig, at du stadig ikke forstår, at når din mors slægt
blev meget gamle, så døde din mor kun 57 år gammel, og at din mor var et
godt menneske og udrettede meget godt i livet, det ved Den Almægtige Gud
selv-
følgelig. Selv vores hår på hovedet kender Gud antallet på, står der i
Bibelen.
Jeg og ingen anden kan svare dig på her og nu, hvorfor din mor skulle dø nu.
Men jeg ved, at Gud er så ufattelig, ubegribelig stor, og kender hvert
menneske, endnu før det bliver født. Gud kender fortid, nutid og fremtid, så
din mor var jo også fuldt ud kendt af Gud. Jeg tror ikke det er p.g.a.
hendes mange gode gerninger, han tog hende hjem. Hvorfor så? Jeg ved det
ikke. Gud har måske skånet hende for et eller andet i fremtiden, ved at
afkorte hendes liv. En ting står fast Gud er fuldkommen kærlig. Tænk på hvad
der
står i Johannes Evangeliet 3,16 "For så højt elskede Gud Verden (også din
mor), at Han ofrede sin eneste søn, Jesus Kristus, for at enhver som tror på
ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv"
Til dit sidste spørgsmål. Du kan ikke komme i kontakt med din mor og hun er
ikke en "genganger". Det strider mod al kristen tro og har intet med Guds
Rige at gøre. Du må vente til din tid kommer, og du bliver genforenet med
din mor hos Gud. Men jeg har et godt råd, som jeg håber du vil følge:
Læs i Det nye Testamente om Jesus. Jesus kom til Jorden for at fortælle og
vise menneskene hvem Gud vor far i Himmelen er. Læs det som trøster dig
og som du forstår, og lad det ligge som er mere svært at forstå. Og begynd
at bede i Jesu navn til Gud. Han kan åbenbare ting for dig, som kan give
dig
fred og få indsigt i det alt sammen. At bede, er ikke en bestemt remse,
o.l.,
bare snak med ham som en rigtig, rigtig fortrolig og god ven, så tror jeg
på,
du vil opleve noget som overgår menneskelig forstand, nemlig Guds nærvær.

Med dyb respekt og medfølelse
Ernst Pedersen
Gud

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 06-03-02 19:30

Ernst Pedersen <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c861775$0$18452$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Til dit sidste spørgsmål. Du kan ikke komme i kontakt med din mor og hun
er
> ikke en "genganger".

Jeg har desværre ikke læst de tidligere indlæg i tråden, men faldt lige over
din bemærkning og ville lige give min Uenighed til kende:

Min mor (MEGET overbevist katolik) har mistet flere nære venner og har følt
et dybt fællesskab med dem efter døden - hun opfatter det som om at de først
har fået talt ud om mange ting der. Jeg synes ikke vi skal begrænse Gud
eller virkeligheden - hvis man føler sin mors tilstedeværelse efter døden -
så er opfattelsen nok ikke forkert.

At mærke de dødes kærlighed og omsorg er ikke det samme som at blive
spiritist: For mig er det at forholde sig til døden, som den store
gådefuldhed den egentlig er.

Knus
Marina

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 07-03-02 23:07

Kære vitae shola

Som du kan se af mine to indlæg er jeg en personlig kristen og er aktiv i
denne NG dk.livssyn.kristendom. Derfor forsøger jeg at trøste og råde dig
ud fra kristne synspunkter. Jeg forstår også godt, at du i din sorg søger
også i dk.helbred.sorg+krise,dk.videnskab.teologi. Det medfører jo desværre
også, at der kommer indlæg, som absolut intet har at gøre med det kristne
fundament, som er fælles for denne NG. Der har været indlæg som lover dig,
genfødsel her på jorden (reinkarnation). Der har været indlæg, som handler
om Clairvoyance. Det er også ok for mig, hvad andre tror, og det er ok for
mig, hvis du mener det er godt for dig.
Kære sorgramte, jeg bliver nødt til at bede dig adskille de 3 nyhedsgrupper
du sender til pt. Det bliver eet sammensurrium af trøst og især åndelig
hjælp,
som du ikke kan finde vej i. Derfor, hvis din søgen hælder til det kristne,

send sådanne indlæg kun til dk.livssyn.kristendom, så du får respons fra
kristne. Denne NG bygger på Jesus Kristus, som verdens Frelser og kun
via troen på ham som Guds søn, som blev korsfæstet på Golgatas høje for, at
enhver der tror på ham skal frelses og have evigt liv. Jesus vandrede på
jorden
for at vise og fortælle om vejen til Vor Himmelske Fars kærlighed. Denne tro
bygger vi i denne NG vort liv på. Derfor anbefalede jeg dig også, at du
læste
i Det Nye Testamente.
Mit inderligste råd til dig er, at finde en kirke, kristne, som kan være med
til at
bære dig fremad mod målet: Frelsen og det evige liv sammen med bl.a.
din...mor.
Må Guds kærlighed gennem troen på Jesus blive virkelig for dig.
Venlig hilsen

Fra : Ninett Green

Dato : 07-03-02 20:22

Kære Vitae - Liv
Kunne du måske forestille dig, at Gud kunne bruge din mor, til at hjælpe sig
med at lære mennesker næstekærlighed?
Jeg mistede min meget nære veninde Vicki Holmberg lige efter jul, og i min
sidste mail til hende, spurgte jeg om hun fortsat ville lede mine skridt,
når hun blev en engel. Det nåede hun ikke at besvare, men hver eneste dag
siden hun døde, har jeg set en musvåge, og for mig er det et tegn på at hun
hjælper og støtter, bare på en anden måde end før.

Jeg er sikker på at du også vil opdage at din mor kontakter dig, og fortsat
passer på dig og sin familie.

Hvis du har brug for beviser for at vi kommer igen, kan jeg anbefale dig at
læse "Gårsdagen børn" af Jenny Cockell, den har trøstet mig mange gange.

Mange kærlige tanker og knus til dig fra Ninett

Fra : Vitae schola

Dato : 07-03-02 20:43

"Ninett Green" <CarpeDiem@GreensHus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hun
> hjælper og støtter, bare på en anden måde end før.

Det var mere i Mors begravelse som var uforklarlig. Da præsten står og siger
af jord er du kommer osv. så flyver der 2 hvide duer op udenfor kirken. Vi
kan se ud gennem endegavlen som består af glas. Tilfældigheder ?. Jeg ved
det ikke ...... den ene hvide due sad over en gren over min mors gravsted da
vi kom der op for at kigge til alle kransene og blomsterne.

Men hvem var den 2 anden hvide due hvis den ene skulle være min mor ?. Gud
?. Eller hendes elskede Far (min morfar) som ville følge hende hjem ?.

De Bedste Hilsner
Vitae schole

Fra : Arcana

Dato : 08-03-02 04:26

"Vitae schola" <vitaeschola@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Vitae schole

Et tip: Livets Skole = Vitae Scholae....

(@: Vitskøl Kloster - Vitskøl står faktisk for Vitae Scholae, men det vidste
du sikkert)

--
Mange venlige hilsner
/arcana

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 08-03-02 04:42

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> mælte sligt:

>Et tip: Livets Skole = Vitae Scholae....

Tæt på. "Schola Vitae" (ikke at ordstillingen er betydningsbærende, men
"schola" har bare -a i nominativ singularis).

FUT: dk.kultur.sprog.klassisk

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Den har jo ingen tilbagetrædning til slukning af hastighed!"

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-03-02 00:58

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --
> "Den har jo ingen tilbagetrædning til slukning af hastighed!"

Som du kan se i mit indlæg 07-03-02 23:06 har jeg gjort Vitae Scholae....
opmærksom på kun at poste til denne NG, hvis det er den kristne trøst og
vejledning hun ønsker.
Samme indlæg er sendt til henholdsvis dk.helbred.sorg+krise og
dk.videnskab.teologi, så vi forhåbentlig får stoppet denne krydspostning.
jeg gjorde det ikke lige de første par dage efter hendes mors død.
vh.
Ernst

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-03-02 11:56

> [...]

> dk.videnskab.teologi, så vi forhåbentlig får stoppet denne krydspostning.
> jeg gjorde det ikke lige de første par dage efter hendes mors død.

Hendes? Vita Scholae er da vist en ham... Ellers synes jeg, dit initiativ er godt,
Ernst. Det er solid vejledning, man har brug for som sorgramt. Ikke åndelige
råd, der flyver hvilken vej hver anden gang.

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Allan Riise

Dato : 08-03-02 08:26

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> "Vitae schola" <vitaeschola@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Et tip: Livets Skole = Vitae Scholae....

> [...]
Der har jeg boet ...
--
Allan Riise
ICQ 55853098

Fra : Arcana

Dato : 09-03-02 18:28

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse

> Der har jeg boet ...

Fantastisk urtehave!
(Vi må hellere holde inde, vi er vist kraftigt O.T.)

/arcana

Fra : Tigeren

Dato : 08-03-02 07:02

Hej Vitae Shola

Må jeg kondolere med din Mor. Det er nok ikke det sjoveste når ens kære skal
videre.
Jeg har selv måtte sende min gode ven og mine to brødre videre, så jeg håber
ikke jeg
kommer til at opleve at skulle begrave flere af mine kære igen i meget lang
tid.

Jeg har selv haft meget svært ved at forstå hvorfor det tit er de gode
mennesker som
skal afsted før tid. Min ven blev 23, han døde af et sprængt blodkar i
hjernen. Min ene
bror drunkede i en å som 35 årig og den anden brændte inde i sin lejlighed i
en alder af
kun 39. Efter alt dette synes jeg nok verden var en anelse uretfærdig.

Der er som regel en grund til at tingene sker. Det er ikke altid vi kan
finde ud af hvorfor, for
det er ikke alt som vi skal vide her på jorden. Jeg har selv været en tur
hos et medium/Clairvoyant.
Det har været en fantastisk oplevelse som har åbnet min sind mere for at der
er liv efter døden.
Jeg kan anbefale dig at når du er kommet lidt til hægterne igen at snakke
med et medium. Det kunne
jo være der var en hilsen til dig. Jeg kan også anbefale dig at læse bogen
om Marion Dampier Jeans.
Den hedder "Mit liv med ånderne" og den fortæller på en god og positiv måde
hvordan vores verden
hænger sammen.

Som svar på dine spørgsmål ville mine svar være følgende:

1: Det kunne godt tænkes at din mor havde andre opgaver som skulle løses på
den anden side. Og
ja din Mor bliver en engel.
2: Solstrålen var en tegn fra hende. En lille hilsen for at fortælle at hun
har det godt der hvor hun er nu.

Mvh

Lasse