Alt er interessant!
Fra : Flemming Bonde

Dato : 24-02-02 01:05

Hej allesammen!

Det vil glæde mig usigeligt, hvis I kan hjælpe mig med nogle af de ting jeg
vil komme ind på i det følgende.

Jeg er underviser/coach på et vejledningsforløb for ledige i aktivperioden.

Forløbet er bygget op således, at halvdelen af tiden bruges på "psykologisk
oprustning"; dvs.oparbejdelse af selvtillid/selvværd, forbedre
kommunikationsevner osv. Denne del af kurset foregår som klasseundervisning
eller gruppearbejde.

Den anden halvdel af tiden bruges på individuelt arbejde, hvor de vigtigste
aktiviteter er informationssøgning omkring job og uddannelse samt almindelig
jobsøgning. Udover disse aktiviteter er der i og for sig "frit slag" mht,
hvad deltagerne vil bruge deres tid på. Set fra mit synspunkt er enhver
aktivitet legitim, hvis den styrker kursistens faglighed eller personlighed.

Nu kommer vi til mit ønske. Kender I nogle steder på nettet hvor man i sit
eget tempo(ikke et struktureret kursusforløb) kan arbejde med et fagområde
eller alternativt downloade materiale til selvstudium.Mine egne idéer til
fagområder er:
EDB
Dansk
Litteratur
Stavetræning
Læsetræning
Sprog
Regning og matematik

På forhånd tak!

Flemming

P.S.

Jeg er også interesseret i links til tests af færdigheder og personlighed på
nettet.

Fra : fhe

Dato : 24-02-02 20:04

Hej Flemming
Vedr. EDB - jeg har selv brugt www.kenddinpc.dk samt http://www.mkdata.dk i
undervisningsforløb.
Hilsen Flemming Heiberg

Fra : Henrik Krogh

Dato : 25-02-02 00:07

> [...]

> Hej allesammen!
>
> Det vil glæde mig usigeligt, hvis I kan hjælpe mig med nogle af de ting jeg
jeg har et exel regneark der beskriver stortset alle funktionenren i et
regneark(på engelsk) med eksempler og formler
Det er lavet af en peter noneley du kan søge på det ellers kan jeg sende
dig arket(1,1Mb) hvis du er interesseret?
Til første del af kurset kan jeg anbefale www.klods-hans.com
vh
Henrik Krogh

Fra : Ivan

Dato : 23-02-04 23:05

Der findes flere steder - prøv www.duda.dk Har i øvrigt selv undervist i
ca. 6 år med de samme ting som du. Et dejligt arbejdsområde - det er et par
år siden nu.
VH Ivan