konfigurering af Zyxel Omninet Plus
Fra : M:-

Dato : 13-02-02 10:18

jeg har problemer med at få afgang til begge porte bag på modemet.. jeg har
en analog tlf, og en nummerviser jeg gerne vil have til at virke, det kan
ikke være porten der er gået, for jeg har testet begge porte med
analogtelefonen og de virker, men bare ikke samtidigt, jeg brugte for i
tiden et lasat speed 2 moden, der fungerede det ok, men modenet gik hele
tiden i "stå"

Jeg har endvidere har jeg markeret begge linjer inde i
konfigurationsprogrammet.. og som sagt virker analog tlf bare jeg flytter
den over i den anden port uden at jeg skal omkonfigurere modemet.. hvad har
jeg gjordt galt..??

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-02-02 14:07

M:- <M@get2net.dk> skrev i en
> [...]
jeg flytter
> den over i den anden port uden at jeg skal omkonfigurere

Jeg læser det som om et af problemerne er, at du ikke kan få
nummerviseren til at virke.
Det skyldes at den model Zyxel formentlig ikke understøtter det.
Kig i bunden, og se om der står CLID (forkortelse for Caller ID)
nogen steder. Hvis der ikke gør det undestøttes vis nummer så
vidt jeg ved ikke, og så er der jo ikke noget at sige til at der
ikke kommer noget på nummerviseren.
Det andet problem må du beskrive lidt tydeligere. Jeg kan ikke
gennemskue hvad der er galt ud fra beskrivelsen.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : M:-

Dato : 15-02-02 11:13

hej Ole..

Du havde forstået det rigtigt, det var nummerviseren jeg ikke kunne få til
at virke... resten er ok..!!
Og der står ikke CLID..

Da jeg brugte mit Lasat moden, kunne jeg være på i 2 min, så gik
forbindelsen i "stå" i ca 2 min, derefter kørte den igen ca 2 min. for igen
at gå i "stå", når jeg kiggede få egenskaber for forbindelsen kunne jeg se
at der ikke skete noget..!!

Fra : ab

Dato : 13-02-02 17:35

> Jeg har endvidere har jeg markeret begge linjer inde i
> konfigurationsprogrammet..

Jeg forstår ikke rigtigt, hvad du mener med "markeret" begge porte. Med
mindre du har et ekstra nr. skal du indkode dit telefonnr. på begge porte.

Har konfigureret flere af slagsen, og der har aldrig været problemer med
nr.-visere.

MVH ab