Markedsføring
Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 18-01-02 23:33

Hejsa

Jeg er kommet i den situation at jeg godt kunne tænke mig at læse en
smule markedsføring på egen hånd eller evt. i form af
fjernundervisning.
Det jeg primært er interesseret i er hvordan man planlægger en
strategi og andet i den stil.
Jeg har baggrund fra en HHX, der er 6 år gammel. Så det skal ikke være
alt for detaljeret i starten.
Samtidig ville det ikke gøre noget om det er bøger der kan lånes på
biblioteket eller anskaffes billigt.
Fik anbefalet en bog, der havde en titel i stil med "XXXX in ten
days". Er der nogen der kender noget til en sådan bog ?

Jeg har kigget lidt på de forskellige uddannelser som f.eks. merkonom,
HA og HD.
Men jeg er på udkig efter noget der kan klares på ren fritidsbasis. Og
umiddelbart synes jeg at det er for lang tid at binde sig for 3 år nu.
Er der mulighed for at tage enkeltfag ?

X-post dk.videnskab.oekonomi; dk.undervisning; dk.undervisning.fjern
FUT dk.undervisning

Carsten

Fra : Kjeldgaard

Dato : 17-04-02 15:39

Hej Carsten

> [...]
> Men jeg er på udkig efter noget der kan klares på ren fritidsbasis. Og
> umiddelbart synes jeg at det er for lang tid at binde sig for 3 år nu.

jeg kan virkelig anbefale merkonom, som jeg selv har taget. Hvis det er
viden og ikke nødvendigvis et bevis du mangler, skal du jo ikke spilde dit
krudt på basisfagene, men kan "nøjes" med de egentlig markedsføringsmoduler.
Det gode ved at følge et kursusforløb på en klasse er, at du får rig
mulighed for at sparre med de andre deltagere. Den del mangler du
fuldstændig når du sidder i et fjernundervisningsforløb. Og nyhedsgrupper -
selvom de er gode - erstatter simpelthen ikke dialogen i klassen.

m.v.h. kjeldgaard