Herpes og patientgrupper
Fra : NervoesM

Dato : 09-01-02 19:29

Hej

Er der nogen, der ved, om der findes nogle støttegrupper eller
kontaktannoncetjenester for folk med herpes genitalis?

Det er jo tilsyneladende en meget udbredt sygdom eftersom 20% af alle
danskere, i flg. diverse undersøgelser, har den. Men okay - hvis kun en 1/3
af dem faktisk selv ved, de har den, så er det måske ikke så mange, der vil
føle et behov for sådan noget.

Men den kan jo være ret ødelæggende for ens muligheder for at finde en
fremtidig partner og få familie og børn, selvom den medicinsk set måske
ikke er værrere end et forkølelsessår på læberne.

På forhånd tak

/NervoesM

Fra : Lis

Dato : 10-01-02 22:13

http://www.dhvg.dk/index.htm

Måske kender du linket ... men ellers værs´go
mvh Lis

Fra : NervoesM

Dato : 11-01-02 12:43

Jeg takker - det er et godt site til oplysning!

Det, jeg tænkte mere på, var dog, om der var en forening, man kunne melde
sig ind i og være en del af.

Mvh HalvNervoesM

Fra : Line Illum

Dato : 01-02-02 22:50

Du Halvnervøse Mand,- du behøver altså ikke være så nervøs :)
Jeg har aldrig hørt om en forening for mænd og kvinder med herpes, for det
er ikke noget, folk normalt vil stå ved, men helt ærligt, hvor stort er
problemet???
JA, du har en virus drønende rundt i kroppen, som med stor sandsynlighed
drøner videre til dine sex-partnere HVIS du har sex under et udbrud (hvilket
ikke er særligt rart :) , og JA, du får ind i mellem nogle lede
blister/blærer/knopper, som svier i en kort periode og JA, du smitter måske
en kvinde, du virkelig elsker, som ikke havde denne virus før hun elskede
med dig. Men se lige realistisk på situationen: Du er IKKE hverken spedalsk
eller HIV-positiv, det er ikke nødvendigvis en livsvarig dom, som kræver
total isolation fra ikke-inficerede mennesker og du bliver ikke mere syg af
den, end du formodentlig allerede har været. Der findes gode medikamenter af
forskellig slags til at holde de værste udbrud nede og forskellige metoder
til at forebygge at udbrud i det hele taget forekommer. Iøvrigt er der med
alternative behandlinger som fx. zoneterapi kombineret med homøopatiske
midler en ganske pæn chance for helt at komme det pokkers virus til livs, så
hvorfor ikke prøve dét FØR du fortvivler????
Jeg praktiserer selv begge dele - og alt muligt andet -, og du er velkommen
til at maile mig enten her i gruppen eller på illuminee@sol.dk
Læg evt. vejen om min hjemmeside og læs nærmere om, hvad jeg egentlig
foretager mig.
Mange hilsner
Line
www.illuminee.dk