Gratis...Hvor?
Fra : Jasper Norman

Dato : 06-01-02 23:04

Hej.

Er der nogen der véd hvor man finder gratis tilbud til undervisning? Jeg
troede (muligvis naivt) at åbent universitet var gratis, men fik en slem
forskrækkelse da jeg så prisen for en Master i IT & Teknologi (45.000). Er
det bare mig, eller er det umuligt at finde steder hvor man for en rimelig
pris kan finde undervisning i erhversreleterede fag for en "rimelig" pris?

mvh

Jasper

Fra : britj

Dato : 07-01-02 00:16

Hej Jasper
Jeg kan varmt anbefale www.netskole.dk, som har stort udvalg i
fjernundervisning og gør det godt. De fleste er gratis, nogle koster
f.eks. 500 kr. Der starter nye hold ca. hver måned og der udleveres
bevis med bedømmelse. Jeg deltager i øjeblikket i IT-Teknik og
HTML-koder fordi jeg sætter stor pris på denne undervisningsform.
Jeg håber, du finder det, du søger
Venlig hilsen
Brit

http://www.kandu.dk/

Fra : René Bloch

Dato : 07-01-02 08:41

> [...]
> pris kan finde undervisning i erhversreleterede fag for en "rimelig" pris?

Mht. til Åbent Universitet så er priserne meget forskellige, hvilket ikke
nødvendigvis har noget med kvaliteten at gøre. De populære indenfor IT, HRD
og andre ledelsesuddannelser er typisk dyre end mere humanistisk
orienterede. Det handler måske også om udbyderens øvrige økonomi. RUC har
f.eks. Masteruddannelser indenfor Kommunikation, Voksenpædagogik og
Psykologi til 3000-6000 kr. p.a.

mvh.

René

Fra : als

Dato : 14-01-02 22:03

Hej!
Jeg vil også gerne anbefale www.netskole.dk. Jeg har det sidste halve år
deltaget i kurset FrontPage 2000 og jeg er rigtig godt tilfreds. Kurset
er helt gratis, men så vidt jeg ved kommer materialet til at koste ca.
150,- kr. når kurset er slut. Fjernundervisning kræver disiplin og
interesse for det man giver sig i gang med. Jeg synes kursusmaterialet
og læreren har været helt på toppen, men husk på at det er dig der skal
stille spørgsmål til læreren. Ved FrontPage-kurset lægger du dine
opgaver op på nettet og læreren retter. Som sagt (næsten) gratis og
virkeligt anbefalelsesværdigt. Held og lykke med kurserne

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben Wågner Christ~

Dato : 15-01-02 03:28

Hej JN

Hvis du har tid (f.eks. er arbejdsløs eller har ledig fritid), så er
arbejdsmarkedskurserne gratis for alle.
Det er ganske vist ikke på så højt plan, men der udbydes mange fag indenfor
IT, både grundlæggende og mere avancerede kurser. Og det store PC-kørekort
kan man efterfølgende læse selv og gå til prøve, efterhånden som man bliver
færdig med et fag. Det koster ikke alverden at gå til prøverne, for 7 moduler
ca 1200 kr. Spørg nærmeste handelsskole, hvad de kan tilbyde.

Mvh og H&l, Torben W

Jasper Norman skriver:

Fra : René Bloch

Dato : 15-01-02 08:33

> Hvis du har tid (f.eks. er arbejdsløs eller har ledig fritid), så er
> arbejdsmarkedskurserne gratis for alle.

Det er rigtigt at der findes en hel del rigtigt gode arbejdsmarkedskurser
indenfor IT, men ledige kan normalt kun deltage 6 uger ud af deres
ledighedsperiode. Kurser derudover skal finansieres af AF som en del af en
handlingsplan og der kan AF godt være karrige da deres økonomi er begrænset.

mvh.
René Bloch

Fra : Hans Jürgen Dethlef~

Dato : 01-03-02 12:57