Findes der en bog om at kontrollere sine f~
Fra : Søren

Dato : 29-12-01 17:35

Hej.

Jeg har været ude for en oplevelse (elsket/stolet for meget på en på
internet i næsten 3 år) og kan sagtens nu se, at jeg har været alt for naiv.
Men det er slet ikke det jeg vil snakke om her (vil prøve at lægge det bag
mig!).

Jeg synes før jeg har hørt om en bog, hvor man kan "fralægge sig sine
følelser"? Altså at man er ude af stand til at føle kærlighed f.eks. Nogen
der kan henvise til noget om en sådan bog? Jeg vil ikke snakke med en
physkiater om det omend det måske ville være det bedste.

Det må sgu være nemmere ikke at have følelser (mht. kærlighed) og ikke være
et gammeldags fjols der skal have følelser med i det før man vil! Og jeg vil
heller ikke være interesseret i kommentare om at "se nu at komme over det"
eller "de fleste piger vil helst have at du er som du er" osv.. det hjælper
mig ikke nu.

Hilsen Søren

Fra : FS

Dato : 29-12-01 21:02

Det er jo netop de dårlige erfaringer i livet der skaber dybde i de gode.
Så det vil da være en dårlig anbefalig at give dig, hvis en sådan bog
findes.

Finn

Fra : Søren

Dato : 30-12-01 11:29

Dybde? Hvad mener du? Jeg synes ikke ligefrem denne oplevelse har gjort mig
til et bedre menneske. Tværtom synes jeg det har tæret alt for meget på mig
og givet mig fordomme om piger man møder på nettet.

(klip)

Fra : FS

Dato : 30-12-01 17:47

Du er meget vred og jeg vil vædde på at jeg ville være ligeså vred som dig
hvis jeg stod i din situation.

> Jeg har været ude for en oplevelse (elsket/stolet for meget på en på
> internet i næsten 3 år) og kan sagtens nu se, at jeg har været alt for
> naiv.

At føle sig naiv = svigtet er grumme sager.
For mig at se er der to muligheder:
1. Finde en bog/medicin der kan lære en at glemme det hele og det hele så
kan gentage sig igen.
2. Rase sorgen ud, erkende det skete så du er mindre naiv næste gang

For nogle kan en sådan oplevelse udløse noget hengemt fra tidligere i ens
liv og i de tilfælde er der en god hjæp at hente hos en
psykolog/psykoteapeut. Hvis det hele brænder sammen får du en psykiater helt
automatisk.

Hvor gammel er du egentlig ?

VH
Finn 46 år

Fra : Søren

Dato : 30-12-01 20:37

> Du er meget vred og jeg vil vædde på at jeg ville være ligeså vred som dig
> hvis jeg stod i din situation.

Ja, det er til dels rigtigt. Jeg hader hende inderligt for det hun har gjort
(fandt aldrig ud af hvem hun egentligt var), men kan stadigt mærke, at jeg
aldrig vil få så stærke følelser for en anden. Ved det virker totalt
idiotisk at skrive, at man kan blive så håbløst fortabt i én man møder via
inet og aldrig har set, men sådan har jeg det nu en gang og jeg erkender at
jeg ikke er stolt af det!

> [...]
> kan gentage sig igen.
> 2. Rase sorgen ud, erkende det skete så du er mindre naiv næste gang

Ja, det er også rigtigt - 2'eren. Jeg er ikke lige så naiv længere og man
kan sige, at jeg nok på den måde er blevet lidt stærkere. Men lige i nuet
føler jeg mig bestemt alt andet end stærk!

> [...]
> liv og i de tilfælde er der en god hjæp at hente hos en
> psykolog/psykoteapeut. Hvis det hele brænder sammen får du en psykiater

28.

> VH
> Finn 46 år

Tak for dine svar. Selv om jeg havde regnet med det, så er svarene ikke
"haha idiot. hvor er du dum" og føler godt at jeg kan bruge lidt af det du
siger. Lidt som en slags "opbakning" eller hvordan jeg nu kan sige det.

Hilsen Søren

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 31-12-01 13:08

hej Søren.

> [...]
møder via
> inet og aldrig har set, men sådan har jeg det nu en gang og jeg

Ved du at forelskelse "kun" er en projection af følelser og
kvaliteter ud i et andet menneske. Så du har forelsket dig i noget
du kan finde i dig selv. Prøv at vende blikket indad og se hvordan
du har det, med netop de egenskaber du fandt dejlige hos hende.

At du lige nu ikke tror du nogensinde kommer til at få så stærke
følelser for en anden, er en måde at beskytte dig selv på. Du kan
senere i livet få endnu stærkere følelser for en anden kvinde du
møder RL.... når du har bearbejdet denne oplevelse. Du skal vide
at forelskelse er en ting, men når forelskelse udvikler sig til
kærlighed så er følelserne langt dybere og stærkere.

> [...]
> kan sige, at jeg nok på den måde er blevet lidt stærkere. Men
lige i nuet
> føler jeg mig bestemt alt andet end stærk!

Ja lige nu slikker du sårene - og det skal der også være plads
til, giv dig selv lov til at være nede og ked. Så kommer du
hurtigere ovenpå, end hvis du benægter dine følelser.

> helt

Kan varmt anbefale terapi i en eller anden form.

Kærlige Hilsner
J¤mfruen) Healer m.m.

Fra : Søren

Dato : 02-01-02 12:23

> [...]
> du kan finde i dig selv. Prøv at vende blikket indad og se hvordan
> du har det, med netop de egenskaber du fandt dejlige hos hende.

At jeg elsker det ved mig selv er vel ikke ensbetydende med at jeg får det
bedre ved det?

> [...]
> at forelskelse er en ting, men når forelskelse udvikler sig til
> kærlighed så er følelserne langt dybere og stærkere.

Jeg var helt sikkert ude over at være forelsket - jeg elskede hende af hele
mit hjerte.

> Ja lige nu slikker du sårene - og det skal der også være plads
> til, giv dig selv lov til at være nede og ked. Så kommer du
> hurtigere ovenpå, end hvis du benægter dine følelser.

Jeg har været ked af det længe nu. Har også haft en "kold tyrker" hvis man
kan kalde det dét - bare været helt helt nede og grædt. Så langt er det dog
ikke nu, så måske er det ved at gå den rigtige vej.

Hilsen Søren

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 03-01-02 13:36

> At jeg elsker det ved mig selv er vel ikke ensbetydende med at
jeg får det
> bedre ved det?

Du behøver ikke nødvendigvis elske det hos dig selv, men blot være
opmærksom på at du selv også har de kvaliteter - når man lægger
dem ud
hos andre, som projictioner, er det jo netop fordi man ikke
accepterer at
man selv er i besiddelse af nøjagtig det samme.

Jo, når du trækker projectioner hjem, får du det bedre - samtidig
med at
du ikke "behøver" forelske dig i det hos andre / eller hade andre
mindre
heldige kvaliteter ;)

> Jeg var helt sikkert ude over at være forelsket - jeg elskede
hende af hele
> mit hjerte.

Hvordan kan du vide at du elskede hende når du aldrig havde mødt
hende??
Jeg vil vove den påstand, at du "elskede " et fatamorgana - et
billede du
selv havde skabt, af noget du ikke havde oplevet Real life.

> [...]
er det dog
> ikke nu, så måske er det ved at gå den rigtige vej.

Ja, så er du på vej opad........ønsker du hjælpe til at speede det
lidt op i tempo,
kan du maile mig privat.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) Healer m.m.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-01-02 06:52

"Søren" <nowhere@somewhere.com> wrote in message
> Ja, det er til dels rigtigt. Jeg hader hende inderligt for det hun har
gjort
> (fandt aldrig ud af hvem hun egentligt var),

ja undskyld jeg spørger... men hvis du har stolet på hende gennem 3 år, og
aldrig rigtig har fundet ud af hvem hun er..... hvordan løber den af
staben??
hvad har hun gjort ( du behøver ikke gå i detaljer men generelle hovedtræk,
hvis du altså er interesseret i at dele)

men kan stadigt mærke, at jeg
> aldrig vil få så stærke følelser for en anden.

så lad mig fortælle dig en kort historie... 5 år med den samme mand...
troede aldrig jeg kunne blive forelsket igen efter ham.... han forlod mig
for en meget yngere pige(16 år)... jeg var "kun" 24.... vi har barn
sammen..... ( i dag har de været sammen i 3 år og venter barn nummer 2)
8 mdr efter møder jeg en dejlig fyr over nettet... vi har nu været sammen i
over 2½ år... og jeg er forelsket til op over begge ører.....
så uanset at det lige nu føles som om du ikke vil have de følelser igen...
tro mig.. det vil du... jeg siger dog ikke at det sker i morgen eller om 8
mdr.... men en dag.....

> [...]
> inet og aldrig har set, men sådan har jeg det nu en gang og jeg erkender

min allerførste "chatdate" viste sig også at være jordens mest løgnagtige
fjols..... jeg nåede heller aldrig at møde ham.... og han kom clean da jeg
pressede på for en date..... det var han ligesom nødt til... da han havde
løget om alt fra hans udseende til hans alder og interesser... samtidig
flirtede han groft med en af mine gode veninder og bedyrede ( som til mig)
at hun var den eneste ene.....
der er altid løgnagtige fjolser på nettet... vi bliver sku alle narret.....

> Ja, det er også rigtigt - 2'eren. Jeg er ikke lige så naiv længere og man
> kan sige, at jeg nok på den måde er blevet lidt stærkere. Men lige i nuet
> føler jeg mig bestemt alt andet end stærk!

det er nok heller ikke det du har behov for at føle lige nu..... du har brug
for at blive sur og gal... ked af det og trist....
men du har lært noget...... både om dig selv og om hvor meget man bør stole
på en person der sidder foran en skærm et eller andet sted i verden..... det
er det der vil gøre dig stærkere....

> 28.

yikes... hele livet foran dig
den ægte kærlighed ligger og venter på dig.... for nogen kommer den i en
meget tidlig alder.... for andre i en sen... men den er der....

> Tak for dine svar. Selv om jeg havde regnet med det, så er svarene ikke
> "haha idiot. hvor er du dum" og føler godt at jeg kan bruge lidt af det du
> siger. Lidt som en slags "opbakning" eller hvordan jeg nu kan sige det.

du må jo bare erkende at du faktisk har al mulig ret til at være ked af
det.... og så bare være det... uden at spekulere over hvorfor og hvor
længe.... det skal nok komme helt af sig selv når du er klar invendig...

puuuh.. jeg husker stadig da jeg erkendte at der måske VAR en ny kærlighed
til mig efter min ex..... cher var lige udkommet med hendes plade
"belive"... en nat på dansegulvet hvor jeg bare havde flirtet og var blevet
bekræftet tog fanden fat i mig og jeg bare dansede og dansede mens jeg
skrålede løs til denne sang....
og så begyndte jeg for alvor at nyde livet igen......

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Søren

Dato : 02-01-02 12:32

> ja undskyld jeg spørger... men hvis du har stolet på hende gennem 3 år, og
> aldrig rigtig har fundet ud af hvem hun er..... hvordan løber den af
> staben??

Tja. Kærlighed gør blind og gør én (mig) ude af stand til at træffe de
rigtige beslutninger - og holde ved dem.

> hvad har hun gjort ( du behøver ikke gå i detaljer men generelle
hovedtræk,
> hvis du altså er interesseret i at dele)

Hun har haft noget i hendes fortid der gør at hun ikke kan gå ind i et
forhold. Det har så kørt igennem hele tiden med korte eller længere pause.

> [...]
> tro mig.. det vil du... jeg siger dog ikke at det sker i morgen eller om 8

Ja, måske - men det ville jo være så meget nemmere ikke at have følelser.
Tænk om det skulle gå galt igen igen.

> [...]
> at hun var den eneste ene.....
> der er altid løgnagtige fjolser på nettet... vi bliver sku alle

Een ting er sikkert - jeg møder aldrig nogen igen via nettet. Jo, måske men
jeg vil aldrig igen være så naiv at vente så længe. Hvis ikke man kan mødes
her og nu (eller kort kort tid efter) så er det sikkert fordi man ikke
kan/vil eller lyver. Så det har jeg da lært.

> det er nok heller ikke det du har behov for at føle lige nu..... du har
brug
> for at blive sur og gal... ked af det og trist....

Er jeg også. Det er bare svært at få det til at passe ind i min hverdag.

> yikes... hele livet foran dig

Tja. Og jeg troede jo at det blev med "the one and only" men det blev det så
bare ikke.

> [...]
> skrålede løs til denne sang....
> og så begyndte jeg for alvor at nyde livet igen......

*SS* Dejligt at høre. Der er jo sikkert håb forude for mig også.

Tak for alle svarene.
Hilsen Søren

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-01-02 13:14

> Tja. Kærlighed gør blind og gør én (mig) ude af stand til at træffe de
> rigtige beslutninger - og holde ved dem.

det sker jo selv for dne bedste...

> Hun har haft noget i hendes fortid der gør at hun ikke kan gå ind i et
> forhold. Det har så kørt igennem hele tiden med korte eller længere pause.

jamen hvorfor er det så lige pludselig blevet så vigtigt nu? er de tnoget du
egentlig har vidst hele tiden?

jeg siger dog ikke at det sker i morgen eller om 8

> Ja, måske - men det ville jo være så meget nemmere ikke at have følelser.
> Tænk om det skulle gå galt igen igen.

sådan tænker du nu... og logisk nok.. men med tiden vil de følelser kravle
lidt i baggrunden og blive mindre vigtige.... og så lige pludselig dukker
der en ny forelskelse op..

> [...]
> her og nu (eller kort kort tid efter) så er det sikkert fordi man ikke
> kan/vil eller lyver. Så det har jeg da lært.

jeg har også lært på den hårde måde at man ikke skal stole for meget på
nogen der trækker et eventuelt møde ud.....
min nuværende dejlige kæreste har jeg også mødt på nettet.... vi havde
chattet i en måned da vi mødte hinanden... og det var begær ved første
blik*G* ( også ved første chat sådan set*G*)

> Er jeg også. Det er bare svært at få det til at passe ind i min hverdag.

det passer aldrig ind i ens hverdag.. men efter et stykke tid lærer du at
lægge låg på det når det er upraktisk og så lade det hele flyde når tiden er
til det...

> Tja. Og jeg troede jo at det blev med "the one and only" men det blev det

> bare ikke.

the one and only kan dukke op når som helst i livet.. det er jeg sikker på
at du kan finde et hav af eksembler på

> *SS* Dejligt at høre. Der er jo sikkert håb forude for mig også.

det kan du sagtens regne med

> Tak for alle svarene.

your welcome...

Fra : Tigeren

Dato : 03-01-02 05:28

Mennesker mødes og mennesker skilles. Vi har eller kommer alle ud for det en
dag. At behandle
sine følelser er den eneste måde man kan komme videre uden traumer.

Jeg har selv været igennem to forhold hvor jeg blev taget ved næsen. Jeg har
mistet
to brødre og en ven i kedelige ulykker. Hvis man gemmer på de følelser og
den sorg der er kommer
man aldrig videre. Hvis man bare gemmer på det og fylder "Bøtten" op, vil
der en dag ikke kunne
være mere og man vil nok gå psykisk til grunde... Det tager tid, men du vil
lære af det og du vil blive
et stærkere menneske.

Mvh

Tiger

Fra : sn

Dato : 02-01-02 20:50

Hej

En sådan bog findes forhåbentlig ikke! Meningen med livet er jo netop at
opleve alle sider af tilværelsen, ellers havde det jo ingen værdi. Hvordan
kunne du værdsætte gode dage uden at have kendt til dårlige? Der findes en
bog som forklarer dette og meget mere til. Den kan rekvireres gratis på
internet adressen:

http://www.lds.org/basicbeliefs/freebookofmormon/0,5854,,FF.html

Mvh
sn

Fra : Alexander

Dato : 09-01-02 13:00

On Sat, 29 Dec 2001 17:34:49 +0100, "Søren" <nowhere@somewhere.com>
wrote:

> [...]
>eller "de fleste piger vil helst have at du er som du er" osv.. det hjælper

Ikke at have følelser for nogen får du kun, hvis du beslutter dig for
at du nu ikke længere vil have følelser for denne person. Det behøver
du ikke læse nogen bog for at få at vide.

Dette er ikke nogen opfordring til at komme videre, for du vælger jo
hver dag at have det sådan som du har det nu. Det kan måske få dit pis
i kog at høre sådan noget, men du har ansvaret for det, der sker i dit
liv.

Ingen bog eller psykology eller psykiater/læge vil kunne gøre andet
for dig, end at få dig til at indse, at kun du kan gøre noget ved dine
følelser.

Med venlig hilsen

Alexander