Engelsk ?
Fra : Torben

Dato : 27-11-01 10:42

Hejsa, jeg vil gerne opfriske mit engelsk, men har ikke tid til at gå på
aftenskole eller lignende. Derfor vil jeg gerne tage lidt engelsk på
fjernundervisning !!

Nogen forslag ?

mvh
Torben

Fra : Torben Iversen

Dato : 11-12-01 08:10

Hej
Prøv Danmarks Netskole på www.netskole.dk De har engelsk på flere niveauer.

mvh
Torben Iversen

Fra : Erling Nielsen

Dato : 24-12-01 12:52

Sprogopfriskning med sug i maven!

Når det drejer sig om genopfriskning af engelsk
er voicechat et fantastisk supplement til hvad der
sædvanligvis udbydes af sædvanlig (asynkron)
fjernundervisning.
I et voice-chatroom er du rigtig "på", i realtid, og
du mærker det samme sug i maven, som når du
skal formulere din egen sætning, og fyre den af,
overfor for læreren og resten af klassen.

Netop når det drejer sig om engelsk findes der
i cyberspace et væld af voice-chatrooms med
såvel gratis som betalte lærere.
Et udmærket gratis "kursus", som jeg selv har besøgt
nogle gange, er gange logget ind på findes på:
www.paltalk.com
Gruppe: By language/Nationality/Other
Room: "English practice room for people aound the world".
Dette er et eksempel på et e-classroom hvor der
sidder mindst en indfødt engelsklærer 24 timer i døgnet,
som konverserer (og korrigerer) folk fra hele verden, som
ønsker at praktisere engelsk konversation i skrift og tale.
Der er offentlig/gratis adgang, uden password.

Jeg ved ikke om danskere har mikrofonskræk?
Men det er et faktum at man sjældent finder
danskere/skandinaver på nettets internationale
voice- (og videochat)rooms.
Kan nogen forklare årsagen?

Webbaseret fjernundervisning i realtid (live) er i en
forrygende udvikling udenfor Danmark, og jeg hører
gerne fra elever, lærere og institutioner, som har lyst
til at være med blandt de første i Danmark/Skandinavien
der afprøver dette værktøj til online sprogkursus,
eller lignende. Se i øvrigt www.cyberling.dk

/ Erling