weekendnarkomani....hvor meget skader det?
Fra : Goodie

Dato : 15-11-01 03:37

hejsa.... jeg er det man kalder weekend narkoman...... jeg starter somregel
fredag kl 20 med at tage speed, og kører til lørdag formiddag, hvorefter jeg
sover til kl 17-18 stykker...... og så forfra lørdag aften........ Nogle
gange er det ecstasy jeg tager, men det er hver weekend jeg tager "mel" hvad
er bivirkningerne på længere sigt, er der nogle dokomentation???

--
GOODIE ;-}
ICQ138347087@oncable.dk

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 16-11-01 13:44

Hej

"Goodie" <jce@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvad
> er bivirkningerne på længere sigt, er der nogle dokomentation???

Jeg tror ikke det skader at tage speed en gang i mellem, medmindre man er
særligt følsom overfor virkningen, men umiddelbart ville jeg sige at hver
weekend er lige i overkanten, hvis man ønsker at kroppen skal nå at
regenerere i mellemtiden.

Du kan læse mere her : http://www.erowid.org/chemicals/meth/meth.shtml

Pas på dig selv! Speed er et af de mest skadelige stoffer, det er virkeligt
hårdt for kroppen! Mit forslag er at tage nogle gode lange pauser(min. 2
måneder), og iøvrigt leve sundt, hvis du absolut vil tage speed. Vær
opmærksom på din krops signaler, hvis den siger stop, så respektér den!

Jeg har selv taget meget speed, i en periode tog jeg det 3-4 dag om
ugen(nogle måneder i træk), og det kan jeg absolut ikke anbefale.

Håber du kan bruge dette til noget.

MVH

Thomas
--

Guess what to remove to email me

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 20-11-01 08:52

On Fri, 16 Nov 2001 13:43:53 +0100, "Thomas M. Christensen"
<lsd@GUESSWHAT.adslhome.dk> wrote:

> [...]
>hvad
>
>Jeg tror ikke det skader at tage speed en gang i mellem, medmindre man er

Det har du sikkert ret i Thomas . Men til en man ikke kendre ville jeg
nu svare , "du er inde på noget der ofte ender galt for mange . Lad
derfor være , find på noget andet" e.l. .

>Jeg har selv taget meget speed, i en periode tog jeg det 3-4 dag om
>ugen(nogle måneder i træk), og det kan jeg absolut ikke anbefale.

Har lavet nøjagtigt samme dumhed selv i 70-erne . Men som du sikkert
husker er man jo rigtig god til at retfærdiggøre det man gør man ikke
burde gøre .

Og SÅ er der valg i dag , ikke et ord om stoffer e.l. i hverken den
lokale eller landspolitiske debat .Men. Det gælder alle emner i DEN
her valgkamb godt nok, dårlig valgkamb uden emner , kun personer o.l.

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 21-11-01 09:52

"Henning Vedsegaard" <lhv@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

Nogle

> Det har du sikkert ret i Thomas . Men til en man ikke kendre ville jeg
> nu svare , "du er inde på noget der ofte ender galt for mange . Lad
> derfor være , find på noget andet" e.l. .

Det kunne jeg have svaret, men jeg tror nu ikke at manden villle kunne bruge
det svar til noget. Han tager jo hver weekend, og ville bare høre hvor
farligt det er. Derfor valgte jeg at svare som jeg gjorde. Skadesreduktion
frem for alt!

Jeg mangler måske lige at understrege, at jeg med "en gang i mellem" ikke
mener en gang om ugen, men måske nærmere nogle få gange om året.

> Og SÅ er der valg i dag , ikke et ord om stoffer e.l. i hverken den
> lokale eller landspolitiske debat .Men. Det gælder alle emner i DEN
> her valgkamb godt nok, dårlig valgkamb uden emner , kun personer o.l.

Sådan er det jo, der er åbenbart ikke stemmer i det.

Thomas
--

Guess what to remove to email me

Fra : Naeb

Dato : 20-12-01 22:09

Hej der
Speed kan bestemt ikke anbefales
det smadre kroppen, man kan virkeligt mærke det efter et stykke tid også
selvom man er en såkaldt "weekend" narkoman
men som andre har sagt her i gruppen
hvis du vil forsætte dit narkoman liv på weekend basis
spis og lev sundt og husk at få noget at æde inden du stikker hornet i
posen.
for det er helt sikkert du ikke æder ret meget bagefter.

snusmedfornuft

/naeb

Fra : Sking \(Crash Overri~

Dato : 24-02-02 01:50

> [...]
> posen.
> for det er helt sikkert du ikke æder ret meget bagefter.

Jeg har i en periode taget speed hver dag, og har ikke mærket forskel før og
efter. Det skal her lige siges at det er et års tid siden, og at jeg tog
speed flere gange dagligt i en periode på 2 mdr... så ER det så farligt, som
man gør det til ?

Med Venlig Hilsen

Crash Override

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-02 12:54

"Sking (Crash Override)" <i.crashed@mainframen.dk> skrev i en
meddelelse news:3c7838d0$0$46111$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

[ ... ]
> ... så ER det så farligt, som man gør det til ?

Nej, det er langt værre!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Sking \(Crash Overri~

Dato : 24-02-02 16:03

> [ ... ]
>
> Nej, det er langt værre!

Ikke enig

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-02-02 11:31

"Sking (Crash Override)" <i.crashed@mainframen.dk> skrev i en
meddelelse news:3c790097$0$46149$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ikke enig

Det regnede jeg heller ikke med, men det ændrer ikke på mit udsagn!

Fra : cyperduck

Dato : 25-02-02 18:39

On Sun, 24 Feb 2002 01:50:22 +0100, "Sking \(Crash Override\)"
<i.crashed@mainframen.dk> wrote:

> [...]
>speed flere gange dagligt i en periode på 2 mdr... så ER det så farligt, som

jeg havde også en periode, hvor jeg tog speed dagligt, når jeg ikke
fik det blev jeg utrolig deprimeret og apatisk, når jeg fik det havde
jeg til gengæld de utroligste hallucinationer, bl.a. husker jeg, at
jeg en gang ringede til min læge, for at høre, hvor små dværge kunne
blive...Jeg var helt overbevist om, at min lejlighed var blevet
invaderet af dværge, nogle sad på gulvet og spillede kort, andre var
ved at lappe på en knallert og oppe i en stor potteplante sad
dværg-prinsessen og ammede en lille dværgbaby.

for mig var disse ca. 20 cm høje dværge/hobitter helt virkelige - det
samme (men knap så underholdende) var de stemmer jeg ind i mellem
kunne høre, selvom jeg med min fornuft godt vidste at det ikke kunne
passe, så var det skide ubehageligt.

speed er måske ikke så vanedannende som heroin, man bliver ikke på
samme måde fysisk syg af ikke at få speed, og det mælkepulver der
kaldes speed i dag, er også (heldigvis) noget tyndt noget i forhold
til gammeldags krystalamfetamin men jeg tror nu stadig at det er meget
farligere for hjernen, heroin er trods alt et eller andet sted et
naturprodukr, mens amf ikke er andet end kemikalier, der brænder
hjerne af

hvis du har taget så meget speed som du skriver, så lyver du, hvis du
påstår at du ikke kender til nedture, og det kan da aldrig være sundt
at ens psyke sendes ud på sådan nogle rutcheture

Fra : Sking \(Crash Overri~

Dato : 25-02-02 18:55

> hvis du har taget så meget speed som du skriver, så lyver du, hvis du
> påstår at du ikke kender til nedture, og det kan da aldrig være sundt
> at ens psyke sendes ud på sådan nogle rutcheture

Nej, jeg lyver skam ikke, og nedture, har jeg aldrig prøvet ... underligt
nok, for jeg har også røget hash i perioder ...eller osse er det så fordi,
jeg ikke fatter hvad en nedtur er - men jeg har aldrig følt andet ubehag end
kvalme efter en ryger / snuser.

Fra : SNiP

Dato : 28-02-02 01:20

"Sking (Crash Override)" <i.crashed@mainframen.dk> wrote in message

> [...]
> jeg ikke fatter hvad en nedtur er - men jeg har aldrig følt andet ubehag

Heldigt for dig, men husk det kan ramme os alle!

Har selv haft voldsomme nedture pga. hash. Dog ikke noget med dværge og
andre spændende ting. "Bare" depresion, humørsvingninger og andre kedelige
bieffekter.

/SNiP

Fra : Sking \(Crash Overri~

Dato : 01-03-02 00:05

> Heldigt for dig, men husk det kan ramme os alle!

Det er jeg skam helt klar over

> Har selv haft voldsomme nedture pga. hash. Dog ikke noget med dværge og
> andre spændende ting. "Bare" depresion, humørsvingninger og andre kedelige
> bieffekter.

Det er vist osse i den mere 'interessante' afdeling

C/O

Fra : Grete Jensen

Dato : 16-10-02 12:17

> [...]
> efter. Det skal her lige siges at det er et års tid siden, og at jeg tog
> speed flere gange dagligt i en periode på 2 mdr... så ER det så farligt,

Sidder her med åben mund, en ulmende vrede i maven og en klump i halsen,
efter at have læst dit svar og dit spørgende...."så ER det så farligt, som
man gør det til ?"

JA, det er det!!!
Måske ikke lige for dig......men for så mange andre.

Det store spørgsmål er så....hvordan ved man så, hvilken gruppe man
tilhører????

Svaret er: DET VED MAN IKKE FØREND DET ER FOR SENT!!!!

Har selv en højt-elsket lillebror, som TROEDE han ihvertfald var én af dem,
der sagtens kunne styre sit "lille" misbrug.

I dag er han på Metadon og venter på, at komme i behandling......for 4
gang!!!

Så til alle jer, der spørger om konsekvensen og faren ved lejlighedsvis, at
indtage div. stoffer.
Tænk på...at der ALDRIG nogensinde er NOGEN som helst, som har taget
stoffer, med den forudsætning, at de skulle blive afhængige af det.
Det sker ganske enkelt bare, HELT af sig selv!

Og det store problem er...at man TROEDE man kunne styre det....og ved først,
at det kan man ikke...når man er afhænging.

Lene

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 05-11-02 01:27

On Wed, 16 Oct 2002 13:16:46 +0200, "Grete Jensen" <mudi@wanadoo.dk>
wrote:

>"Sking (Crash Override)" <i.crashed@mainframen.dk> skrev i en meddelelse
cuttet væk

>og
>som

Ja det ved gud da . Speed nedbryder centralnervesystemert ved gentaget
brug kommer der på etidspunkt skader der IKKE kan rettes på bagefter .

>Sidder her med åben mund, en ulmende vrede i maven og en klump i halsen,
>efter at have læst dit svar og dit spørgende...."så ER det så farligt, som
>man gør det til ?"

JA det må du nok sige . Jeg reagerede nogenlunde som dig d jeg læste
spørgsmålet om farligheden ved "engang i mellem" o.s.v. . Den der med
"engang i mellem" og " kun i week-enden" er den første af mange
efterfølgende selvbedrag i en langvarig nedbrydnings process af den
enkelte misbruger .

>JA, det er det!!!
> Måske ikke lige for dig......men for så mange andre.

Jo også for vedkommende . Her findes . ved narkotika forstås , ingen
undtagelser . Alle der bliver ved længe nok får problemerne .

>Det store spørgsmål er så....hvordan ved man så, hvilken gruppe man
>tilhører????
>
>Svaret er: DET VED MAN IKKE FØREND DET ER FOR SENT!!!!

Nemlig . Og på det tidspunkt tr svaret på det spørgsmål desværre det
mindste af de problemer man får raget til sig .

>Har selv en højt-elsket lillebror, som TROEDE han ihvertfald var én af dem,
>der sagtens kunne styre sit "lille" misbrug.

Desværre er samme skte for utallige andre , så........

> [...]
>stoffer, med den forudsætning, at de skulle blive afhængige af det.
>Det sker ganske enkelt bare, HELT af sig selv!

Det så rigtigt som skrevet står og derfor lader jeg det stå for det
kan ikke siges tit nok .

>Og det store problem er...at man TROEDE man kunne styre det....og ved først,
>at det kan man ikke...når man er afhænging.

Ja og SÅ ved men det ! Men på det tidspunkt er det svar inderligt
uinteressant for den det er gået udover , vedkomemnde har pludselig
andre problemer at slås med .

Ingen bliver jo afhængige med fortsæt , alene den kendsgerning viser
hvor snigende en proces selvbedraget er for den enkelte narkoman . Så
alt du skriver her er underbygget af det undergende har set med egne
øjne siden 1960-erne til dato . DEr er ingen måde ,udover ikke at
bruge det , der er ufarlig at anvende narkotika på

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

When i was yong and out of sense,
I put my dick in a electric fence.
It curled my hair and tickled my balls,
and make me shit in my overalls .

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 07-11-02 16:52

lhv@post4.tele.dk (Henning Vedsegaard) writes:

> Ja det ved gud da . Speed nedbryder centralnervesystemert ved gentaget
> brug kommer der på etidspunkt skader der IKKE kan rettes på bagefter .

Hvor stor er effekten sammenlignet med f.eks. alkohol?

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 14-11-02 01:59

On Thu, 07 Nov 2002 16:51:42 +0100, Per Abrahamsen
<abraham@dina.kvl.dk> wrote:

>Hvor stor er effekten sammenlignet med f.eks. alkohol?

Svært at svare på igrunden p.g.a. de stoffers forskellighed. Men under
et er det min klare opfattelse fra mange individer + info gennem årene
fra diverse læger o.l. , at alkohol uden sammenligning er den største
dræber af samtlige stoffer legale eller ikke legale er i den
forbindelse ligegyldigt . Dette sagt uden at frikende e.l. andre
former for overforbug / misbrug af diverse stoffer .

Og så er der den desværre meget yndede trafik med at peppe en alkohol
påvirkning op med speed stoffer , det være sig extasy kokain eller
amfetemin o.l.

Altså et blandings misbrug og hvad skal man sammenligne det med i
farlighed forstået som i forhold til hvad ? Så som du ser , det ikke
altid så enkelt , nemmest er det hvor der er brug af et stof kun hos
individet , men dette er langt fra altid så enkelt at det er
tilfældet. .

Men man kan vel sige at i tilfælde af blandingsmisbrug opstår der er
en risikofaktor der er større end hvad de stoffer hver for sig har af
samme .

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

" Den der kæmper for længe mod drager , bliver selv en drage "

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 14-11-02 17:04

> [...]

> gennem årene fra diverse læger o.l. , at alkohol uden sammenligning
> er den største dræber af samtlige stoffer legale eller ikke legale

Tobak er nu det jeg oftest hører få den titel, med en meget stor margin.

Men pointen er at alkohol også skader hjernen, men alligevel først
bliver et sundhedsmæssigt problem når man kommer over en vis grænse, 2
eller 3 genstande om dagen. Er der en tilsvarende grænse for
amfetamin? Eller er det som tobak, hvor hver eneste cigaret er en
lodseddel til kræft, med en langt større chance for "gevinst" end
lotto? I så fald, hvor mange cigaret-lodder svarer en ferietablet
til?

Alt er farligt, så længe faren ikke er kvantificeret, og
anskueliggjort i forhold til kendte risici, kan man ikke forholde sig
til den rationelt. Skræmmebilleder er ubrugelige.

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 25-11-02 00:28

On Thu, 14 Nov 2002 17:03:58 +0100, Per Abrahamsen
<abraham@dina.kvl.dk> wrote:

>Men pointen er at alkohol også skader hjernen, men alligevel først
>bliver et sundhedsmæssigt problem når man kommer over en vis grænse, 2

Skader i hjernen p.g.a. alkohol kommer ikke før et sundhedsmæssigt
problem , men ER et sådant

>eller 3 genstande om dagen. Er der en tilsvarende grænse for
>amfetamin?

3 genstande i forhold til hvilken form for amfetamin og hvor stærkt er
det ? 3 genstande er formuleret efter samme mål som det man får på
et værtshus nemlig 2 cl.og i styrke ca. 40 % sprit AFAIK .

>Alt er farligt, så længe faren ikke er kvantificeret, og

Ikke ER farligt men kan være det , for man ved det jo netop ikke ud
fra den her formulering. . Hvad mener du i grunden ??

>anskueliggjort i forhold til kendte risici, kan man ikke forholde sig
>til den rationelt. Skræmmebilleder er ubrugelige.

Altså livet er farligt fordi det ender med at man dør af det ? Den
form for logik bruger især politikere , og en stor del af dem der vil
" gøre noget" ved "problemerne" . .

Så er vi inde i den gode gamle "min hund har 4 ben, det har min kat
også ergo er min kat en hund" problematik igen ?

ALt for ofte er det "det bærende princip" i diverse "narkoprogrammer"
o.l. . Tankegangen et umulig men bruges alt for ofte .

Eksempel , "livet er farligt" Hvorfor ? Jo man dør til sidst p.g.a.
at have praktiseret det at leve . Og noget der er livsfarligt skal
da forbydes ikke ? Du har ret , tankegangen, den med skræmmebilleder,
er ubrugelig i det såkaldt virkelige liv .)

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

"Fravær af bevis er ikke det samme som bevis på fravær"