/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Tip
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Markedsføring
#NavnPoint
refi 860
Kortoverv.. 520
ans 480
katekismus 450
dova 410
Nordsted1 360
pallebhan.. 310
EXTERMINA.. 300
arne.jako.. 250
10  gummianden 250
Et godt alternativ til AdWords (PPC)
CSchmidt har modtaget -25 point for dette tip
Fra : CSchmidt
Vist : 863 gange

Dato : 18-06-18 22:08

PPC er ved at være en meget dyr måde at annoncere på. Googles foreslåede bud på størstedelen af alle søgeord har kun været stigende gennem de sidste par år. Faktisk kan Google AdWords for mange branchers vedkommende ende med at blive en underskudsforretning – du kommer til at betale mere for at lukke et salg, end du tjener på samme salg. Da annoncekroner er Googles primære eksistensgrundlag, kommer denne udvikling til at gøre ondt på mange virksomheder – specielt mindre virksomheder med meget konkurrenceprægede søgeord.

Medmindre, altså, at der findes en anden og bedre måde at ”annoncere” på. Og det gør der. Den hedder content marketing. Hvis du ikke lige ved, hvad det går ud på, kan jeg fortælle dig, at det er en markedsføringsform, der tager udgangspunkt i kundernes behov. Hvis du har læst en blog eller et blad fra en virksomhed, du godt kan lide, er du stødt på CM. Det kan også foregå på SoMe eller YouTube. Hovedreglen er, at indholdet skal være interessant for dem, der bruger det, i den kontekst de befinder sig i. Her er ingen direkte reklame eller lovprisning af specifikke produkter. I CM går det ud på at være ekspert på sit område og stille sin viden til rådighed for kunder og leads på en troværdig, inspirerende og underholdende måde. CM fungerer efter ’noget-for-noget’-princippet: Hvis du giver dine kunder noget godt (artikler, videoer, guides, historier, billeder el.lign), vil de til gengæld belønne dig med deres loyalitet over tid – og er du dygtig, vil mange ende med at give dig deres e-mailadresse.

Inden du griber efter de rådne tomater, må jeg lige sige noget. For ganske nylig har to amerikanske virksomheder, Kapost og Eloqua, analyseret på effekten af content marketing: I en rapport har de sammenlignet ROI (return on investment) for hhv. PPC og content marketing. Og det viser sig faktisk, at det bedre betaler sig at markedsføre sin virksomhed via content marketing! (Jeg ser ingen grund til at fylde det her tip med links, men PDF’en er let at finde, hvis du søger efter Kapost, Eloqua, content marketing, PPC, ROI og så videre i Google).

Hvis du har din egen lille virksomhed, eller hvis du sidder i en mindre virksomhed, som ikke har det budget til at kunne betale tusindvis af kroner for AdWords-annoncer, så start med CM. Du kan meget hurtigt få en virksomhedsblog på benene, og ofte er det faktisk nok. Måske kan du endda selv stå for tekstproduktionen i weekenden, eller når du har et ledigt øjeblik. Og så har du jo kun betalt med din tid.

Jamen der er jo ikke nogen, der ser mine artikler, tænker du måske. Og nej, det er der ikke. Ikke i begyndelsen i hvert fald. Og det er præcis det, der får mange til at vælge den lette (men ekstremt dyre og anmassende) AdWords-annonce. Du skal have tålmodighed, når du går i gang med CM. Til gengæld slår du to store, fede fluer med et smæk her, for du styrker din SEO utrolig meget med content marketing-artikler på dit eget domæne. Som du måske ved, har kvalitetstekst meget at sige, når du laver søgeoptimering af din webside. CM-artikler kommer til at indeholde alle dine vigtigste søgeord på en helt naturlig måde, og når du samtidig laver tags til hver artikel, sender du hundredvis – måske tusindvis – af nye sider ud i Googles indeks. Og så skal du se – de vil snart begynde at dukke op i Google og sende folk ind til dig.

Derudover holder CM-artikler rigtig godt på de besøgende, der kigger forbi. Når du skriver spændende artikler og linker rundt mellem dem, bliver folk længe hos dig. Og det er et brugersignal, Google holder øje med. Desuden får dine artikler dig til at fremstå som en troværdig autoritet inden for dit fagområde, og folk vil være mere tilbøjelige til at handle med dig, fordi de føler, at de allerede kender dig en lille smule.

Hvis du har mod på at skrive på din egen virksomhedsblog, kan du starte med at svare på alle de spørgsmål, du nogensinde har fået fra kunder og fra folk, som har vist interesse i dit produkt. Du kan også skrive artikler, der fortæller historier om kundeoplevelser eller nye tiltag i virksomheden. Uanset hvad, skal det være noget, der er interessant for folk at læse.

Hvis du er til gammeldaws bøger, kan du finde mere inspiration til CM (og blive imponeret over effekten, ligesom jeg blev) ved at læse Epic Content Marketing af Joe Pulizzi.

 
 
Bedømmelse

Fra : 3773


Dato : 19-06-18 00:04

..opgav da jeg efter en tilsvining af alle andre kom til budskabet om at ville sælge noget. Annoncører plejer atskulle betale for ting.

Bedømmelse

Fra : Eyvind


Dato : 20-06-18 19:53

Der var en gang en som fortalte mig, at de nemmeste kunder er dem som selv er sælgere.
Jeg er ikke sælger.....................................

Ps. Jeg kan ikke se hvad tippet er.

Bedømmelse

Fra : Stouenberg


Dato : 22-06-18 08:26



Bedømmelse

Fra : ans


Dato : 22-06-18 20:13



Bedømmelse

Fra : ara


Dato : 23-06-18 09:32



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke lave en bedømmelse til dette tip.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408646
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste