/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
FAX på PC
Fra : Sandvad261
Vist : 2952 gange
100 point
Dato : 03-02-07 16:08

Er der nogen der har forstand på hvad der skal til for at man kan bruge sin computer til at sende en fax.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-07 16:12

Jeps... et gammeldaws modem og software f.eks WinFax fra Delrina.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Winfax&meta=

Du kan også vælge en web-baseret (internet) løsning f.eks Efax http://home.efax.com/s/r/dk_en_search?VID=40268&CMP=BAC-int15&gclid=CP3qgYq-kooCFRvXXgody0D_ig

http://home.efax.com/s/r/uk_home?CMP=OTC-uk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-07 16:14

NB: I Danmark er vi ikke kommet så langt hvad angår fax på e-mail. Dem der er koster en bondegård - se f.eks http://www.nordiccall.dk/fax-service.html?gclid=CIDIrNC-kooCFRbrZgod-lg9fA

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 03-02-07 16:31
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-07 16:51
Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 03-02-07 17:19

Uanset hvad du vælger skal du have en telefonlinie, du kan ikke sende fax via internettet, med mindre du har en udbyder der har opsat en gateway du kan bruge, lige som ved IP-telefoni. men hvis du har det eller har en telefonlinie til fastnet, kan du bruge de løsninger der står her over i de andres komentar.
Jeg gik ud fra at du spurgte om det kunne lade sig gøre at faxe over din ADSL forbindelse, efter som du har stilt spørgsmålet i ADSL-gruppen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-07 17:23

Buldog... vel kan man så - nærlæs nu lidt på: http://home.efax.com/s/r/uk_home?CMP=OTC-uk og de andre henviste link(s).
Man behøver ikke en telefonlinie (selv om det nok er det billigste i længden), det fungere fint via ADSL (og mail)... de firmaer jeg henviser til, lever faktisk af det
Billigste løsning i længden, er nok en faxmaskine... ind til Danmark kommer ordentligt med som på eFax... hvor man iøvrigt også kan oprette Danske numre.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 03-02-07 19:12

Som jeg også skriver i mit tidligere indlæg er der brug for en gateway og det er sådan en dem der lever af det har. det er stadigvæk en til du skal tilmelde dig og betale yderligere for og det er ikke mit intryk at det var det som Sandvad261 søgte og hvis det var er det mig der har taget fejl.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-02-07 20:23

Tak for svaret CLAN.
Og til alle de andre der ville ofre tid på dette her, men jeg valgte dette svar fordi det var den lige på og hårdt, så nu vil jeg gå ud og købe programmet Winfax Pro.
Hej

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-07 11:11

Hej igen (lidt tømmermænd i dag)
Takker for points
Gateway or whatever... du vil blive glad for Winfax Pro. Jeg har/havde selv en ældre version i tidernes morgen (tilbage i modemets tidsalder), og den var jeg vældig glad for, det fungerede perfekt. Dengang hed software producenten Delrina, men jeg kan se, at det nu er overtaget af Symantech.
Fortsat go' weekend (hvad der nu er tilbage af den) til alle
Søren