/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Panoramabilleder
Fra : valdera
Vist : 2119 gange
100 point
Dato : 03-02-07 09:28

Panoramabilleder
Jeg så i Torsdags i rabatten på dr. tv 1 omtale af et program til at lave flere billeder om til langt panoramabillede. Jeg har forsøgt at dounloade programmet som er gratis. men jeg syntes ikke jeg kan få det rigtigt installeret. Jeg håber der er en der kan hjælpe, da det ser spændende ud,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-07 10:16
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-02-07 13:40

Nu da du har stillet spørgsmålet her i kategorien PhotoShop, så vil jeg da lige gøre dig opmærksom på at, i CS2'eren er der én sådan funktion som kan sætte en række billeder sammen så det bliver til et panoramabillede

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-02-07 19:16
Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-02-07 19:24

Programmet virker perfekt.
Det færdige billede bliver åbnet med Windows biled og fax fremviser,
hvor du så bare skal klikke på ikonet, ''diskette'' for at gemme.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-02-07 19:30

Jeg kan dog se billederne skal være i ''IMG'' før du kan bruge dem i programmet.
Og nu kan jeg ikke lige finde hvilket program der kan konvertere.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-07 19:50
Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-02-07 21:56

Irfanwiev kan bl.a. konvertere det, det kan faktisk meget mere end du umiddelbart tror, og så kan det jo downloades fra mange forskellige servere. (Meget billigt, Koster inge penge og er gratis)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-02-07 23:02

Programmet kan faktisk lave godt lave det i jpeg format.
Står også i README
Men billederne skal ''overlappe'' hinanden, og ikke for store vinkler, før de kan ''finde'' hinanden.
Tror det virker bedst ved udendørs foto´s, taget over stor afstand.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-02-07 23:35

Se ind på http://www.4shared.com/dir/1636720/39819321/sharing.html hvor der i mappen HTML ideer er lagt tre eksempler for billedpanorering. De er pakket i hver sin ZIP file.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-02-07 23:43

Ved at gennemse de billeder der er i de tre eksempler, vil du se at nogle af dem, har en pæn og glidende overgang, medens andre er mindre heldig sammensat.
I nogle af eksemplerne, er der også en god elevation, medens andre kun er ren panorering.
Der er også zoom funktion i nogle af eksemplerne, så måske du kan bruge grundideen i et af dem!

Godkendelse af svar
Fra : valdera

Dato : 05-02-07 08:26

Tak for svaret disken.
Det var dejligt også at vide der var flere muligheder

MVH Valder