/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
skattefradrag (ny på arbejdsma
Fra : krizz20
Vist : 689 gange
210 point
Dato : 02-02-07 20:20

Hej har fået min første løn fra min uddannelse
jeg er ny på arbedjsmarkede

Spørgsmål
Kan det være rigtig ens skattefradrag bliver forandret fra månede til månede
i denne månede fik jeg ca 500 kr. mindre end sidste månede
hvordan finder man ud af hvor stort det bliver i næste månede

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 220 point
Dato : 02-02-07 20:26

Hvert år får du et nyt skattekort, som er beregnet ud fra din løn, andre indtægter og dine fradrag, f.eks. kørsel.

Hvis du har fast og og ikke har lavet dit skattekort om, så vil lønnen være den samme måned for måned.

Det skyldes derfor nok bare, at din januarløn er med det nye skattekort. Får du fast løn, altså det samme bruttobeløb hver måned?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-02-07 20:31

www.skat.dk under Borger/Tastselv kan du selv tjekke og rette dine oplysninger.

Koden dertil kom sammen med dit skattekort.

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 02-02-07 20:33

Tak for svaret Ysseven.

fedt tusinden TAK

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-02-07 20:38

Velbekomme! Og tak for point...

Der er mange forhold at tænke på, når man er "ny på markedet"... Går ud fra, at du har tjek på eks. kørselsfradrag, ikk'? Hvis du har mere end 24 km (altså 12 km hver vej) til job, så kan du få fradrag. Det samme gælder for medlemsskab i fagforening.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-02-07 20:55

Og husk at tjekke, om din årsløn er samme som den, som SKAT har brugt til beregningen...

Hvis du er steget meget i løn i forhold til SKAT's oplysninger, så giver det skattesmæk, og det udløser er dårligere fradrag 2 år senere!