/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Klip
Fra : prinsessenFlip
Vist : 20676 gange
50 point
Dato : 31-01-07 14:56

jeg er gået i gang med at lave fastelavnris til min datter, det er så meningen at vi skal klippe of klister sammen et til hendes far.

Vi har været på biblioteket og købt bøger med klippe klister ting, men det har ikke rigtigt været for hendes aldres gruppe. (3år)

Er der nogen steder på nettet hvor man (gratis) kan hente skæbeloner, det må også godt være andre fastelavns ting i mellem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-07 15:05

Da jeg var dagplejer, klippede jeg en kat, den der nemme slags, så hjælp børnene med at klippe en laaaaang hale,(sådan en i spiral) de "hjalp" også med at klippe halvmasker, og kroner. Børn på tre år er ikke så gode til at klippe efter streger, så du må lige give en hånd med..

Vi pyntede også riset med lange strimler af crepe/silkepapir,sat i bundter, og maskerne med pallietter, konfetti og glimmer, jeg duppede limen på, og børnene dryssede glimmeret (det kunne jeg så ha i hele hytten bagefter )

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-01-07 15:15

Prøv evt. at kigge under papirklip http://www.duda.dk/Grundfag/Handarbejde/handarbejde.html

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-01-07 15:44

Biblioteket har garanteret bøger om den slags, hvis de ikke er udlånt...

Men popcorn på snor er måske en idé?

Ellers må du øve dig i at tegne en skabelon af en kat m.v.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 31-01-07 16:23

Hej.

Jeg har en skabelon til sorte katte. Man kan enten bruge den som den er, eller man kan klippe halen af den og erstatte halen, med feks lange strimler af gavebånd ( sat på med en hæftemaskine)i den farve man nu syntes. Da jeg arbejdede i en SFO, var der mange børn der valgte at klippe halen af, og sætte gavebåndsstrimler på, og nogle krøllede de forskellige bånd, og andre pyntede katten med div perler/og eller palietter. Og så var der mange der satte de der rulleøjne på.. Og der blev sat fjer på, i alle regnbuensfarver. Hvis du vil vil jeg gerne sende den skabelon til dig.

www.arla.dk er der en side der hedder børnehjørne, og der er b.la noget med fastelavsklip.

Børn elsker at pynte de ting som de slev klipper ud, så er de ligeglade med om det ligner noget eller ej , bare de selv har lavet og pyntet det de klipper ud..

Held og lykke med projektet..

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-07 16:29

Her er der en af de mere avancerede katte

http://www.papirgrotten.dk/visside.php?num=4960

og her en ide til en halvmaske, den vil farmand nok syntes skal laves lidt mere mandligt

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-07 16:30
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 01-02-07 07:57

- Og nogle "kykkelige kyllinger" (størrelsen kan tilpasses afhængig af, om det er til at hænge på fastelavnsriset, til diverse dekoration eller lign.: www.cchobby.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-07 11:17

Ti hi Balcanard, er kyllingerne ikke til påske... ja jeg længes nu også til foråret og februar kan ikke gå hurtigt nok

Godkendelse af svar
Fra : prinsessenFlip

Dato : 04-02-07 20:02

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-07 13:50

Selv tak.