/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
FDM/Dansk Autohjælp/Falck
Fra : SandraFalk
Vist : 2321 gange
100 point
Dato : 25-01-07 14:53

Vi skal bruge en ordning til hvis der skulle ske noget med bilen osv.
Har før været med i Dansk Autohjælp og været glade for det.
Jeg leder efter en ret billig løsning.
Pludselig falder jeg så over at man kan få abonnementet billigere, hvis man er med i FDM, og så er der mange rabatter hos FDM, man samtidig kan benytte sig af. Men er det noget der duer??
Kan det betale sig? Synes der står at man skal betale 100,- for hver bugsering, hvis man benytter Dansk Autohjælp igennem FDM? Det er da lidt snyd, når nu man betaler abonnement?
Og så er det jeg tænker, hvad med et Falck abonnement, om det bedre kan betale sig?
Vi har snakket om at ville køre på bilferie, da vi har fået os en dejlig stationscar... Er der så nogen af de selskaber, jeg helst skal vælge..?
Hører gerne for og imod de forskellige forslag...

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 25-01-07 15:00

tag evt. lige en snak med dit forsikringsselskab alt efter hvor din bil er forsikret. måske kan du få rabat gennem dem og så slipper du for at melde dig ind i FDM. bare et lile tip

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 25-01-07 15:11

Er med i Fair.. Jeg var tifligere med i GF, og derved Dansk Autohjælp.. Men Fair er bedst/billigst pt. med mine forsikringer.. Har dog ikke hørt at de gav rabat - måske..

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-01-07 15:16

Jeg kan kun fraråde Falck. De holder ikke aftaler, og de glemmer det lovede prisnedslag for svigtet minutgarranti, kan sende dig min historie, hvis du oplyser din mail.
Hos dansk autohjælp skal du kun betale de 100kr, såfremt de selv overholder deres minutgarranti. (Det gør de i reglen)

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 25-01-07 16:08

Jeg tror, der kan findes dåelige erfaringer, med begge selskaber!
Jeg har valgt DAH, da de absolut er billigst, så længe man ikke bruger dem flittigt
Men kører man rundt i en gammel bil, hvor der er chancer for flere assistancer pr. år, skal man vælge Falck!!

Gert

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 25-01-07 16:20

Du skal lige huske, har du kaskoforsikring er din bil "forsikret" gratis i udlandet.

Har du det røde kort (fra forsikringen) og din bil bryder sammen i Tyskland, bliver din bil transporteret hjem uanset om du er medled af Falck eller lign.

Så skal du på ferie, og du mener du kan komme til Tyskland kan du roligt køre videre imod Italien eller Spanien

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 25-01-07 16:33

Ok ja vi er kaskoforsikret..
Hmmm det bliver da nok Dansk Autohjælp så.. Der er ikke nogen der har noget at sige om FDM's rabatter? Brugbare/knap så brugbare?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-01-07 17:17

Kaskoforsikring.........................så har du også SOS - spørg dit forsikringsselskab.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 25-01-07 18:01

Hej

Hos os er vi glade for DAH og FDM. Vi har alle vores forsikringer samlet hos FDM og har rigtig gode erfaringer med dem.

Vi har været vant til, at når vi fik brev fra diverse forsikringsselskaber så handlede det om prisstigninger. Men fra FDM fik vi her til januar et brev om, at de havde sat vores pris NED! Det fungerer godt, og jeg oplever dem som meget pålidelige og reelle.

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 25-01-07 18:04

Derimod har jeg oplevet en telefonsælger fra Falck, der direkte sagde, at jeg da måtte være ligeglad med mine børns sikkerhed, når jeg kunne afslå hans "gode" tilbud om brandslukkere til hjemmet...

Falck - nej tak!

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 25-01-07 21:27

jeg har falck igenemmen fdm og det virker og jeg er glad for det

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-07 08:09

SandraFalk, du efterlyser erfaringer med FDM rabatter. Vi har været medlem af FDM siden 1967, og den eneste gang jeg kan huske vi har brugt medlemskortet for at få rabet, var for nogle år siden i Randers Regnskov. Det er med rabatter som med mange andre ting her i livet. Vi handler de steder de har det vi skal bruge, og når de ikke har det så???
Fx kan du få rabet gennem FDM to steder til undervognsbehandling, men ingen af stederne har FDMs eller Teknologisk instittut's godkendelse!
Man skal ikke melde sig ind i FDM for at få rabatfordele. Mange af de steder du kan få rabet er i forb. med "kulturbesøg" som fx Randers Regnskov, og det er ikke 560 kr. værd i kontingent i FDM for at få rabat på.
Når vi er medlem af FDM er det fordi jeg tidligere brugte dem jævnligt til biltester og i dag pga. man skal være medlem af FDM - hvis du vil campere på en standplads på en FDM campingplads. Det er med Falck & DAH, som med så meget andet, noget tiltaler den ene frem for den anden, Jeg har haft DAH autohjælp for år tilbage i tre år, men fik (heldigvis) aldrig brug for dem. Falck brugte jeg sidste gang omkring 1994. En venlig sjæl havde været så venlig, at sprætte to dæk op på min bil i Ålborg! Det er med Falck som med forsikringer, man har ikke noget at bruge dem til i hverdagen, men når uheldet sker, er det rart at have hjælpen ved hånden.

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 26-01-07 09:17

Tak for svaret alka.
Svigerfar har også været medlem af FDM og det ku heller ik "betale" sig mere.. Såå tak til alle jer der har svaret. Det bliver Dansk Autohjælp uden FDM..

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-01-07 12:07

vi er medlem af falck - tror vi giover 498 kr for et basis - der bliver vi hentet hvis vi kører i stykker . har en gammel bil så det er godt nok til os.