/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Slukke for strømmen til modem?
Fra : acilia
Vist : 726 gange
50 point
Dato : 21-01-07 10:51

Kære Alle
Nu hvor man skal spare på energien så vil jeg lige høre om et modem har godt af at man slukker på kontakten når man også slukker for pc'en? Er det helt ligemeget at modem'et ikke står standby?
kh
Acilia

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 60 point
Dato : 21-01-07 10:56

Sluk du bare for dit modem.
Kan det betale sig?
Det bruger så lidt strøm så det kan ikke engnag trække din el-måler.
Nu ved jeg ikke hvad det er for et modem, men du skal regne med lidt tid inden du kan bruge det, når du tænder for det. Det skal lige snakke med den anden ende og synkroniseres.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-07 11:03

Her bliver modem og andet slukket, når computeren slukkes, jeg har en usb strømskinne og har sat modem, router, printer, scanner, højtalere og skærm i den, når computeren lukkes slår den strømmen fra til usb skinnen, det har fungeret i over 2 år, så du får sikkert ingen problemer med at slukke for modemet

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 21-01-07 11:04

Jamen det lyder da super - og ja jeg ved godt at det ikke er noget særligt man sparer - men mange bække små..
Det er nu nærmere fordi jeg lige har rokeret om på alle mine ledninger og stik og nu er modem'et altså sat i et stik sammen med en lampe hvor det altså er nemmest at slukke på en kontakt.. hehe (jeg syns bare det lød så flot det med at sparer på strømmen )
Men tak! Jeg skulle bare være sikker på at det ikke tog skade!