/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Afslutning af årsregnskab
Fra : natur01
Vist : 1083 gange
20 point
Dato : 17-01-07 15:08

Hej
Vi bruger et ældre PC-Plus som regnskabsprogram og har et problem med at få afluttet årsregnskabet for 2006 således at vi kan få overført såvel lager-,kundekartotek mv til det nye år 2007.
Under hovedmenuen Finans går vi til afslut regnskab og enter,hvorved vi kan vælge afslut dette regnskab(2006).Men vi kan ikke finde en resultatkonto at indsætte;og her ligger problemet vist.Ingen af de konti vi har i systemet under kontoplan er anvendelige.
Er der mon nogen der kan hjælpe os med et godt forslag ?
På forhånd mange tak og venlige hilsener
Christine

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-01-07 16:10

Det er en statuskonto du skal finde!
Er alle dine konti oprettet som driftskonti eller har du også statuskonti?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 17-01-07 16:18

Opret en konto?

Og så kunne I jo overveje om PCplus trænger til pension - det afhænger helt af om virksomheden skal fortsætte nogle år endnu eller om den også er på vej til pension, samt om størrelsen på den.

Grunden til forslaget er, at der blvier færre og færre mennesker, der kan huske noget som helst og dermed kan hjælpe jer. Tilsvarende vil en revisor (hvis I bruger sådan en) blive billigere i drift med et system han kender, frem for noget han ikke kender, og slutteligt kan det blive besværligt på et tidspunkt at få den til at køre på de nyeste pc'ere. Det er altid bedre at planlægge det, frem for at du en dag står og det så skal være NU evt endda med tab af data.

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 20 point
Dato : 17-01-07 19:15

Du skal vælge en konto (eller oprette hvis den ikke findes), der hedder noget i retning af "overført fra tidligere år". Kontoen er under Egenkapital-gruppen.

I øvrigt vil jeg give mariafrederiksen ret i, at I seriøst bør overveje at skifte til et nyere program, såsom SummaSummarum2 eller Navision C5.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 17-01-07 21:44

Det er ved at være nogle år siden at C5 hed Navision til "fornavn" I dag hedder Microsoft Business Solutions eller MBS

Godkendelse af svar
Fra : natur01

Dato : 18-01-07 14:18

Tak for svaret Paulus1.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-07 15:31

Hej natur1,

da du fortsat ikke fik løst dit problem, bør du oprette et nyt spørgsmål med henvisning til dette:

Ref.: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=99108

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : natur01

Dato : 01-02-07 14:28

Hej til Jer der venligst svarede på mit spørgsmål-
Vi har nu løst problemet,men må vist snarest anskaffe et nyt og bedre regnskabsprogram som foreslået.
Mange venlige hilsner
Christine

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 01-02-07 19:13

Tak for tilbagemeldingen.