/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
2 spørgsmål
Fra : frthah
Vist : 739 gange
100 point
Dato : 17-01-07 10:25

- Kan man låne penge fra et kredit firma frem for banken. beløb a 500.000 dkr. Og hvem er de?
- Jeg starter et en butik op som hoved beskæftigelse, men samtidig har jeg mig et deltidsjob, hvordan forgår det såh? hva ska jeg tage hensyn til?

hilsen herfra

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 110 point
Dato : 17-01-07 10:43

Kreditfirmaer kan tage livet af din forretning, før du nogensinde er kommet i gang!

Omkostningerne er alt for dyre - og du kan ikke udnytte en vækst i forretningen ved et "envejs-arrangement". Lad være!

Få i stedet en dialog med din bank og gerne efter at du har fået rådgivning, budget m.v. hos en statsautoriseret revisor.

Det er hårdt at starte egen virksomhed - og mere krævende, end mange tror. Jeg er nervøs for, hvordan du vil finde tid til det hele... Har selv prøvet det og kender prisen!

SKAT har en særlig iværksætterside. Har du læst den?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=204908&vID=0

Kommentar
Fra : frthah

Dato : 17-01-07 10:49

Hey ysse.

Tak for info..

jeg vil kigge videre på det. klart (-:
Hva det angår, så er det en forretning som er kørende i forvejen.. men under al omstændigheder så er det en ny startede virks. fra min side af.

Tak

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-01-07 11:28

Du skal ikke gå ud på det grå lånemarked. Renten og diverse gebyrer er alt for dyre.
Hvis du ikke kan låne i dit eget pengeinstitut, så må der vare et eller andet galt.
Der er normalt ingen problemer med at låne til opstart af egen virksomhed.
HOLD DIG VÆK FRA DET GRÅ LÅNEMARKED.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 17-01-07 15:44

Ved ikke om du har fået dine svar men ellers findes der en god hjemmeside og giver godt svar og hjælp til selvstændige.
www.100svar.dk

Godkendelse af svar
Fra : frthah

Dato : 07-02-07 17:36

Tak for svaret Ysseven.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 07-02-07 17:45

Selv tak.

Håber at finder den rigtige løsning, som kommer til at fungere for dig!

Held og lykke!