/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
noder til en nybegynder
Fra : hellobal1
Vist : 24165 gange
100 point
Dato : 15-01-07 19:12

Hej ! min søn på 11 år har fået et keyboard i julegave og syntes ellers det var rigtig sjovt at spille, men men det bliver hurtigt kedeligt når man kun kan spille lille peter edder kop...

Sååååå er der nogle der ved noget om der findes nogle begynder noder enten på nettet eller på biblioteket ??? Han kan ikke noder så det skal virkelig være for begyndere og hans mor !

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 15-01-07 19:19

Du vil have størst held med at finde nybegyndernoder på biblioteket

http://dvm.nu/hierarchy/super/100/index.tkl?focus=&format=medium&type=sheetmusic&advanced_search=&simple_search=&cclterm1=&cclfield1=&cclterm1=klaver&simple_search=1&cclfield1=tekst&focus=&x=14&y=24

Du kan evt. henvende dig i en musikforretning eller nodeforlag http://www.kleinert.dk/ for at få nogle noder til børn

pøj pøj med musikken

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-01-07 19:26

Har lidt noder for begyndere, ganske vist til guitar, men mon ikke de kan bruges
til et keyboard.
http://www.steenmartinsen.dk/dex/skrald/Image20.jpg
Har 5 hæfter, jeg kan sende dig.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 19:33

Hvis du går i en musikforretning vil de fleste kunne levere nodebøger/orgelkurser, som er enkle at gå til.

Nogen af dem har f.eks. en bogstavangivelse over hver node og du kan få et tilsvarende klæbeark, som du sætter på tangenterne - og så er det bare at starte.

Der findes f.eks. en Engelsk/amerikansk nodeserie hvor alle noder er markeret med et bogstav ovenover - det betyder mindre at den er på Engelsk, når man kun skal bruge noderne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 19:55

http://www.aage.dk/default.asp?page=/shoppingsystem/vare.asp?varenr=35643

jeg ville også læne til biblioteket - men mange steder kan du købe brugte lærebøger til keyboard - dog ovenstående link er til at betale sig fra

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-07 20:12

Dette skulle være en "klaverskole" jeg har ikke prøvet det efter!!!

http://www.looknohands.com/chordhouse/piano/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-07 20:13

Dette er et link fra mit forrige link, det ser mere rigtigt ud

http://www.free-online-piano-lessons.com/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-07 20:14

http://www.free-online-piano-lessons.com/piano-scales.html når man sammenligner de to link giver det mere mening

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 20:33

http://gardenofpraise.com/keybdles.htm slet ikke så tosset siger en gammel keyboard player

men - det kan være lidt vanskeligt med at bruge pc til indlæring - og videre forløb - det er langt nemmere at bruge de lærehæfter der findes - og noder osv har biblioteket også

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 16-01-07 11:02

hejsa
de er en god hjælp man kan finde noder for begyndere.
Hvis han gerne vil lære noget mere ,kan du jo også melde ham til musiksskolen,du kan jo spørge hans klasselære om der er musikskol der hvor han går i skole eller en skole der er tæt på hvor i bor

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-07 11:23

hvis din søn ikke kan noder som du skriver - er det vigtigste at han lærer noderne og det kræver undervisning - både at kende noden / noderne - og at placere dem rigtigt på keyboardet - så det er ikke bare at finde noder for begyndere . Nettet har mange hjælpende fiduser - men basis er og bliver nodekendskab. Er han interesseret nok skal han nok få det lært - og har skolen mon ikke musikundervisning ??????

Ud over det er der musikskoler hvor netop keyboard er til at lære rimelig hurtigt i og med der både kan læres med noder og becifringer (en smule nemmere for nogen) - så mon ikke knægten skal ud og lære lidt for at komme hjem og imponere gang på gang

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 02-02-07 13:01

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-07 17:11

Selv tak.

Kommentar
Fra : jensbastrup

Dato : 13-02-11 11:23

www.nodeportalen.dk er der et par gode links til begynderklaver under "gratis noder" samt gratis programmer til at lære noder med.