/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Hvor længe kan han trække den?
Fra : rosekamp
Vist : 809 gange
200 point
Dato : 08-01-07 07:43

Min mor bor til leje i en lejlighed og har gjort det siden maj. Til lejligheden hører en dobbeltgarage, hvor der er hul i taget så der ligger flere cm. vand på gulvet, hvis det regner kraftigt. Det kan hendes møbler, som er opbevaret dernede, samt andre ting selvfølgelig ikke holde til i længden. Udlejer har, siden lejemålet begyndte, lovet at få ordnet hullet i taget samt få fjernet noget gammelt ragelse, han har stående dernede. Ingen af delene er imidlertid blevet bragt iorden, selvom han telefonisk har lovet det utallige gange.

Hvad skal vi gøre? Garagen er jo en del af lejemålet og mor betaler jo for en garage hun ikke rigtig kan bruge. Kan man f.eks. skrive at man tilbageholder noget af huslejen til det er bragt iorden? Eller kan man skrive at man selv finder en håndværker for udlejers regning (han påstår jo han ikke kan få fat i en tømrer, men en murer kan altså også sagtens lukke et hul i sådan et tag og det kan ikke være rigtigt at det skal tage 3/4 år før nogen kan ordne det)?

Hvad skal vi gøre?

Accepteret svar
Fra : BarkeBillen

Modtaget 210 point
Dato : 08-01-07 08:27

henvend dig i llo,,den klarer de hurtig.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 08-01-07 08:41

Ja du henvender dig hos LLO...her er deres lokalkontorer:
http://www.lejerneslo.dk/

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-01-07 09:00

Citat
selvom han telefonisk har lovet det utallige gange

Det er altid det eneste rigtige at rette skriftlig henvendelse i situationer som din mors (og mange andre), for ellers det kan være svært at bevise, hvor længe det har stået på. Telefax med kvittering er det allerbedste...

Men LLO er et fint løsningsforslag. Tjek dog lige "ekspeditionstiden", for alt andet lige, så er det jo praktisk talt gratis, så det kan måske tage lidt tid.

En anden løsning kan være at bruge en advokat. Din mor kan nok få fri proces, hvis hun er enlig
og hun ikke tjener mere end 248.000, og 315.000, hvis hun er gift/samlevende. Du kan læse mere på www.friproces.dk.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 08-01-07 10:00

Nu prøver hun at ringe til LLO i eftermiddag og så ser vi, hvad de siger til det.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-01-07 14:35

Han kan stort set trække den lige så lang tid han vil, med mindre din mor søger prof. hjælp.

Kort og godt, se af at få fingeren ud og kom i gang, hvis det da ikke snart er ved at være for sent.

MVH

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 08-01-07 14:45

Citat
Han kan stort set trække den lige så lang tid han vil, med mindre din mor søger prof. hjælp.

Kort og godt, se af at få fingeren ud og kom i gang, hvis det da ikke snart er ved at være for sent.

MVH

Tal dog pænt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-07 16:25

En garage er beregnet til biler, ikke møbler som for øvrigt burde opbevares i varmlager.
At møbler tager skade der må hun selv stå for.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 08-01-07 16:42

Citat
En garage er beregnet til biler, ikke møbler som for øvrigt burde opbevares i varmlager.
At møbler tager skade der må hun selv stå for.

Teil - det er da overhovedet ikke det det drejer sig om. Udlejer vidste godt der skulle opbevares reoler m.v. i til værktøj og hvad andre normale mennesker vel også har i deres garage.

Jeg vil gerne have seriøse kommentarer med links til at underbygge, hvad der bliver skrevet og ikke alt det andet ævl, som desværre snart kendetegner hvert indlæg i dette forum.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-07 17:25

Det er seriøst.
Et garage er et koldlager, møbler finder kun en tåbe på at placere der.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 08-01-07 19:35

Så du kender f.eks. ingen der har en metalreol stående i sin garage til f.eks. værktøj? Som bekendt kan metal ikke ret godt tåle at stå i vand uden at ruste op. Nu er det jo ikke palisandermøbler hun har stående.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-07 19:40

Jo jeg har en galvaniseret reol i garagen.
Det ændrer stadigvæk ikke på at træ ikke tåler opbevaring
i et koldlager.
En bil klarer vel lidt regn gennem et utæt tag. Glem alt om
erstatning, og en hastesag bliver det næppe.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 08-01-07 20:04

Der er da ingen der har snakket om noget med erstatning

Hvis du synes din tid er for kostbar til at læse spørgsmålene igennem inden du svarer - kan du så for guds skyld ikke lade være at svare?

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 06-02-07 07:04

Tak for svaret BarkeBillen, det blev dog heldigvis ikke nødvendigt da han endte med at komme til fornuft.