/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
2 computere på samme net
Fra : popper
Vist : 2409 gange
100 point
Dato : 05-01-07 01:42

Min kone har købt en brugt bærebar pcer, og nu vil hun gerne have at den også bliver tilsluttet netværket, men kan man det, vi er ved at skifte til cybercity med vores bredbånd adsl, jeg mener at man skal have 2 ip adresser og der derfor bliver dobbelt så dyrt. Ville det være en god ide at vælge trådløst netværk i denne forbindelse. På vore stationære pc er der win xp pro og den bærebare har win 2000.
venlig hilsen
popper

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-01-07 02:05

ved at få en ip mere burde det absolut ikke være dobbelt så dyrt, men i kan jo få fat i en router.

Den skal bruge en ip og så kan man tilslutte op til 253 computere eller deromkring (på 1 ip)

Det trådløse kommer der nok et svar på senere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-07 02:05

Der kan sagtens være 2 eller flere computere på nettet samtidig, du skal bruge en router som tilsluttes dit bredbånds moden, og så fordeler forbindelsen til flere computere, du behøver ikke mere end 1 (statisk) IP adesse, og du kan vælge trådløs eller med net ledning til computeren eller begge dele, trådløse routere har typisk 4 net stik, du kan sagtens købe en router på nettet eller hos din it forhandler og selv sætte det sammen, driller det så er der flere eksperter på Kandu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-07 02:12

Du får lige et linktil min trådløse router: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230604 de kan fåes billigere, men denne har den store fordel, at der indbygget et USB stik som du kan sætte en printer på, så alle computere på netværket kan dele den samme printer også trådløs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-07 02:20

Her er absolut billigste router på www.edbpriser.dk : http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=193765 223kr leveret hjemme hos dig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-07 02:48

Hej popper - til din oplysning kører jeg med 3 computere via router og jeg har intet gjort andet end at sætte kablerne fra routeren i computerne - så det eneste det koster dig er en router som o.v.n så glimrende har forklaret dig alt om.

//bentjuul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-07 05:15

Det er en brugt bærbar som i vil have på nettet, der er måske ingen netkort i en brugt ? Så er der mulighed for at købe et sæt med trådløs router og usb netværks adapter: http://www.itbutikken.dk/i/98723/1.htm

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-01-07 09:00

jeg kører med internet og telefon fra Cybercity
deres standard router, der er gratis med, har kun en udgang
jeg har så købt en switch til ca. 100- kr
det kører rigtig godt med 4 computere

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-01-07 09:03

det udstyr jeg har fået af Cybercity er et combineret modem/router
du kan evt. spørge dem om hvad det er du skal have

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 09:16

Du skal bruge en router til at holde styr på hvem der er på nettet.
Og så skal du lige se hvad den bærbare har af indbygget grej
Nu kan du vælge om den bærbare skal have trådløs forbindelse eller kabelforbindelse. Det er nemmest med kabelforbindelse.
Der er to slags routere - med eller uden trådløs (wireless Access Point)
Fortæl hvad det er for en Bærbar..........navn og model

Alt foregår på samme IP (statisk eller dynamisk)

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-01-07 11:12

Til e.c
det er en compaq armada 500

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-01-07 12:23

Til e.c
det er en compaq armada E 500 jeg glemt E før om det gør nogen forskel

Til o.v.n.
Den har netværkskort og det fungere

Til alle
Jeg forstår at jeg skal købe en router og så den vej forbinde de 2 computere nu ved jeg i skrivende stund ikke hvilken box jeg får fra cyber city men det vil jeg spørge om

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 13:18

Ok - det er netop en compaq Armada e500 jeg sidder ved og den kører på nettet via en adapter og en router
eller som lige nu via det indbyggede netkort og med kabel til en router
Jeg har indstalleret XP og det går fint når man har hentet driverne til den.
Fulgte der en CD med den Compaq.

Jeg har to stk e500 men den ene er desværre uden harddiskholder.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-01-07 13:21

Til e.c
Fulgte der en CD med den Compaq.
Nej det gjore der ikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 13:23

Ja - for som sagt tidligere - hvis der følger en router med et netstik så er det bare en billig switch (helst ikke hub) og i er kørende.
Trådløst er lidt tricky for der er USB1 ved siden af strømstikket og det er lige til øllet med en wireless adapter .................men den kan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-07 13:32

Du skriver at i er ved at skifte til Cybercity, prøv lige ar læse Cybercitys side om flere computere på nettet, for eksempel her: http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/traadloest_switch_udstyr/priser/

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-01-07 13:37

Til e.c
Med en switch kan vi så være på begge computere på samme tid på nettet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 13:47

Sådan ser det ud hos mig/os

internet...ADSLmodem....router1/AP.......router2/AP.....1 fast og 2 wireless.
..................................udfra router1/AP.....switch...2 fast comp.
..................................udfra router1/AP.....switch...1/2 wireless

Alle er på nettet samtidig men de kniber kraftig download samtidig, dog mærkes det ikke ved alm surfing.
Forbindelsen er 1Mbps/128

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-01-07 13:56

Jeg har lige talt med cyber city ang. switch, den ordre de har fået kan ikke laves om umiddelbart, men jeg skal vente til jeg er online hos ciber city, før den kan byttes til en router med switcher.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 14:03

Hvad indeholder din bestilling da.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-01-07 17:49

Nu vil jeg ikke trampe i det, men det kan sagtens lade sig gøre, der er rigtig mange gode forslag fremme, så bare følg dem!

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-01-07 23:56

arbejde arbejde ja den tar meget af ene fritid
Det som er bestildt hos cibercity er et standart opsætning. men kan først laves om efter at den er sat op

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 10:01

Jeg har en router m 4 port switch Level One du skal få for 100,- + fragt. Bare sig til og jeg sender den til dig. Den har kun været brugt i et halvt år pga overgang til trådløst.

Det vil jeg måske også foreslå dig at gå over til trådløst selvom jeg så måske ikke sælger min router

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-07 11:03

Forslag:
Lad os vente til du har fået dit udstyr fra cybercity.
Så er det nemmere at vurdere hvad du har brug for.
Og du/i kan gøre op med jer selv, hvad i vil......trådløst / ikke trådløst.

Det er et billigt og nemt løsningstilbud fra Fijala.
Især nemt at sætte op og bruge.
Trådløst kræver lidt mere benarbejde hvis det samtidig skal være sikkert.

Næsten alt kan lade sig gøre, men noget er lidt sværere end andet.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 06-01-07 12:08

Til Fijala
Tak for tilbudet men som e.c skriver er det måske en god ide at vente til jeg ser hvad det er jeg får fra ciber city

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 12:37

helt enig og lad dig ikke presse af mig

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 12-01-07 02:19

Tak for svaret e.c.