/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Vælte væg
Fra : janandreasen
Vist : 1922 gange
20 point
Dato : 29-12-06 18:03

Jeg skal fjerne/vælte en væg mellem to værelser. Vægen er ikke bærende. Vægen er formentlig en koksvæg med jern stivere i. Jeg har før fjernet sådan en væg, men hold da op hvor det støvede. Jeg startede med en bajonetsav og det gik fint indtil den skulle skære jernstiverene over. Istedet var jeg nød til at bruge en vinkelsliber som selvfølgelig pløjede igennem. Der kom dog så meget støv at jeg næsten ikke kunne se vinkelsliberen mens jeg skar, det var ikke rart. Hvem har erfaring med korrekt nedtagning af vægge, hvilket værktøj er det bedste at bruge, hvor starter man osv. Det vil være super, hvis i ønsker at dele deres viden. På forhånd tak

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-12-06 18:25

Sæt en metal klinge på din bajonetsav det støver ikke så meget...
Vægen kan kan du også nedlægge med hammer og mejsel.

Så større er problemet vel ikke eller?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-06 19:44

Du kunne jo låne en industristøvsuger og rigge til til ved nedbrydningen, det hjælper da noget.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-12-06 09:51

kan du lige forklare, hvad du mener med en koksvæg.