/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Farvning af betræk til sofa
Fra : janandreasen
Vist : 1970 gange
20 point
Dato : 27-12-06 21:11

Hej er der nogle der har erfaringer med at farve sofa betræk eller lignende tekstiler? Jeg påtænker nemlig at købe en sofa med fuldt aftageligt betræk overalt. Desværre findes sofaen ikke i den farve jeg ønsker, nemlig støvet grøn. Jeg har mulighed for at købe betrækket i hvidt, hvilket jeg har læst skulle være godt som udgangspunkt til farvning. Men hvordan farver jeg så betrækket grønt og kan det gøres i vaskemaskinen, det fylder jo en del med hynde og sofa betrækket eller findes der firmaer som gør dette?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-12-06 21:19

Jeg har idag med stort held farvet en del bomuldshåndklæder i vaskemaskinen.

Det kommer an på hvilket materiale betrækket er lavet af. Få oplyst dette, og gå derefter i Matas, de har et stort udvalg af farver - husk salt -

For år tilbage, har jeg også fået farvet en frakke i mit lokale renseri, så der er også en mulighed der, men under alle omstændigheder, få oplyst materialet først

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-06 22:40

Citat
det fylder jo en del med hynde

hynden skal da forhåbentlig ikke farves med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-06 22:51

hvis jeg var dig ville jeg købe sofaen og betrækket og få en fagmand til at farve det - der er mange renserier der tilbyder den service - så er du sikker på at få den rigtige farve og sikker på den holder