/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Ansættelsesbrev/kontrakt
Fra : Sallus
Vist : 963 gange
20 point
Dato : 27-12-06 21:05

Har i mange år arbejdet inde for det offentlige, men har her i det nye fået ansættelse inde for det private erhverv. Er det almindeligt at man også her får et ansættelsesbrev/kontrakt?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-12-06 21:10

du må slet ikke påbegynde arbejdet før din kontrakt er bragt i orden, så det må siges at være meget normalt. det er et lovkrav at den skal være der.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 27-12-06 21:18

Man skal have en ansættelseskontrakt inden for en mdr. ellers kan det koste arbejdsgiver dyrt, mere hvis der bliver nogen....problemer... ellers kontakt evt. fagforbund og få præcis info der... Der er desværrer nogle arbejdgivere der er noget sløve til at få lavet kontrakte, men derfor kan jobbet jo godt være godt Held og lykke med jobbet.

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 27-12-06 21:19

Mange tak for hjælpen. Sallus

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 20 point
Dato : 27-12-06 22:56

Lov om ansættelsesbeviser (Lov om arbejdsgiverens pligt til at underrette lønmodtageren om vilkårene for ansættelsesforholdet, LBK nr 692 af 20/08/2002) pålægger arbejdsgiveren at give dig en skriftlig ansættelsesaftale. Han har max en måned til det. Du som arbejdstager har ingen forpligtelser i denne forbindelse. Du må således godt både begynde at arbejde uden og også fortsætte udover en måned, uanset hvad trimare46 siger. Det er kun arbejdsgiveren der før noget galt.

Loven gælder ikke for sømænd, for folk der ansættes for under een måned eller folk der arbejder mindre end 8 timer ugentligt. Det er ligegyldigt om arbejdsgiveren er offentlig eller privat.

Godkendelse af svar
Fra : Sallus

Dato : 28-12-06 16:31

Tak for svaret henrikkrebs.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 18-06-07 19:53

undskyld jeg spørger, men er der nogen der ved om det godt nok er 10.000,- det koster arbejdsgiver hvis ansættelsesbeviset først laves efter 1 måned