/ Forside/ Interesser / Helbred / Førstehjælp / Spørgsmål
10  granner01 150
Gratis førstehjælp???
Fra : nosunshine5
Vist : 5976 gange
100 point
Dato : 22-12-06 21:35

Jeg har brug for at forny mit førstehjælps-bevis. Men har ikke lige 1500 kr at hælde i et Røde Kors Kursus.

Er der nogen steder man kan tage det gratis eller til en noget mindre pris end førnævnte?

Hvad med Beredskabet? Jeg mener at have hørt noget der, men kan ikke finde noget på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-06 21:39

Du har brug for at forny dit bevis. Aneldningen er?
Arbejdsgiver - han betaler.
Privat interesse - du betaler, eller låner en stak bøger på bib.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-06 21:40

Jeg har skuffen fuld af den slags beviser
plus brandslukning.
Alle betalt af arbejdsgivere.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 22-12-06 21:42

Anledning: Jeg skal starte på en uddannelse, hvor det er et krav at have det før start.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-06 21:43

Falck har også kurser i første hjælp.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-06 21:49

Hjemmeværnet og civilforsvaret har kurser, de er dog et led i deres uddannelse af
personel. Så vidt jeg ved kan man ikke deltage i enkelstående kurser.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-06 21:51

Nogle forsikringsselskaber har af og til førstehjælpkurser.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-06 21:53

Du bør undersøge om dit uddannelssted kan tilbyde kurser før start
på den egentlige uddannelse. Det er sket før.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 22-12-06 21:54

hejsa hvor i landet bor du og hvilken udd skal du bruge det i forbindelse med ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-06 23:31

For at kunne få kurset gratis i Hjemmeværnet og beredskabstjenesten (tidl. civilforsvaret) skal man være aktiv medlem

Min datter har tilmeldt sig kurset hos Falck til kr. ca 420.

Førstehjælpskurser burde være gratis

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-12-06 23:41

Jeg har for nylig taget tolvtimers førstehjælp hos Falck - det koster omkring 1700 kr incl. moms.

Hvis man skal bruge det til at kvalificere sig til optagelse af en uddannelse, så er der kun en vej frem og det er at punge ud. Er man i forvejen ansat, så formoder jeg, det er arbejdsgivers tjans - er man selvstændig, må man selv æde den.

Jeg kan ikke forestille mig, at man kan få 12 timers kursus gratis nogen steder, men så vidt jeg husker har beredskabet nogen, der er billigere end Falcks.

Hvis du i forvejen har tolvtimers kursus, kan du sikkert nøjes med et tretimers opfølgningskursus - det er måske værd at undersøge

Vaxen

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 23-12-06 09:24

Hej Thyfoon
Jeg bor i Odense og skal starte på Fodterepeut uddannelsen i Randers, forhåbentlig, til sommer. Søger om optagelse nu.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-06 09:38

Du har jo god tid til at undersøge mulighederne og at
tjene den skilling der skal til.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-12-06 10:26

Hvad er det for et kursus du har i forvejen?

Vaxen

Kommentar
Fra : Erik10

Dato : 23-12-06 10:30

Hej
Hvis du har et førstehjælpsbevis, og skal havde det fornyet.Kan du kontakte ASF-Dansk Folkehjælp, de køre et repetitions kursus, det koster under kr. 500,- Hermed et link.

http://www.asf.dk/my.php?site=1&language=

MVH
Erik

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 23-12-06 16:34

hej nosunshine5

sender dig en pb

Accepteret svar
Fra : Panduro

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-07 15:46

Et genopfriskningskursus kan fåes gennem Beredskabsforbundet. Det koster 65 kr. Det tager 3 timer hvis dit bevis ikke er mere end 3 år gammelt. Ellers skal du tage et nyt 12 timers kursus. Ps. det koster 125 kr og du kan ringe til Beredskabsforbundets landskontor på 35240000 og få afvide hvor du kan tage disse kurser i nærheden af hvor du bor.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 07-03-07 17:49

Tak for svaret Panduro.
Bedre sent end aldrig. Men jeg mente helt bestemt jeg havde lukket dette spørgsmål.
Så jeg takker for svaret

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-03-07 17:48

jeg fik lige kigget i de ældre spørgsmål og fandt svaret her selv. kan jo så give det videre herigennem:

Beredskabsforbundet (125kr for tolv timer)